Adresy mailowe nauczycieli:
mlip@wesolarodzinka9.pl
Zabawa z mówiącym robotem Doc. Kodowanie
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec
-doskonalenie umiejętności samodzielnego zakładania i zdejmowania odzieży,
-kształtowanie umiejętności dobierania ubrań w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych
-doskonalenie sprawności ruchowej zgodnie z indywidualnymi możliwościami oraz tempem rozwoju
-doskonalenie umiejętności modelowania z materiału plastycznego
– dostrzeganie wpływu własnych zachowań na atmosferę w grupie
-uczenie podejmowania prób wyjaśniania przyczyn podjęcia danej decyzji
-doskonalenie umiejetności okazywania innym życzliwości i wsparcia
-uczenie właściwych zachowań w kontakcie z przyrodą i podejmowania działań proekologicznych
-dostrzeganie wkładu własnego oraz poszczególnych członków w życie rodziny
-używanie zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach w domu i przedszkolu
-ćwiczenie umiejętności oceniania postępowania swojego i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości uniwersalnych
-rozumienie i zapamiętywanie prostych poleceń i instrukcji słownych oraz realizowanie zgodnie z nimi zadania
-zdobywanie doświadczeń zmierzających do dostrzegania skutków działań na przedmiotach
-dostrzeganie skutków własnego postępowania
-rozwijanie umiejętności dostrzegania i określania , które ze zmian mają charakter odwracalny lub nieodwracalny ( liczenie, budowanie z klocków, darcie-składanie kartki, itp)
-kształtowanie umiejętności wiązania zjawisk atmosferycznych z porą roku
-doskonalenie umiejętności rozumienia pojęcia „pory roku” i dostrzegania ich rytmu
– grupowanie przedmiotów ze względu na wspólną cechę
-kształtowanie umiejętności układania kartki pionowo, poziomo, wskazuje środek kartki, jej boki i rogi
-doskonalenie umiejętności odtwarzania kierunku od lewej do prawej, wodzenie palcem po śladzie od lewej do prawej
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty
-doskonalenie umiejętności aktywnego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na powietrzu oraz w ćwiczeniach gimnastycznych
-wykonywanie prostych ćwiczeń grafomotorycznych na dużych formatach
-rozwijanie płynności i koordynacji ruchów całego ciała
-wdrażanie zasad obowiązujących w otoczeniu
-podejmowanie prób rozpoznawanie i nazywania emocji innych osób
-doskonalenie umiejętności odtwarzania rytmu za pomocą ruchu ciała,gestu, wybranych instrumentów muzycznych
-tworzenie muzyki z wykorzystaniem instrumentów oraz różnych przedmiotów
-tworzenie instrumentów z różnego materiału
-zdobywanie doświadczeń podczas manipulacji różnymi przedmiotami
-przyswajanie nazw dni tygodnia
-rozwijanie zainteresowań kosmosem,
-rozwijanie zainteresowań pracą zawodowa rodziców.
-doskonalenie umiejętności wyodrębniania wyrazów w krótkich zdaniach
-doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
-doskonalenie umiejetności odtwarzania rytmu, melodii i tempa podczas śpiewania znanych piosenek
-uświadamianie, że wszyscy w grupie mają takie samae prawa i obowiązki
-pełnienie funkcji dyżurnego i rozumienie zakresu obowiązków
-koncentrowanie uwagi podczas zajęć z cała grupą i pracy indywidualnej
Kangurki z kolejna wizyta w bibliotece. Tym razem spotkanie z Krecikiem i bałwankiem
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na styczeń
-doskonalenie umiejetności aktywnego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na powietrzu oraz w ćwiczeniach gimnastycznych
-doskonalenie umiejetności prawidłowego korzystania z przyborów gimnastycznych
– kształtowanie umiejetności współdziałania podczas zabaw ruchowych
-utrwalanie nawyku sprzątania po skończonej zabawie i pracach plastycznych
-rozwijanie umiejętności wskazywania na własne upodobania
oraz dostrzegania własnej odrębności i i indywidualności
– doskonalenie umiejętności czytelnej werbalizacji swoich uczuć i potrzeb
– dostrzeganie wpływu własnych zachowań na atmosferę
-uczenie podejmowania prób wyjaśniania przyczyn podjęcia danej decyzji
-nabywanie wrażliwości i świadomości kolorystycznej podczas posługiwania się bogatą paletą barw
-zapoznanie z technikami rysunkowymi i malarskimi na różnorodnych powierzchniach
-wykonywanie prostych ćwiczeń grafomotorycznych na dużych formatach
-zdobywanie doświadczeń zmierzających do dostrzegania skutków działań na przedmiotach
-dostrzeganie skutków własnego postępowania
-rozwijanie umiejętności dostrzegania i określania , które ze zmian mają charakter odwracalny lub nieodwracalny
-wzbogacanie słownictwa służącego do opisywania obserwowanych warunków pogodowych
-zachęcanie do opiekowania się zwierzętami w okresie zimy
-zapoznanie ze sposobem życia ludzi i zwierząt na biegunie północnym
-rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu
– doskonalenie umiejętnośći dostrzegania zmian w przyrodzie, otoczeniu
– reagowanie na zmiany tempa, pauzę , umowne sygnały dźwiękowe
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na grudzień
-kształtowanie umiejetności dobierania ubrańw ależności od pory roku i warunków atmosferycznych
-określanie swojego samopoczucia
-pomaganie innym w prostych czynnościach
-nabieranie wprawy w dbaniu o swój wygląd i najbliższe otoczenie
-włączanie się w działania osób dorosłych
-uczestniczenie w świętach rodzinnych i przedszkolnych
-identyfikowanie sie z rodziną, grupą przedszkolną, rówieśniczą ,respektowanie norm i reguł postępowania w tych grupach
-słuchanie utworów literatury dziecięcej
-wskazywanie postaci i sytuacji rzeczywistych i fikcyjnych
-odgrywanie ról w przedstawieniach przedszkolnych
-nauka piosenek, wierszy na pamięć
– odtwarznie prostych form tanecznych
-ćwiczenie kontrolowania natężenia głosu w konkretnych sytuacjach
– recytowanie wierszy grupowo i indywidualnie ze zwróceniem uwagi na właściwą intonację i natężenie głosu
-wykonywanie ćwiczeń oddechowych doskonalących umiejętność regulowania oddechu podczas mówienia
-doskonalenie umiejętności odtwarzania rytmu, melodii, tempa wybranych piosenek na instrumentach muzycznych
-tworzenie muzyki z wykorzystaniem instrumentów muzycznych oraz różnych przedmiotów
-doskonalenie umiejętności wzrokowego określania liczebnościz zastosowniem określeń „mało”, „dużo”
-doskonalenie umiejętności posiłkowania się palcami i liczmanami podczas liczenia.
Kolejna wizyta w bibliotece. Słuchamy wierszy Marii Konopnickiej
Zabawa sztuką
Dzień praw dziecka – sensoryczna ścieżka zdrowia, ćwiczymy równowagę
Kodowanie na dywanie
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad
-utrwalanie podstawowych zasad higieny
-właściwe wykonywanie czynności higienicznych w określonych sytuacjach, bez konieczności przypominania
-wykonywanie prostych ćwiczeń grafomotorycznych na dużych formatach
-wykonywanie różnych prac plastycznych i konstrukcyjnych
-zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na powietrzu
-rozwijanie umiejętności podrzucania i łapania , rzucania do celu,crysowania w powietrzu jedną, dwoma rękami, naśladowanie różnych ruchów i gestów
–respektowanie norm kodeksu grupowego
-dostrzeganie przejawów łamanie praw (agresywne zachowania, słowa, niszczenie wytworów pracy) ,próby przeciwstawiania się im
-dostrzeganie wpływu własnych zachowań na atmosferę w grupie,
-przyswajanie pojęć związanych ze świadomością regionalną i narodową- symbole narodowe, regionalne
-uczestniczenie w uroczystościach organizowanych na terenie przedszkola, związanych z obchodzeniem świąt narodowych i regionalnych, odczuwanie powagi chwili
-uczestniczenie w świetach przedszkolnych i lokalnych
–doskonalenie analizy i syntezy sylabowej poprzez zabawę
-doskonalenie umiejętności opowiadania prostych historyjek obrazkowych (2-3 części)
-rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, śmiałego zwracania się do rozmówcy
-wykonywanie ćwiczeń oddechowych doskonalących umiejętność regulowania oddechu podczas mówienia
-doskonalenie umiejętności odtwarzania rytmu, melodii, tempa wybranych piosenek na instrumentach muzycznych
-tworzenie muzyki z wykorzystaniem instrumentów muzycznych oraz różnych przedmiotów
-określanie położenia przedmiotów , ich cechy wielkościowe, liczbę, porównywanie i szacowanie
-doskonalenie umiejętności porządkowania wg wzrastającej lub malejącej wielkości
-kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów ze względu na rodzaj i funkcje
-doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
Zajęcia ruchowe z akademią bumerang
Zajęcie otwarte
Szaszłyki owocowe zawsze pyszne i zdrowe
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik :
-doskonalenie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych
-kształtowanie umiejętności dobierania ubrań w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych
-doskonalenie umiejętności posługiwania się łyżkąi widelcem, ze zwróceniem uwagi na prawidłowy chwyt
-doskonalenie sprawności ruchowej zgodnie z indywidualnymi możliwościami i tempem rozwoju
-kontrolowanie prawidłowej postawy ciała podczas pracy w pozycji siedzącej
-stymulowanie rozwoju dużej i małej motoryki poprzez zabawy i ćwiczenia
-rozpoznawanie sytuacji i czynników wywołujących określone stany emocjonalne
-uczestniczenie w zabawach i działaniach w grupie zgodnie z ustalonymi zasadami
-doskonalenie umiejętności mówienia miłych słów innym oraz dziękowania za takie słowa
– wykazywanie otwartości i zaufania do nauczycieli
-doskonalenie umiejętności odróżniania zachowań sprawiajacych przyjemność, od zdarzeń trudnych i niemiłych, korzystanie z pomocy osób dorosłych w trudnych sytuacjach
-wzbogacanie kącika przyrody o okazy związane z aktualną porą roku
-wdrażanie do kulturalnego prowadzenia rozmowy, przestrzeganie zasady słuchania , kiedy mówi ktoś inny
-doskonalenie umiejetności śmiałego przedstawiania się na forum grupy: podawanie pełnego imienia i nazwiska, określanie własnych zainteresowań
– wdrażanie do właściwego zachowania się w okreslonych miejscach i sytuacjach oraz stosowania się do obowiazujących nakazów i zakazów
-uświadamianie konieczności zachowania ciszy lub kontrolowania natężenia głosu
-doskonalenie analizy i syntezy sylabowej poprzez zabawę
-zapoznanie z zapisem imienia dziecka
-doskonalenie umiejętności opowiadania prostych historyjek obrazkowych (2-3 części)
-doskonalenie umiejętności odtwarzania rytmu , melodii i tempa podczas śpiewania znanych piosenek
-rozpoznawanie charakterystycznych elementów piosenki (refren, zwrotka)
-nabywanie wrażliwości i i świadomości kolorystycznej podczas posługiwania się bogatą paletą barw
-doskonalenie umiejętności rozpoznawania położenia przedmiotów, ich cech wielkościowych oraz liczbę, porównywania , szacowania
-rozpoznawanie i nazywanie kształtów podstawowych figur geometrycznych
-doskonalenie umiejetności grupownia przedmiotów ze względu na jedną lub dwie cechy wspólne
-doskonalenie umiejętności dostrzegania i odtwarzania ,kontynuowania rytmów wizualnych
-doskonalenie umiejętności liczenia z użyciem palców, liczmanów
-prowadzenie kalendarza pogody, rozpoznawanie piktogramów pogodowch, nazywanie bieżącej pory roku
-dostrzeganie przemienności dnia i nocy,
Owocowa matematyka – liczymy, układamy rymy
Dzień przedszkolaka – piżama party
Poznajemy zasady ruchu drogowego
Pierwsze dni w przedszkolu
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na wrzesień :
-poznanie kącików zabaw
-poznanie imion kolegów i koleżanek oraz integrowanie grupy
-zachęcanie do ćwiczeń ruchowych
-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat
-zachęcanie do słuchania wypowiedzi innych
– wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki
-poznanie najbliższego otoczenia przedszkola
-rozbudzanie wrażliwości na muzykę
-zachęcenie do działania plastycznego
-zachęcanie do rozwijania zainteresowań dzieci
-wdrażanie do kulturalnego zachowywania się
-doskonalenie słuchu fonematycznego
-wdrażanie do słuchania poleceń
-rozpoznawanie i nazywanie części ciała
-wdrażanie do bezpiecznej zabawy
-rozwijanie wyobraźni ruchowej i wrażliwości muzycznej
-zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe
-doskonalenie orientacji w przestrzeni
-rozwijane umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
-kształtowanie pojęcia para
-doskonalenie motoryki małej
– doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu
-rozwijanie wyobraźni ruchowej
-utrwalenie zwrotów grzecznościowych w praktyce
-doskonalenie wycinania po linii prostej
-utrwalanie nazw kolorów; próby tworzenia i nazywania barw pochodnych; zachęcanie do starannego wykonania pracy
– utrwalanie, rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony
-zapoznanie z zasadami przechodzenia przez ulicę
-doskonalenie pamięci odtwórczej
-ćwiczenie spostrzegawczości
-zachęcanie do bezpiecznej zabawy
-rozwijanie umiejętności precyzyjnego kolorowania
– nabywanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według kształtu
-zapoznanie ze znakami drogowymi
-zapoznanie z dźwiękami pojazdów o specjalnym przeznaczeniu; kształcenie wrażliwości słuchowej
– poznanie niektórych aspektów pracy policjanta i rozumienie jego społecznej roli; rozumienie, komu można podać swoje imię, nazwisko, adres
– utrwalanie numerów alarmowych i właściwego zachowania się w obliczu niebezpieczeństwa