Adresy mailowe nauczycieli:
asulimowska@wesolarodzinka9.pl
ikajzer@wesolarodzinka9.pl
„Mały artysta” – kreatywny przedszkolak „Wirusoochrona”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MARZEC
- Kształtowanie sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
- Inicjowanie zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiałów naturalnych
- Przedstawianie swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- Kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w różnych sytuacjach, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z agresją , złością i gniewem
- Dostrzeganie wartości emocjonalnej otoczenia przyrodniczego jako żródła satysfakcji estetycznej
- Respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie , współdziałanie z dziećmi w zabawie , respektowanie norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym
- Rozpoznawanie liter, odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
- Odpowiadanie na pytania ,rozwiązywanie zagadek
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat pełnym zdaniem
- Wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych; dotyczących życia zwierząt, roślin i ludzi w środowisku przyrodniczym; w tym segregacji śmieci; spostrzeganie procesów związanych z oczyszczaniem wody
- Doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie od 1 do 10; przyporządkowanie określonej cyfry do liczebności zbioru
- Rozwijanie umiejętności określania kierunków przedmiotów i wskazywanie ich położenia względem własnej osoby
- Układanie rytmów; rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych; rozwijanie matematycznego myślenia
- Wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami –cięcie po liniach prostych
- Rozwijanie wyobrażni oraz ekspresji plastycznej dziecka
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
- Kształtowanie sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
- Rozwijanie motoryki małej
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i rozumienia emocji oraz uczuć własnych i innych ludzi
- Wdrażanie do wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
- Uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
- Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie , podczas pracy w parach i w grupie
- Respektowanie norm społecznych, przestrzeganie zasad w czasie gier i zabaw grupowych
- Kształtowanie umiejętności przekształcania emocji negatywnych w pozytywne
- Nazywanie i rozróżnianie instrumentów oraz ich dzwięków ; poznanie różnych rodzajów muzyki; poznanie różnych form tańca
- Wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych- wdrażanie do zadawania pytań i odpowiadania na nie pełnym zdaniem
- Rozbudzanie zainteresowania światem liter- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów
- Klasyfikowanie przedmiotów według podanych kryteriów
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 1-10
- Określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów
- Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabaw
Bal
Urodziny Blanki
Urodziny Maksia
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
STYCZEŃ/2021
- Aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno- ruchowych i w tańcach-doskonalenie kroku dostawnego
- Wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
- Uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
- Ustalenie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
- Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów , koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie , podczas pracy w parach i w grupie
- wzbogacenie czynnego i biernego słownictwa -stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat
- Rozbudzanie zainteresowania światem liter- zabawy z literami , rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter, czytania sylab oraz prostych wyrazów
- Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym( obserwacja wody w różnych stanach skupienia, przeprowadzanie doświadczeń i obserwacji)
- Wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych. Poznanie liczby 9 i 0 (zero)
- Segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów (rekwizytów, przyborów) według podanego kryterium
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności ( słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)
Urodziny Kamila
Strojenie choinki
Na stronie Microsoft Teams w grupie „Tygryski” został zamieszczony filmik z tańcem. Zabraszamy do oglądania.
We wtorek tj. 22.12.2020 będziemy nagrywać filmik świątecznego przedstawienia ” Opowieści choinki”.
Urodziny Kuby i Daniela
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA GRUDZIEŃ
- Aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- Wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania , nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych oraz innych ludzi, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
- Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów , koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- Kształtowanie umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i w przedszkolu ( jako element przygotowania do świąt)
- Kształtowanie uczuć patriotycznych, budzenie zainteresowania swoją miejscowością poprzez sztukę ludową; spotkania z ciekawymi ludzmi; gwarę ; naukę tańców i piosenek śląskich; słuchanie podań i legend; poznanie miejscowych zabytków
- Zapoznanie z historią powstania węgla i jego znaczeniem, poznanie pracy górnika w kopalni
- Poznanie zwyczajów i tradycji związanych z Świętami Bożego Narodzenia, wzbogacenie czynnego i biernego słownictwa
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat
- Rozbudzanie zainteresowania światem liter- zabawy z literami , rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter, czytania sylab oraz prostych wyrazów
- Wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
- Dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć)
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów zgodnie z podanym warunkiem
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności ( słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA LISTOPAD
- Rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej poprzez ćwiczenia gimnastyczne , zabawy ruchowe, rytmiczne, muzyczne i naśladowcze
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania , nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych oraz innych ludzi, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach(umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej ,umiejętność wygrywania i przegrywania)
- Kształtowanie przynależności i tożsamości narodowej( jestem Polakiem , mieszkam w Polsce ; ukazanie największych miast Polski; sylwetek sławnych Polaków; piękna przyrody itp.)
- Kształtowanie uczuć patriotycznych, budzenie szacunku wobec symboli narodowych( flaga, hymn, godło) oraz ich szczególnego rozumienia dla Polaków
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat
- Kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- Rozbudzanie zainteresowania światem liter- zabawy z literami , rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter, wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą
- Kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
- Zapoznanie z graficznym zapisem liczby: 6; 7; 8
- Wdrażanie do posługiwania się liczebnikami i porządkowymi w zakresie 1-8
- Klasyfikowanie przedmiotów zgodnie z podanym kryterium (jednym np. kształt, kolor, wielkość, lub dwoma łącznie)
- Kształtowanie orientacji przestrzennej- określanie położenia przedmiotów względem własnej osoby (stosowanie zwrotów:” przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”)
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności ( słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)
„Moja pierwsza książeczka” – praca Kingi i mamy na konkurs
„Moja pierwsza książeczka” – praca Emilki i mamy na konkurs
„Moja pierwsza książeczka” – praca Martynki i mamy na konkurs
Ćwiczenia na powietrzu
Tak się bawimy
Praca na zajęciach
Korzystamy z uroków jesieni
Dzień Kolorowej Jesieni
Wiemy jak prawidłowo czyścic zęby
Nasze urodziny
Światowy Dzień Mycia Rąk
„Zdrowie i moc w naszych rękach” – utrwalamy codzienne nawyki higieniczne, myjemy ręce zgodnie z instrukcją
„Nasze wspólne urodziny”
W piątek tj. 16.10 będziemy obchodzić w naszej grupie zaległe urodziny dzieci .
Urodziny Jasia
Zabawy Tygrysków
Zabawy z panią Jesień
Dzień Chłopaka
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA PAŹDZIERNIK
- Wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym
- Kształtowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej, budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- Aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych
- Wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych i porannych
- Doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek
- Rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania i porównywania; poznanie liczb:2;3;4;5
- Kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawo, lewo),położenia (obok, przed, za, między, nad, pod
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i owoców, sposobów ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych
- Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody- zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie
- Budzenie ciekawości oraz chęci poznawania otaczającego świata poprzez wnikliwą obserwację i zabawy badawcze
- Kontynuowanie wprowadzania dzieci w świat pisma w oparciu o metodę dr Ireny Majchrzak- poznawanie kolejnych liter alfabetu
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności