Adres mailowy nauczyciela:
mjanowska@wesolarodzinka9.pl
Urodziny Lenki
Eksperyment „Zaczarowana szklanka” czyli odwrócona szklanka z wodą przykryta kartką papieru
Nasze prace
Urodziny Paulinki
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na czerwiec:
- wspólne wypracowanie sposobów radzenia sobie ze złym humorem – złością,
- utrwalenie znanych piosenek i zabaw integracyjnych,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej,
- kształtowanie koordynacji ruchowej, siły, zręczności,
- ćwiczenie słuchu fonematycznego,
- doskonalenie umiejętności rysowania poprzez łączenie kropek bez odrywania ręki od kartki,
- rozwijanie wrażliwości na to, co w życiu piękne; odmienna kultura (muzyka, tradycje),
- kształtowanie szacunku i życzliwości do dzieci z różnych stron świata,
- zapoznanie z zasadami podróży autobusem,
- kształtowanie pojęcia „środki lokomocji,
- utrwalanie stron prawa/lewa,
- poszerzanie umiejętności matematycznych: liczenia liczebnikami głównymi i porządkowymi,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- utrwalanie znajomości numerów alarmowych,
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa
- wzbogacenie wiadomości nt. pory roku „lata”
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-10 i więcej,
- poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
- ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
Urodziny Amelki
Urodziny Antosi
Urodziny Karola
Eksperyment ze świeczką w ramach innowacji „Mali badacze”
Wiosenne drzewo – zajęcie uatrakcyjniające popołudnie
Urodziny Lidki
Prace dzieci
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MAJ
- zapoznanie dzieci zawodem i pracą strażaka oraz jego mundurem i wyposażeniem,
- budzenie szacunku dla pracy strażaków,
- nabywanie umiejętności analizowania treści utworu, określanie i nazywanie emocji,
- kształtowanie umiejętności właściwego i bezpiecznego postępowania w sytuacji zagrożenia,
- rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej,
- kształtowanie umiejętności liczenia, stosowanie liczebników porządkowych,
- rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów niezbędnych do pracy strażakom,
- budzenie uczucia przywiązania i szacunku do wszystkich członków rodziny,
- rozwijanie logicznego myślenia i wypowiadania się,
- zwrócenie uwagi na zgodną wspólną zabawę,
- kształcenie słuchu fonematycznego i spostrzegawczości,
kształcenie analizy i syntezy wzrokowej
Zajęcie uatrakcyjniające popołudnie
Urodziny Michaliny
Prace dzieci
Eksperyment „Wulkan” w ramach innowacji „Mali badacze”
Uczymy się segregować śmieci
Nasze prace
Urodziny Marysi i Emilki
Urodziny Kingi
Prace Franka
Miłosz i jego krówka
Świnka skarbonka z plastikowej butelki – Marysia
Świnka skarbonka z plastikowej butelki – Franek
Owieczka z plasteliny – Marysia
Praca Marysi – rysowanie krok po kroku zwierząt wiejskich
Praca plastyczna „Kurka i krowa” – Franek
Budka lęgowa Franka i taty
Prace Franka
Budka lęgowa Amelki
Praca plastyczna – Marysia
Karta pracy „Skowronek” – Amelka
Karta pracy „Skowronek” – Marysia
Rzeżucha Marysi
Prace Kingi
Franek dzielnie wykonuje zadania 🙂 brawo
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na kwiecień
- zachęcenie dzieci do zadawania pytań, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym,
- zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki,
- wzbogacenie wiadomości nt. różnych gatunków ptaków,
- doskonalenie słuchu fonematycznego oraz analizy słuchowej,
- stosowanie liczebników porządkowych,
- przestrzeganie Kodeksu Przedszkolaka,
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- zapoznanie dzieci z wyglądem wybranych zwierząt wiejskich,
- doskonalenie umiejętności składania papieru według instrukcji nauczyciela,
- przestrzeganie zasad obowiązujących na placu przedszkolnym,
- posługiwanie się pojęciami po prawej stronie, po lewej stronie, za, przed,
- bogacenie słownictwa dzieci o nowe słowa: cielę, jagnię, prosię, źrebię,
- ukazanie niebezpieczeństw zagrażających środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka – pożary lasów, zatrucie wody i powietrza, zaśmiecanie,
- zachęcanie do wspólnego opracowania zasad ochrony najbliższego środowiska,
- zapoznanie z etapami krążenia wody w przyrodzie,
- zapoznanie dzieci z tekstem słownym i melodią piosenki, utrwalenie wiadomości dotyczących segregacji śmieci /kolorów pojemników,
- kształcenie umiejętności manualnych,
- poszerzenie wiadomości na temat przydatności wody i jej zastosowania w życiu codziennym,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, nazywanie domów mieszkańców różnych stron świata po charakterystycznych cechach,
- utrwalenie adresu zamieszkania /nazwa ulicy/.
Prace Franka
Prace Marysi
Wiosna – prace dzieci
Powitanie wiosny
Zajęcie uatrakcyjniające popołudnie – drukowanie folią bąbelkową
Marcowa pogoda – prace dzieci
Sadzimy cebulkę dymkę
Gramy w klasy
Kosmos
Zabawy z chustą animacyjną – atrakcyjne popołudnie
Zwierzęta domowe – prace
Urodziny Ksawerego
Kodowanie na dywanie – zabawy matematyczne
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na marzec
– używanie zwrotów grzecznościowych,
– doskonalenie umiejętności łączenia kresek bez odrywania ręki od kartki,
-wdrażanie do higieny i kulturalnego spożywania posiłków,
-poznanie sposobów właściwej pielęgnacji zdrowych zwierząt,
-rozumienie konieczności niesienia pomocy cierpiącym i chorym zwierzętom,
– kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 6,
-kształtowanie umiejętności posługiwania się nożycami,składania wyciętych, elementów w logiczną całość,
-wdrażanie do dokładnego i estetycznego wykonania pracy,
-rozwijanie zainteresowań wszechświatem,
-kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej,
– kształcenie umiejętności mierzenia odległości za pomocą jednostki miary jaką jest „stopa,
-uświadomienie dzieciom, że „Ziemia krąży wokół słońca”,
-rozwijanie twórczego myślenia,
-utrwalenie nazw dni tygodnia oraz kolejności ich występowania,
– kształcenie umiejętności wyodrębniania charakterystycznych cech marcowej pogody,
-wdrażanie do systematyczności podczas prowadzenia kalendarza pogody,
-zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w świecie przyrody,
-rozwijanie twórczości plastycznej, poprzez wspólne tworzenie portretu Pani Wiosny,
– poszukiwanie pierwszych oznak wiosny,
– doskonalenie umiejętności rzutu prawą i lewą ręką,
-ćwiczenie sprawności manualnej rąk,
-doskonalenie umiejętności gry na wybranych instrumentach perkusyjnych
Mały artysta, kreatywny przedszkolak
Praca plastyczna „Żyrafa” – malujemy, wycinamy, przyklejamy:) ćwiczymy nasze małe rączki
Urodziny Kubusia
Zajęcie uatrakcyjniające popołudnie „Wąż ” – praca plastyczna
„Łowimy rybki” – zabawa dydaktyczna
„W krainie śniegu i lodu” – prace
” Wodne czary-mary” – eksperymenty z wodą w ramach innowacji „Mali badacze”
Zajęcie uatrakcyjniające popołudnie – zabawy z muzyką
Praca plastyczna „Karmnik dla ptaków”
Nasze prace
Zimowy krajobraz
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na luty
-wzbogacanie wiedzy nt. ptaków,
-kształcenie umiejętności językowych,
-dbanie o ptaki zimą,
-rozwijanie sprawności ogólnej i ćwiczenia korekcyjne stóp ,
-poszerzanie wiedzy o ptakach,
– określanie cech charakterystycznych tj. kolor, upierzenie,
– ćwiczenie słuchu fonematycznego,
-rozpoznawanie i nazywanie różnorodnych ptaków i pokarmów dla ptaków,
-kształtowanie opiekuńczej postawy dzieci wobec ptaków,
– wzmacnianie koordynacji oko-ręka i usprawnianie małej motoryki,
– zwrócenie uwagi na poprawność pod względem gramatycznym w zdaniach ,
-rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów,
– zapoznanie ze zwierzętami, które zamieszkują środowisko leśne i nie zapadają w sen zimowy,
-zapoznanie z pojęciami: paśnik, lizawka, leśniczy,
-kształtowanie opiekuńczej postawy wobec ptaków i zwierząt leśnych,
-kształcenie słuchu muzycznego, poczucia rytmu,
– rozumienie konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy,
-doskonalenie umiejętności matematycznych i plastycznych,
-poznanie wyglądu i niektórych zwyczajów Eskimosów ,
-wzbogacenie słownika dziecka o słowo „ igloo”,
-zwracanie uwagi na dostosowanie ubioru do pogody i samodzielne przebieranie się i rozbieranie,
-zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi Eskimosów, ich życia,
– utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt występujących w Afryce,
– utrwalenie wiadomości dotyczących rozwoju żółwia i krokodyla, wskazywanie podobieństw i różnic,
-zapoznanie z mieszkańcami dżungli,
-kształtowanie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu treści słownej, poczucia rytmu, estetyki ruchów,
-poznanie sposobów właściwej pielęgnacji zdrowych zwierząt,
-rozumienie konieczności niesienia pomocy cierpiącym i chorym zwierzętom
– zapoznanie z treścią wiersza, zwierzętami hodowanymi w domu oraz sposobami opiekowania się zwierzętami ,
-kształtowanie umiejętności posługiwania się nożycami, składania wyciętych elementów w logiczną całość
Bal
Mały artysta-kreatywny przedszkolak
Nasze prace
Portret babci i dziadka
Urodziny Miłosza
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń:
- zachęcanie do poszanowania członków rodziny,
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała i rozwijanie sprawności ruchowej,
- doskonalenie umiejętności ustawiania się w zwartej grupie, szybkiej reakcji na sygnał,
- ćwiczenie spostrzegawczości,
- zachęcenie do wypowiadania się o swojej babci i dziadku,
- rola dziadków w życiu rodziny,
- utrwalenie pojęć: portret i autoportret,
- wdrażanie dzieci do korzystania z wiedzy o dziadkach w trakcie rysowania portretów, ustalanie koloru włosów i oczu, wyglądu zewnętrznego,
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków,
- utrwalenie nazw poszczególnych części ciała oraz figur geometrycznych,
- rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów oraz klasyfikowania wg koloru i wielkości,
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych,
- budzenie radości z samodzielnego wykonania maski,
- rozwijanie umiejętności przedstawiania scenek dramowych na podstawie utworu literackiego,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz umiejętności śpiewu
- zachęcanie do czynnego udziału w zabawie karnawałowej,
W oczekiwaniu na święta Smerfy przygotowały przedstawienie z okazji zbliżąjących się Świąt Bożego Narodzenia.
Zapraszamy do obejrzenia filmiku z występu dzieci w aplikacji Microsoft Teams.
Wigilia
Świąteczne prace
Doświadczenie „Co pływa, co tonie”
Posklejajmy łańcuch długi, że ho ho!
Ubieranie choinki
Urodziny Franka
Mikołaje – karta pracy
Portret górnika
Lepienie z plasteliny
Urodziny Wiktorii
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na grudzień:
- poznanie pracy górnika, udział w uroczystości barbórkowej w przedszkolu,
- poznanie legendy o Skarbniku- strażniku kopalni,
- doskonalenie sprawności manualnych,
- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych oraz tekstu czytanego przez nauczyciela,
- zapoznanie dzieci z legendą o Świętym Mikołaju oraz krainą w której on mieszka,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na rodzaj i przeliczania,
- wdrażanie do dokładnego kolorowania,
- stwarzanie sytuacji wdrażających do rytmicznej gry na instrumentach perkusyjnych,
- kształcenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów, które kojarzą się ze świętami Bożego Narodzenia,
- zapoznanie dzieci z pojęciami: „kolęda” i „pastorałka”
- przybliżenie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia
- zapoznanie z symbolami świąt Bożego Narodzenia,
- utrwalenie znajomości tradycji bożonarodzeniowych
- wprowadzanie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia, czerpanie radości ze wspólnego bycia razem,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
- kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6 i więcej,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji, dzielenia się własnymi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniami
Nasze prace
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad:
- zdobywanie wiadomości o otaczającej nas rzeczywistości przyrodniczej
- określanie składników pogody
-
umiejętność dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
- kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat wiersza
- kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 6 oraz umiejętności liczenia
- utrwalenie wiadomości dotyczących właściwości wody i jej roli w przyrodzie
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- kształcenie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu określonych czynności
- wdrażanie do właściwego zachowania się w grupie, używanie form grzecznościowych
- rozpoznawanie i rysowanie przez dziecko wzoru graficznego – kwadratu
Dzień Kolorowej Jesieni
Muchomorki
Praca plastyczna ” Jesień”
Smerfowa orkiestra 🙂
Jesienne prace
Autoportret
Ćwiczenia graficzne
15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto odwagi i zabawy. Dzieci oglądały bajkę jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti. Historia ta uświadomiła przedszkolakom, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności.
Karta pracy ” Numery alarmowe”
Praca „Znaki drogowe”
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
Zabawy w ogrodzie
Owocowy tydzień
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik:
- zapoznanie dzieci z wyglądem warzyw, zachęcenie dzieci do wypowiadania się na ich temat, dzielenie nazw na sylaby,
- kształcenie szybkiej reakcji na sygnał słowny,
- używanie zwrotów grzecznościowych,
- zapoznanie dzieci z pracami wykonywanymi w ogrodzie przez ogrodnika w różnych porach roku, utrwalenie znajomości nazw i wyglądu warzyw,
- rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów, posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo,
- rozpoznawanie i nazywanie drzew liściastych i iglastych /świerk/, wzbogacenie słownika dziecka o słowo „sójka,
- utrwalenie kolorystyki jesieni, wyglądu jesiennych liści z wybranych drzew,
- doskonalenie przeliczania w zakresie 6,
- kształtowanie umiejętności rozróżniania i określania kierunku, posługiwania się pojęciami: przed siebie, za siebie, w bok,
- zapoznanie z nazwami grzybów i ich wyglądem, zwrócenie szczególnej uwagi na to, aby nie zbierać, a nawet nie dotykać nieznanych grzybów,
- zapoznanie dzieci z rolą wiatru w przyrodzie /rozsiewanie nasion/ i życiu człowieka,
- rozwijanie koordynacji ruchowo – wzrokowej,
- nazywanie drzew, wyjaśnienie zjawiska usychania liści,
- zapoznanie dzieci z wyglądem owoców suszonych,
- zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania kiszonej kapusty oraz przechowywania warzyw na zimę,
- kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń z przyborami