Adres mailowy nauczyciela:
agolab@wesolarodzinka9.pl
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec
– poszerzenie wiedzy na temat kina i teatru, właściwego zachowania się w miejscach publicznych
– kształtowanie umiejętności rozróżniania typów lalek teatralnych 9 pacynka, kukiełka, marionetka)
– kształtowanie otwartości na sztukę
– poznanie i utrwalenie nazw zawodów pracowników teatru i kina
– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
– kształtowanie logicznego myślenia
– doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy z rówieśnikami
– poznawanie oznak wiosennej pogody
– rozwijanie słownika czynnego
– kształtowanie umiejętności dostosowania stroju do pogody
– rozwijanie świadomości występowania różnorodnych zjawisk atmosferycznych
– doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania i dokonywania innych czynności matematycznych
– kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego
– poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski
– ćwiczenie orientacji w przestrzeni
-kształtowanie poczucia rytmu
– rozwijanie wrażliwości na otoczającą nas przyrodę
– poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, sprzętów ogrodniczych
– poznanie nazw wiosennych kwiatów, utrwalenie wiedzy dotyczącej wzrostu roślin
– nauka nowych piosenek o tematyce wiosennej i świątecznej
– rozwijanie wrażliwości sensomotorycznej
– poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą
– utrwalenie nazw zwierząt hodowlanych
– rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki
Dinozaury
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na styczeń
– poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego
– rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
– poznanie czynności wykonywanych dniem i nocą
– dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy
– rozwijanie sprawności manualnej
– utrwalenie nazw dni tygodnia
– doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
– zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy
– umuzykalnianie dzieci
– rozwijanie tężyzny fizycznej
– zachęcenie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie
– poznanie zasad sportowego zachowania
– doskonalenie aparatu mowy
– wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu
– poznanie sportów zimowych
– doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
– rozwijanie wyobraźni dźwiękowej i przestrzennej
Dzień Babci i Dziadka
Popołudnia z klockami 🙂 wg metody sześciu klocków
Urodzinki Kacperka
Choinka
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na grudzień
– poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania ich nazw, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie
o odpowiednim ubiorze
– poznanie cech zimowego krajobrazu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni, rozwijanie motoryki, wdrażanie do zachowania estetyki pracy i porządku w miejscu pracy
– utrwalanie pojęć: duży, mały, rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
– poznanie właściwości śniegu i lodu,
– rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej,
– poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat za pomocą słowa, pracy plastycznej, gestu i mimiki,
– wdrażanie do niesienia pomocy smutnym, samotnym i pokrzywdzonym, budzenie zainteresowania tradycjami bożonarodzeniowymi i chęci ich kultywowania
– poznanie potraw charakterystycznych dla wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 0–6,
– budzenie zainteresowania eksperymentami, rozwijanie wyobraźni,
– poznanie piosenki z repertuaru dziecięcego o tematyce zwianej ze świętami, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej
– poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych,
– poznanie postaci Świętego Mikołaja i jego pomocników – elfów, rozwijanie umiejętności koncentracji na słowie czytanym, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej (podział słów na sylaby),
– wdrażanie do współpracy podczas zabaw dydaktycznych, ruchowych
i swobodnych
– utrwalenie nazw figur geometrycznych: trójkąt, koło, kwadrat,
– ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku
– poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku
i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
– zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinny
– poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu
w następowaniu po sobie dnia i nocy, utrwalenie nazw dni tygodnia, zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy,
– poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych, utrwalenie wiadomości na temat relacji z babciami i dziadkami, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich upodobań i emocji, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami
Poznajemy nasze miasto i pracę górnika
Miś pluszowy
Dzień postaci z bajek
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
Dbamy o siebie
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na listopad
- poznanie pojęć: mapa, symbole narodowe, Polska, dom, mieszkańcy domu
- rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych
- odróżnianie fikcji od rzeczywistości
- rozumienie pojęcia marzenia
- utrwalenie nazw części ciała
- poznanie zawodu lekarz, stomatolog,
- poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, produktów zdrowych do jedzenia
- rozwijanie wyobraźni rozwijanie umiejętności klasyfikowania według symbolu
- poszerzenie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych
- poznanie zasad zachowania się w lesie
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- kształtowanie umiejętności odwzorowywania
- poznanie nazw różnych aktywności fizycznych
- poszerzenie słownika czynnego
- rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
- rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej
- doskonalenie słuchu fonematycznego
- rozwijanie umiejętności przeliczania
- rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności
- budowanie poczucia zaufania w grupie
Zajęcie otwarte
Sałatka owocowa
Poznajemy warzywa
Dzień Marchewki
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik
- poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią
- poszerzenie wiedzy o owocach i warzywach
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- wyrabianie postawy szacunku wobec osób starszych
- wdrażanie do poszanowanie roślin i zwierząt
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- kształtowanie sprawności manualnej
- rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych, dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych
- rozwija nie umiejętności klasyfikacji
- doskonalenie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie
- rozwijanie umiejętności uczestniczenia w zabawach badawczych
- kształtowanie wrażliwości i pamięci muzycznej
- wzmacnianie poczucia własnej wartości
- doskonalenie orientacji w przestrzeni
- doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
- rozwijanie ciekawości poznawczej
- rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas krojenia
- odróżnianie środowiska parku i lasu
- poszerzenie wiedzy o zachowaniu w sytuacji zagrożenia
- rozwijanie empatii
- poszerzenie słownictwa o pojęcia związane z ptakami
- doskonalenie słuchu fonematycznego
- określanie liczebności zbiorów – mniej, więcej, tyle samo
- utrwalenie informacji o skarbach jesieni
- utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie
Spacer na ogródki działkowe
Poszukiwanie jesieni
Owocowy zawrót głowy
Pasowanie na przedszkolaka
Atrakcyjne popołudnie z kropką
Zwiedzamy przedszkole
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień
Dziecko:
- zna imiona dzieci w grupie
- zna miejsce w sali, wie gdzie znajdują się poszczególne kąciki zabaw
- wypowiada się na określony temat
- słucha ze zrozumieniem
- nawiązuje relacje z rówieśnikami i dorosłymi w przedszkolu
- doskonali umiejętność nazywania części ciała
- orientuje się w schemacie ciała
- bierze udział w zabawach grupowych
- uprzejmie zwraca się do innych
- wyraża ruchem treść piosenki
- wdraża się do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu
- utrwala pojęcia dotyczące wielkości – mały, mniejszy, najmniejszy
- rozwija sprawność manualną przez różne aktywności
- uważnie słucha wierszyków, opowiadań
- nazywa kolory
- spostrzega cechy u koleżanek i kolegów (takie same, inne)
- rozwija koordynację ruchowo-słuchową
- rozwija sprawność językową
- określa cechy poszczególnych osób
- posiada wiedzę na temat bezpieczeństwa na drodze
- rozwija sprawność ruchową
- rozwija umiejętność logicznego myślenia
- zna niektóre znaki drogowe
- zna figury geometryczne – koło, kwadrat
- rozpoznaje dźwięki z otoczenia
- bierze udział w spacerach i obserwacjach przyrodniczych
Pierwsze dni w przedszkolu
Nasze zabawy