Adres mailowy nauczyciela:
jprzysambor@wesolarodzinka9.pl
mjanowska@wesolarodzinka9.pl
Dzień Mamy i Taty
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na maj
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi,
-wypowiada się na forum grupy,
-nazywa poszczególne symbole narodowe,
-zna nazwę swojego kraju,
-sprząta po skończonej zabawie,
-chętnie uczestniczy w zabawach,
-wspólnie z innymi wykonuje pracę plastyczną,
-przelicza liczebnikami,
-potrafi segregować wg rodzaju,
-rozpoznaje, nazywa odgłosy,
-jest aktywne w zabawie,
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej,
-wykonuje ćwiczenia naśladowcze,
-lubi słuchać bajek czytanych przez dorosłych,
-używa zwrotów grzecznościowych,
-rozpoznaje i nazywa owady mieszkające na łące,
-sprząta po skończonej zabawie,
-odgaduje nazwy owadów,
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć,
-improwizuje przy muzyce,
-nazywa zawody rodziców,
-wypowiada się na forum grupy,
-rozpoznaje niektóre kwiaty,
-wypowiada się na temat swojej rodziny,
-zna członków swojej rodziny,
-słucha poleceń ruchowych i sprawnie je wykonuje,
-wymieni kilka swoich obowiązków domowych,
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-wie czym zajmuje się kucharz,
-mówi fragmenty wiersza z pamięci ,
-jest sprawne ruchowo,
-układa obrazek w całość,
-dba o estetykę swojej pracy
-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy na placu
-rozpoznaje członków rodziny,
-bawi się z rówieśnikami ,
-zauważa zmiany w przyrodzie,
-rozpoznaje i nazywa kolory
Urodziny Karoliny i Pauliny
Urodziny Milana
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na kwiecień
•przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych z obchodem Świąt Wielkanocnych,
• ćwiczenie pamięci,
• wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy,
• wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy,
•doskonalenie sprawności manualnej,
• usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej
doskonalenie umiejętności przeliczania elementów,
• wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników porządkowych,
• usprawnianie koordynacji ruchowej,
• zapoznanie z niektórymi zwierzętami z gospodarstwa domowego,
• poznanie nazw zwierząt domowych oraz ich dzieci,
• prawidłowej postawy wobec zwierząt,
• kształtowanie postaw proekologicznych,
• kształtowanie proekologicznych nawyków,
kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska,
• rozwijanie inwencji twórczej,
Urodziny Zosi
Urodziny Jagody i Emilki
Zabawa badawcza „Co rozpuszcza się w wodzie?” w ramach realizacji programu ogólnopolskiego „Mamo, tato wolę wodę”
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na luty
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-odkłada zabawki po skończonej zabawie
-używa zwrotów grzecznościowych
-wie jak starawygląda gwiazdka śniegowa
-łączy klejem paski papieru i m-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-dorysowuje elementy-bałwanka
-rozpoznaje zimowe krajobrazy
-wypowiada się na forum grupy
-słucha poleceń
-zauważa zmiany pogodowealuje je białą farbą
-wspólnie z innymi lepi bałwana
-reaguje na polecenia
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-rozpoznaje zwierzęta i wskazuje największe
-przelicza liczebnikami
-jest spostrzegawcze
-tworzy pary zwierząt
-samodzielnie próbuje się przebierać
-czworakuje w zabawie
-łączy w pary pingwiny
-odkłada zabawki na miejsce
-szanuje prawa innych w zabawie
-słucha uważnie opowieści słownej
-odgaduje zagadki
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie i często spaceruje
-jest odporne na choroby
-sprawnie czworakuje
-rozumie, że złe zachowanie niesie ze sobą konsekwencje
-bawi się zgodnie z innymi
-zapamiętuje miejsce i położenia zabawki
-rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta polarne
-odpowiada na pytania
-śpiewa piosenkę
-wypowiada się na forum grupy
-śpiewa piosenkę
-samodzielnie organizuje sobie zabawę
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-nazywa zwierzęta egzotyczne
-rozpoznaje zwierzęta egzotyczne
-wypowiada się na forum grupy
-naśladuje ruchy i głosy zwierząt
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-odkłada zabawki po skończonej zabawie
-używa zwrotów grzecznościowych
-chętnie uczestniczy w zabawie
-wie jak wygląda lew
-stempluje korkiem grzywę lwa
-dba o estetykę pracy
-reaguje na polecenia
-łączy w pary
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-sprząta po skończonej zabawie
Urodziny Marty i Hani
W ramach projektu „Zabawa sztuką” nasze przedszkolaki wykonały „Obrazy malowane na mleku„
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na styczeń
-wdrażanie do sprzątania po skończonej zabawie
-ćwiczenie narządów mowy
zachęcanie do pomagania zwierzętom zima
-zapoznanie ze sposobami pomocy zwierzętom
doskonalenie percepcji wzrokowej
-wdrażanie do zgodnej zabawy
-zachęcanie do poszanowania wytworów prac innych
-rozwijanie zainteresowań czytelniczych
rozwijanie inwencji twórczej
-wdrażanie do estetycznego wykonania pracy
-zachęcenie do przestrzegania zasad
doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi
-zachęcanie do poruszania się na określonym terenie
rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
-zwracanie uwagi na oczyszczanie butów po skończonej zabawie na placu
rozwijanie zainteresowań przedstawieniami teatralnymi
-zachęcanie do obserwowania zjawisk przyrodniczych zimą
Urodziny Madzi i Antka
Dzień Babci i Dziadka
Jeżyki dekorują pierniki
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na grudzień
wdrażanie do przebywania w estetycznym otoczeniu
-doskonalenie spostrzegawczości
poszerzane wiadomości nt. nowej pory roku zimy
-zwrócenie uwagi na piękno zimowego krajobrazu podczas wycieczki
-zachęcanie do przestrzegania zasad
-doskonalenie procesów myślowych: spostrzeganie
poznanie nowej techniki pracy plastycznej
-rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej
zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych
-powtarzanie wierszyka
-ćwiczenie pamięci podczas nauki treści piosenki
-rozwijanie zainteresowań muzycznych
-wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu
zachęcanie do zdrowego odżywiania i przygotowywania sobie zdrowych posiłków
-zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe
zapoznanie z tradycjami świat Bożego Narodzenia
-zachęcenie do wypowiadania się na forum grupy
-zwracanie uwagi na zasady bezpiecznego zachowania podczas zabaw na placu
rozwijanie własnych wypowiedzi z możliwością tworzenia dłuższego opowiadania
-zapoznanie z formami przygotowania do świat
-utrwalenie tradycji śpiewania kolęd
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
Jeżyki stroją choinkę
Urodziny Karola
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na listopad
zachęcenie do zgodnej zabawy
-doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego
-poszerzanie wiadomości nt. patriotyzmu
-wyjaśnienie słowa patriotyzm
-dbałość o czystość swojego obuwia przed wejściem do
rozbudzanie uczuć patriotycznych
-znajomość symboli narodowych
zachęcenie do zgodnej zabawy w zespołowej
-doskonalenie spostrzegawczości
rozwijanie umiejętności plastycznych
-budzenie u dzieci dumy, że są Polakami
poszerzenie wiadomości nt. naszego kraju poprzez zapoznanie z mapą Polski
-zachcenie do przebywania w uporządkowanym otoczeniu
dbałość o porządek w otoczeniu
-wzbogacanie umiejętności plastycznych tj. kolorowania
dostrzeganie rytmów w otoczeniu i umiejętności kontynuowania go
-zachcenie do stosowania się do zasad bezpiecznego spaceru
rozwijanie kompetencji matematycznych tj. liczenia przedmiotów
zwracanie uwagi na właściwe posługiwanie się głosem
-wzmacnianie mięśni oddechowych
-rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
-umuzykalnienie dzieci
-zachęcanie do obserwacji otoczenia
zachęcenie do słuchania legend i bajek o naszej ojczyźnie
-rozwijanie zainteresowań dzieci poprze atrakcyjne kąciki zabaw
Pasowanie na przedszkolaka
Robimy sok warzywno – owocowy
Urodziny Dominika
Owocowy dzień Jeżyków
Nasze super chłopaki
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na październik
– zachęcanie do przebywania w uporządkowanym otoczeniu
-utrwalenie nazw niektórych warzyw
-poszerzanie wiadomości nt. warzyw w ogrodzie
-wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
-zachęcanie do obserwowania
-wdrażane do zgodnej zabawy
-doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania ilości
poszerzanie umiejętności plastycznych –stemplowanie
-zwracane uwagi na bezpieczną zabawę na placu przedszkolnym
zachęcanie do dobrej znajomości kolorów
-zwracanie uwagi na kolorystkę otoczenia przyrodniczego
zachęcanie do rozwiazywania zagadek
-zachęcanie do rozwijania zainteresowań
wdrażanie do zachowania porządku w miejscu zabaw
-rozwijanie spostrzegawczości
-dostrzeganie zamian zachodzących jesienią
-zachęcanie do wypowiadania się na określony temat
-utrwalenie wiadomości nt. zwierząt leśnych i ich zwyczajów
-zachęcanie do jesiennych spacerów
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych szczególnie ptakami
Wizyta Pani Jesieni
Wycieczka na skrzyżowanie
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
Pierwsze dni w przedszkolu
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze miesiąc: wrzesień
-zachęcanie do zgodnych zabaw
-doskonalenie aparatu artykulacyjnego
-słuchanie poleceń
-wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa
-zwrócenie uwagi na różne oznaczenia przejść dla pieszych
-zachęcanie do przestrzegania zasad
doskonalenie umiejętności kolorowania
-zachęcanie do spokojnej zabawy
-zachęcenie do estetycznego wykonania pracy
-wrażanie do porządkowania po skończonej pracy
-zawracanie uwagi na przestrzeganie bezpieczeństwa
-zachęcanie do samodzielnego organizowania sobie zabawy
-doskonalenie percepcji słuchowej
rozwijanie wyobraźni muzycznej
-zwracanie uwagi na bezpieczne zachowanie w czasie spaceru
-poznanie imion kolegów, koleżanek z grupy oraz
-nauka chodzenia z wężem spacerowym
zachęcanie do podskoków
-utrwalenie imion
-zachęcanie do wspólnych zabaw w kącikach zainteresowań
zapoznanie z kolorami: czerwony, żółty, niebieski
-zachęcania do opisywania wyglądu
zapoznanie z nazwami kącików zabaw w sali i wybranego miejsca dla zabawek
-zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy na placu zabaw
Pierwszy spacer Jeżyków