Tygryski

 


Adres mailowy nauczyciela:
mjanowska@wesolarodzinka9.pl
agolab@wesolarodzinka9.pl



ssssssss

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.


UWAGA!!!

Z powodu nieobecności dzieci 20 grudnia nagranie jasełek nie odbędzie się. Nagranie przekładamy na styczeń. 


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na styczeń:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • poznawanie nazw miesięcy,
  • rozwijanie szybkości i zwinności,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • utrwalanie oznak pór roku,
  • poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • utrwalanie poznanych znaków matematycznych,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
  • ukazywanie niebezpieczeństw grożących podczas zabaw na śniegu,
  • wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
  • rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom,
  • docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,
  • aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach,
  • rozwijanie mowy i pamięci,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania świata za pomocą komunikatów niewerbalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej

Nasze prezenty


Praca plastyczna „Wieniec świąteczny”


Urodziny Franka


Zajęcie uatrakcyjniające popłudnie „Choinka z naszych dłoni”

 


Praca plastyczna ” Mój przyjaciel”


Karta pracy „Mikołaj”


Urodziny Wiktorii


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne grudzień:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności fizycznych,
  • rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • wykorzystywanie w pracy materiałów odpadowych,
  • poszerzanie wiadomości o produktach pochodzących z chemicznej obróbki węgla kamiennego,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • dostrzeganie cykliczności dni tygodnia,
  • zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia,
  • utrwalanie swojego adresu zamieszkania,
  • kształtowanie atmosfery życzliwości i akceptacji wśród dzieci,
  • uświadamianie istoty charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,
  • zapoznanie z pojęciem przyjaźń,
  • uświadamianie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka,
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania poprawnych kontaktów z rówieśnikami,
  • kształtowanie właściwych reakcji w sytuacjach trudnych – nieporozumieniach, konfliktach i sporach rówieśniczych

Wykonanie zadania  „Obrazy malowane nożyczkami” z Ogólnopolskiego Projekt Edukacyjnego „Zabawa sztuką”


Praca „D jak dinozaur”


10 listopada „Tygryski” wzięły udział w akcji „Szkoła do hymnu ” i wspolnie odśpiewały  hymn narodowy „Mazurek Dąbrowskiego”


Praca plastyczna „Czerwony Kapturek”


Z wizytą w bibliotece


Urodziny Nikoli


Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne na listopad:

  • budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
  • rozwijanie szybkości i zwinności,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
  • poznawanie zwyczajów kotów i psów,
  • utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
  • uświadamianie dzieciom ich praw,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka
  • zachęcanie do zdrowego stylu życia,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
  • przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,
  • uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
  • uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby

Zabawy figurami


Gimnastyka Tygrysków


Prace plastyczne


Ćwiczenia gimnastyczne z mamą Marysi 🙂

 


Zabawy z jeżykiem


Jesienne zabawy plastyczne


Jesienny kolaż


W świecie kwadratów – zabawy z tangramem


 


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na  październik

  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach
  • wykorzystywanie owoców drzew we wszystkich możliwych formach działalności
  • poznawanie sposobów przechowywania owoców ( mrożenie, suszenie, pasteryzowanie)
  • wyjaśnienie znaczenia słów „owoce egzotyczne” , podawanie ich przedstawicieli
  • rozpoznawanie i nazywanie mniej popularnych warzyw np. patisona, bakłażana, kabaczka
  • nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnienie potrzeby ich wykonywania
  • zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu człowieka i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy)
  • omawianie sposobów przygotowywania zwierząt do zimy: odloty ptaków, zasypianie, gromadzenie zapasów
  • zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą
  • opisywanie charakterystycznych cech i ról wybranych zawodów np. policjant, strażak, lekarz
  • obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opadydeszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżenie temperatury powietrza)
  • poznanie norm ekologicznych – oszczędnego korzystania z wody
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentu, wyciąganie wniosków
  • wyodrębnienie zdań w wypowiedzi (liczenie zdań), słów ze zdań,
  • tworzenie zdań z określoną liczbą słów,
  • wyodrębnianie sylab ze słów
  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
  • rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, podawanie ich podstawowych cech
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią liczbą
  • poznanie cyfr oraz znaków < > = oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych
  • tworzenie różnych przestrzennych kompozycji z wykorzystaniem dłoni i całego ciała
  • śpiewanie (indywidualne i grupowe) poznanych piosenek
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych ze śpiewem, tanecznych i inscenizowanych przy akompaniamencie
  • uczestnictwo z opowieściach ruchowych
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod
  • reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków

Sałatka owocowa
Tygryski na zajęciach własnoręcznie przygotowały pyszną, witaminową sałatkę. Dzieci samodzielnie kroiły i przyrządzały sałatkę  przestrzegając zasad bezpieczeństwa przy posługiwaniu się nożem. Salatka przygotowana własnoręcznie wszystkim bardzo smakowała. 


Witamy Panią Jesień


Zabawa Tygrysków


Prace Tygrysków


Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne na wrzesień :

  • zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
  • rozwijanie mowy,
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
  • zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • poznawanie narządów zmysłów,
  • utrwalanie nazw części ciała,
  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych,
  • rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
  • utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania,
  • poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie,
  • poznawanie i utrwalanie zasad ruchu drogowego,
  • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
  • zapoznanie z kołem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi,
  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
  • poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
  • umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
  • poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,