PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEN DLA DZIECI
„Listopadowe zagadki”- rozwiązywanie przez dzieci zagadek słownych
(deszcz, chmura, wiatr, słońce, mgła). Podział wyrazów
na sylaby.
Deszcz
Kropelki wody
na głowy padają.
Wszyscy przed nimi,
pod dach uciekają.
Chmura
Chodzi po niebie
mała albo duża
gdy skryje słońce
– świat się zachmurza.
Słońce
Widzisz je we dnie,
nie widzisz w nocy
zimą grzeje słabo,
latem z całej mocy.
Mgła
Wszyscy mówimy,
że biała jak mleko.
Przez nią nie widzimy,
tego co daleko.
„Ubrania na deszczową pogodę” – wybór przez dzieci spośród różnych ubrań,
tylko tych, które założą wtedy, kiedy pada deszcz.
Zabawy ruchowo – naśladowcze z użyciem gazety lub kartki. Dzieci uderzają palcami w kartkę naśladując dźwięk spadających kropli deszczu, machają kartką – powiew wiatru, spacerują z kartką nad głową – parasol , z kartką na plecach – peleryna, założoną na bucie – kalosz
„Czarodziejski kleks” – praca plastyczna. Dmuchanie przez słomkę na krople
czarnego tuszu lub farby. Domalowanie do powstałej plamy, elementów, tak aby powstała np. jakaś postać, przedmiot, wymyślony stworek itp. Nazywanie
swoich prac.
Zabawa w skojarzenia
Zacznij zabawę dla dzieci, mówiąc dowolne słowo, np. „słońce”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałaś, np. „gorąco”. Potem ty szukasz skojarzenia do „gorąco”, np. „lato”. I tak na zmianę.
Poszukiwanie skarbów
Na dworze (lub w domu) w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole….”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.
Skoki przez drabinkę
Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
Spacer
Puść maluchom muzykę i rzucaj różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek, itd.
Poszukiwanie złota – zabawa dla dzieci i całej rodziny
https://www.youtube.com/watch?v=_Y1y38L4-CU&list=PLnApR7ICaznAl5vonh-pK7hg8Mah2PpNr&index=3
Zabawy i eksperymenty z BALONAMI
https://www.youtube.com/watch?v=OYoC2YSpI9Q&feature=emb_title
Zakręć kołem i zobacz co wypadnie
https://wordwall.net/pl/resource/1209893/przedszkole
Zabawa utrwalająca nazwy kolorów
https://wordwall.net/pl/resource/1016642/matematyka/zabawa-utrwalaj%c4%85ca-nazwy-kolor%c3%b3w
https://wordwall.net/pl/resource/3078856/kolory
Zwierzęta – prawda czy fałsz?
https://wordwall.net/pl/resource/1672836/przyroda/zwierz%c4%99taprawda-czy-fa%c5%82sz
Witamy wszystkich przedszkolaków w czwartek 25 czerwca
Czerwcowe słonko nam świeci,
witając promykiem dzieci,
i my ręce sobie podajmy
z uśmiechem się przywitajmy: Dzień do-bry.
Dzieci podają mamie ręce i mówią : Dzień do-bry.
Dzisiaj uświadomimy dzieciom niebezpieczeństwa jakie mogą wypływać z kontaktów z osobami obcymi.
Należy budować postawę asertywnego zachowania się w kontaktach z ludźmi
Wspólne oglądanie bajki pt. ,,Czerwony Kapturek” .
www.youtube.com/watch?v=wJHFqliIwbE
Rozmowa na temat treści bajki:
– Jak zachował się Czerwony Kapturek, gdy spotkał Wilka?
– Czego nie powinien mówić Czerwony Kapturek Wilkowi i dlaczego?
– Jak powinniśmy postępować, gdy nieznajomy zapyta nas o adres zamieszkania?
-Kogo możemy poprosić o pomoc, gdy zabłądzimy, zgubimy się, jesteśmy w niebezpieczeństwie?
Morał bajki: Zawsze trzeba słuchać rodziców i nie rozmawiać z nieznajomymi!
Określenie kim jest obcy, osoba zaufana? rozmowa z rodzicem
Zabawa dydaktyczna ,,Autoprezentacja” – dzieci prezentują swoje imię, nazwisko oraz miejsce zamieszkania.
. Ćwiczenia dramowe – wejście w role podczas rozmowy :
– Czerwonego Kapturka z Wilkiem
– Czerwonego Kapturka z Babcią
Kto może znać twoje dane?
– Koleżanka z przedszkola, którą zapraszasz na urodziny.
– Sympatyczny pan, który chce mnie podwieś do domu samochodem.
– Policjant, który mnie znalazł gdy się zgubiłam.
– Miła pani, którą spotkałam przed blokiem.
Zadaniem dzieci jest klaskanie– odpowiedz prawidłowa, tupanie – odpowiedz nieprawidłowa.
Wspólny okrzyk! ,,Mądra głowa dobrze wie, co jest dobre, a co nie’’
Wsłuchajcie się uważnie w słowa tej piosenki:
www.youtube.com/watch?v=SswfMOV6bUU&vl=pl
Zapraszamy na zabawę ruchową przy muzyce.
www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY
Trzymajcie się zdrowo … i do jutra !!
Dzień dobry w środę 24 czerwca
Dzisiaj będzie o zasadach obowiązujących podczas letnich wycieczek do lasu.
Na początek dwie zabawy :
Drzewa – stoimy wyprostowani ,ręce w górze .ruszamy nimi w różne strony szumiąc przy tym/szszszszssz……/
Omijamy szyszki – na podłodze dużo rozrzuconych szyszek / miękkich małych zabawek lub potargana gazeta/,dzieci biegają, omijając szyszki .Kto nadepnie na szyszkę, podskakuje kilka razy na jednej nodze.
Czy wiecie co to jest las ? Spróbujcie coś o nim powiedzieć. / dzieci udzielają swobodnych wypowiedzi/.
Podczas wakacji ,na pewno niektóre z was wybiorą się z rodzicami do lasu. Posłuchajcie i popatrzcie jak trzeba się przygotować na wycieczkę do lasu ,no i oczywiście jak należy się tam zachowywać.
www.youtube.com/watch?v=oP4avmlfRhA
A teraz film o tym – jaki kłopot mają zwierzęta po wizycie ludzi w lesie.
www.youtube.com/watch?v=Yr2bFApujgI
Rozmowa rodziców z dziećmi nt. Jak należy zachowywać się w lesie i dlaczego?
Piosenka Jagódki / możecie przy tej piosence maszerować, klaskać, podskakiwać z nogi na nogę /Jeśli się wam spodoba ta piosenka, to nauczcie się ją śpiewać.
www.youtube.com/watch?v=2XPDxcObwrU
Zadanie dla starszaków
Podziel słowo las na sylaby Co słyszysz na początku? Jaka głoskę słyszysz na końcu? Z rozsypanki literowej ułóż wyraz las, spróbuj go napisać. Kto nie jest już zmęczony może narysować las wraz z jego mieszkańcami.
Życzymy udanych, bezpiecznych wędrówek po lesie.
Dziś wtorek 23 czerwca
Witamy wszystkie dzieci i zapraszamy na wakacyjną podróż w góry.
Całą rodziną wsiadamy do pociągu i … ruszamy….!
www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio
POPATRZCIE JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ NA WYCIECZKĘ W GÓRY
www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
Zapraszamy na wirtualną podróż po górach Beskidach
www.youtube.com/watch?v=x1BgOzLkXVI
Zobaczcie górali w strojach ludowych i posłuchajcie piosenki. Może uda się Wam zatańczyć razem z nimi. Zapraszamy do tańca.
www.youtube.com/watch?v=7X5eJA6BfMA
Zagadka
Są wysokie, skaliste,
pokryte lasami.
Poznać je możemy
wędrując szlakami.
A teraz piosenki o wędrówce w góry ,które przypomną wszystkim jak przygotować się do takiej wędrówki. Przy piosence oprócz słuchania możemy też się poruszać zgodnie z tym co podpowie muzyka / marsz podskoki, taniec i inne rytmiczne ruchy które wymyślicie/.
www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE
Większość z Was zapewne była już w górach. Kto nie był to po oglądnięciu filmu już wie, jak wyglądają góry .
Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej o górach, Technika dowolna.
Do jutra ! Pozdrawiam.
Czy wszystkie dzieci pamiętają ,że dziś kochany tatuś ma święto ?!!
Kochane Przedszkolaki!
Dziś po raz ostatni piszę do Was przed wakacjami. Mam nadzieję, że we wrześniu będziemy mogli spotkać się w przedszkolu:)
Życzę Wam udanych, słonecznych wakacji, dużo uśmiechu i radości.
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/modlitwy-do-aniola-stroza
Pamiętajcie o codziennej modlitwie;) od Pana Boga nie ma wakacji:)
Pozdrawiam serdecznie Was i Waszych rodziców
Witamy wszystkie dzieci w poniedziałek 22 czerwca
W ostatnim tygodniu naszych spotkań ,będzie o „ Bezpiecznych wakacjach”.
Cele:
– wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku ,w różnych miejscach i sytuacjach,
– przybliżenie dzieciom istoty znajomości własnego imienia i nazwiska,
– uczulenie dzieci na zachowania nieznajomych
– zapoznanie dzieci z popularnymi miejscami letniego wypoczynku
Rozmowa z rodzicem na temat zbliżających się wakacji, wakacyjnych podróży. Wysłuchanie wiersza:
Na wakacje ruszać czas
Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.
A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.
Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.
Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.
Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.
Rozmowa na temat wiersza, /gdzie wybierały się dzieci na wakacje?/
Posłuchajcie piosenki o wakacyjnych podróżach
www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI
Dzisiaj wybierzemy się nad morze.
Czy wiecie jak nazywa się NASZE POLSKIE MORZE ?
Jeżeli nie wiecie – powiedzą Wam o tym rodzice.
Wsiadamy do pociągu i ruszamy…. Zapraszamy do pociągu całą rodzinę.
www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio
Przyjechaliśmy nad morze… Zobaczcie ile tam ludzi wypoczywa ,opala się, kąpie w morzu .W takim tłumie łatwo się zgubić.
www.youtube.com/watch?v=H44WZMEDtX8
www.youtube.com/watch?v=ibU7SIkSx68
Wysłuchanie opowiadania pt. ,,Wakacje Oli” układanie zakończenia. Wskazywanie, jak należy się zachować, aby bezpiecznie spędzić wakacje
oraz jak należy postępować w przypadku, gdy dziecko się zgubi.
Opowiadanie
,,Wreszcie wakacje” – powiedziała Ola budząc się rano w pokoju z widokiem na morze. To były wyczekiwane wakacje po długim roku szkolnym, obfitym w przygody i uroczystości.
,,Jemy śniadanie i wychodzimy na plażę”- powiedziała mama. Po pysznej jajecznicy Ola, jej siostra Ala i tata byli już gotowi do wyjścia. Cała rodzina wyruszyła na plażę. Po drodze zatrzymali się przy budce z lodami. Lody były kolorowe a wybór niespotykanie duży. Ola i Ala nie mogły się zdecydować .
Kiedy Ola wybrała już malinową i pistacjową gałkę spostrzegła budkę z kolorowymi muszelkami i innymi pamiątkami z wakacji. Szybko do niej pobiegła, bo przecież obiecała babci muszelki. Gdy z zapartym tchem oglądała pamiątki nagle zobaczyła, że jest sama. A gdzie mama i tata?
Ola szybko wybiegła ze sklepiku, ale rodziców nie było widać w pobliżu. Natychmiast udała się do pani kasjerki i powiedziała że się zgubiła, że się nazywa Ola Nowak. Pani kasjerka powiadomiła ratownika. Po chwili przez megafon zabrzmiał komunikat o znalezionej dziewczynce Oli. Po 10 minutach do sklepiku dotarli rodzice, którzy również szukali córki. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ola już na zawsze zapamięta, że nie wolno oddalać się od rodziny.
Szukanie muszelki– zabawa z
czworakowaniem. Dzieci maszerują po pokoju na czworakach -szukają zgubionej muszelki. Gdy usłyszą klaśnięcie – podnoszą się i podskakują /cieszą się ,że znalazły muszelkę/- powtórzyć kilka razy.
A teraz coś bardzo ważnego dla wszystkich !!! Film o tym – Jak zachować bezpieczeństwo nad wodą .Uważnie oglądajcie i zapamiętajcie !
www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
Tym ,którzy wybierają się nad morze ,życzymy pięknej pogody .A wszystkim przypominamy, że należy zapamiętać swoje imię i nazwisko.
Przypominamy , że jutro Święto Waszego Taty mamy nadzieje ,że pamiętacie o tym i niespodzianka przygotowana.
Pozdrawiamy.
Witajcie w piątek 19 czerwca
Kochane przedszkolaki z wesołej rodzinki ,chcielibyśmy wam przypomnieć, że we wtorek 23 czerwca jest Dzień Tatusia!!!! I z tej okazji zachęcamy was , abyście nauczyli się krótkiego wierszyka z tej okazji, macie na to caaały weekend , czyli sobote i niedzielę . Na pewno wam się uda J a tatusiowie będą mile zaskoczeniJ . Możecie również wykonać własnoręcznie zrobiona laurkę!! Na pewno mamusie wam pomogą . Tylko pamiętajcie zróbcie to w tajemnicy przed tatusiem ! Wtedy będzie miał wspaniałą niespodziankęJ
Mój kochany tato!
Szczęścia i powodzenia w pracy Ci życzę
i prezentów od całej rodzinki,
uśmiechów i wesołej minki.
A teraz parę propozycji zabaw.
Skojarzenia. Zacznij zabawę, mówiąc dowolne słowo, np. „słońce”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałaś, np. „gorąco”. Potem ty szukasz skojarzenia do „gorąco”, np. „lato”. I tak na zmianę („morze”, „piasek”, „babki”…)
4 bardzo skoczne gry i zabawy dla dzieci
Gry dla dzieci mogą być świetną zabawa dla całej rodziny:
- Skoki przez drabinkę. Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
- Skoki przez linkę. To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci trzyletnich – na wysokości 25–30 cm.
- Kto sięgnie wyżej? Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!
- Spacerek. Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.
3 zabawy ruchowe dla małych siłaczy
Te zabawy idealnie się sprawdzą, gdy maluchy rozpiera energia:
- Przeciąganki. Drużyny ustaw w rzędach naprzeciwko siebie, najsilniejsi z drużyn stoją na przodzie zespołów. Pierwsi zawodnicy z przeciwnych drużyn chwytają się za ręce, pozostali stojący w rzędach obejmują w pasie kolegę stojącego z przodu. Na sygnał drużyny zaczynają się przeciągać, a wygrywa ten, któremu uda się przeciągnąć przeciwników za wyznaczoną linię. Zwycięża zespół, który więcej razy pokona przeciwnika.
- Za łokcie. Dzieci stoją tyłem do siebie, ramiona mają złączone w łokciach. Usiłują przeciągnąć partnera na swoją stronę.
- Klapsy. Dzieci chwytają się tymi samymi, czyli np. lewymi lub prawymi ramionami, a drugimi usiłują klepnąć swojego partnera w pośladek. Zobaczycie, ile będzie przy tym śmiechu!
Potańczcie , poskaczcie do wesołej piosenki o lecie:
https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
https://www.youtube.com/watch?v=aRkzeeEwq3E
Jeszcze jedna muzyczna , letnia propozycja , link powyżej
Miłego weekendu i pamiętajcie o wierszyku i laurce dla taty !!!!!!
Dzień dobry kochane przedszkolaki ☺☺☺, dziś czwartek kolejny letni dzień…..
Słuchanie wiersza Z. Beszczyńskiej ,,Żeby przyszło lato”.
Żeby przyszło lato
Tyle już dni czekam na to
żeby znów przyszło lato
żeby latać jak ptak
żeby poczuć wiśni smak
czary mary
hej dżdżownice
zróbcie ze mnie czarownicę!
czary mary
hej ropuchy
żeby się mnie każdy słuchał!
nie wiem co bym dała za to
żeby już przyszło lato!!!!!!
Porozmawiajcie na temat wierszyka : o czym marzy autorka, z czym tobie kojarzy się ta piękna pora roku….
A teraz pora na trochę wysiłku umysłowego ….
Zagadki słowne: (,,Zagadki dla najmłodszych” J.Stec)
Kolorowe, pachnące,
w ogrodzie czy na łące,
chętnie je zbieramy
na bukiet dla mamy.
(kwiaty)
Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,
kwitnie dzwonkami,
chociaż nie zadzwoni.
(konwalia)
Wszyscy o niej mówią,
że kwiatów królowa.
Bywa czerwona, biała i różowa.
(róża)
Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
W swej nazwie sto mają,
jak się nazywają?
(stokrotka)
Szczęście przynosi, gdy ma cztery
listki, jaka to roślina? To jest…
(koniczyna)
Zadaniem kolejnym dla was będzie narysować rozwiązanie którejś zagadki.
https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo&list=PL4WqPRLv2z7S-B8BMEQKHr28_CzyBecoY&index=21&t=0s – a teraz pora na troche muzyki i tańca przy znanej piosence o kaczuszkach. . https://www.youtube.com/watch?v=XRqkAePXbmc- i kolejna znana melodia o misiach….
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
Proponuje również zabawy ruchowe z pipi pończoszanka – udanej zabawy!!!
Do zobaczenia jutro kochani ☺☺
Witamy wszystkie dzieci w środę 17 czerwca
Rozpoczniemy dziś od piosenki i zabawy przy piosence/ improwizacja ruchowa do treści piosenki ,ilustrowanie ruchem treści/
„Tato już lato”
www.youtube.com/watch?v=6fh_Ioz9Gn8
A teraz wytężcie swoje umysły i powiedzcie –Co możemy robić latem na świeżym powietrzu ? / dzieci wymyślają sposoby na spędzanie czasu/
Kochane dzieci zapewne wiecie ,że lato to nie tylko czas na zabawę , przebywanie na powietrzu ,piękne widoki i miłe spędzanie czasu. Lato to taka pora roku ,kiedy dojrzewają owoce, warzywa a wszyscy ,którzy chcą być zdrowi zajadają te pyszności.
Popatrzcie na owoce i warzywa latem , spróbujcie je nazwać,
Czy znacie smaki tych owoców i warzyw ?
Teraz truskaweczki i czereśnie dojrzewają . Mają dużo witaminek . Zachęcamy do kosztowania. Smacznego!!!
Owocowe przechwałki – słuchanie opowiadania
Doroty Skwark.
Owocowe przechwałki
Na stole w kuchni czarodziejki Ady leżały owoce
i tak rozmawiały:
– To ja jestem najładniejsza – twierdziła Truskawka,
poprawiając zielony kapelusz.
– Kapelusz masz gustowny, ale twoja cera nie należy
do najgładszych, nie to co moja – rzekła Wisienka.
– Oj, Wisienko, można przecież zrobić sobie makijaż,
ważny jest zapach, nim można uwieść każdego.
Mnie nikt się nie oprze – westchnęła Cytryna.
– Dziwię się – jęknął Ananas – że wy, kobiety, nie
wiecie, iż włosy przyciągają wzrok, a nie kapelusz,
cera, czy zapach.
– Ty, Ananas, nie porównuj się do nas, dobrze? –
skrzywiła się Cytryna.
– Właśnie – przytaknęła Truskawka tak energicznie,
że zielony kapelusz spadł jej na oczy.
Z owocowych przechwałek powstała wielka kłótnia.
Każdy wychwalał swoją urodę i nie chciał drugiemu
ustąpić. Do domu wróciła czarodziejka. Stanęła
w progu kuchni i przysłuchiwała się sprzeczce.
– Moi drodzy – odezwała się – nie jest najważniejsze,
kto jak wygląda, ale jaki jest. Każdy z was jest
piękny na swój sposób.
– Tak? – zdziwiły się owoce i z uwagą słuchały tego,
co gospodyni miała do powiedzenia.
Ada wymieniła zalety każdego owocu. Doceniła
smak Truskawki, który może skusić największego
niejadka, Wisienka okazała się niezbędna do zrobienia
konfitur. Ananas dowiedział się, że jest cennym
źródłem dla spragnionych, a Cytryna – niezawodnym
lekarstwem na przeziębienie.
– Dodam jeszcze, że każdy z was jest ważny także ze
względu na witaminy, które ma w sobie. To dzięki
wam, my, ludzie jesteśmy zdrowi i uśmiechnięci.
Owoce z dumą popatrzyły po sobie. Zrozumiały,
że najważniejsze jest to, co mają w środku, i choć
były od siebie bardzo różne, to dla ludzi tak samo
ważne. I to im wystarczyło.
Rodzic zachęca dziecko do rozmowy,
zadając pytania :
Jakie owoce występowały w opowiadaniu ? Które z nich rosną w Polsce, a które za granicą?
O co się pokłóciły owoce? Za co wróżka doceniła owoce? Czy jedzenie owoców jest zdrowe? Jakie owoce najbardziej lubicie?
Rodzic podkreśla ,że tak samo jak w przypadku owoców, również w przypadku ludzi nieistotny jest wygląd .najważniejsze jest to , co ma się w środku.
Zagadki
Jagody
Liliowe kuleczki
na zielonym krzaczku,
by je znaleźć trzeba
latem pójść do lasu.
Truskawki
Polane śmietaną,
cukrem posypane,
smakują wybornie,
w słoneczny poranek.
Czereśnie
Te letnie owoce
z małymi pestkami,
na zielonych ogonkach
Rosną parami.
Pachnące, czerwone, słonkiem malowane,
przyniosę ich z lasu pełny po brzeg dzbanek (maliny).
Czas na ruch przy muzyce
www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
Na koniec krótki filmik o owocach
www.youtube.com/watch?v=-U2G3WqOCz0
Jeżeli w Waszym posiadaniu są karty pracy / z przedszkolnych wyprawek/ , to proszę odnaleźć takie ,które związane są z porą roku lato i z pomocą rodziców zrealizujcie je.
Trzymajcie się zdrowo. Pozdrawiamy.
Kochane Przedszkolaki:)
Na naszych spotkaniach poznajemy dobrego Boga. Wiemy już o Nim bardzo dużo. Przypomnijmy sobie teraz o czym rozmawialiśmy w tym roku.
Mam dla Was kilka pytań 🙂
- Kto dał nam piękny świat?
- Kogo Bóg stworzył jako podobnego do siebie?
- Dokąd woła nas dzwon?
- Kto jest Ojcem wszystkich ludzi?
- Od jakiego momentu jesteśmy Dziećmi Bożymi?
- Jaką modlitwą prosimy aniołów stróżów o opiekę?
- W którym dniu tygodnia wszyscy idą na spotkanie z Bogiem?
- Kogo wybrał Bóg na mamę dla Jezusa?
Jesteście mądrymi dziećmi i bardzo dużo już wiecie o Bogu. Wiecie też, że zostaliście ochrzczeni. Jednak nie wystarczy tylko o tym wiedzieć.Bóg czeka, abyśmy prowadzili dobre Boże życie. Chce żebyśmy mówili Mu o naszej miłości, żeby nasze serca zachowały wiarę w Niego.
Pamiętajmy o tym!
Pozdrawiam Was serdecznie:)
Witamy wszystkie dzieci we wtorek 16 czerwca
Na początek piosenka powitalna. Ilustrujemy ruchem treść piosenki
Płyta CD z piosenką „Dzień dobry”.
Wiersz
„Tato, czy już lato?”
- Szelągowska
Powiedz, proszę! Powiedz tato
po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach;
Po bitej śmietanie z truskawkami;
Po kompocie z wiśniami;
Po życie, które na polach dojrzewa;
Po letnich ulewach;
Po słowiku, co wieczorami śpiewa;
Po boćkach uczących się latać;
Po ogródkach tonących w kwiatach;
Po świerszczach koncertujących
na łące;
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce;
Po zapachu skoszonej trawy i róż;
I… już !!
Rozmowa kierowana na podstawie utworu oraz własnych obserwacji : po czym poznajemy lato? Wymieniają takie cechy jak słońce, zielona trawa, mlecz, stokrotki, motyle, biedronki i inne …. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „ Czy lubię lato? ‘’– uzasadnienie swojej wypowiedzi.
Czas na – Letni spacer – opowieść ruchowa.
Jest słoneczny, letni dzień
[ręce uniesione w górę ,palce rąk rozszerzone, jak promienie słoneczne].
Idziemy leśną drogą
[ marsz w miejscu].
Rozglądamy się
[patrzymy ,jak przez lornetkę].
Widzimy ,uciekającego zająca
[podskoki obunóż w miejscu] ,
a na leśnej polanie czerwienią się poziomki i maliny
[naśladowanie zbierania leśnych owoców].
Idziemy dalej i wchodzimy na łąkę
[ marsz w miejscu].
Rozglądamy się
[patrzymy ,jak przez lornetkę].
Zbieramy kwiaty
[ kucanie i układanie bukietu z kwiatów]
Z leśnymi owocami i bukietami pachnących kwiatów wracamy do domu [marsz w miejscu]
A teraz kilka letnich zagadek.
Lato
O tej porze roku
są najdłuższe dni,
a słońce z wysoka
grzeje nas i lśni.
Lody
W kubeczku czy na patyku
wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku,
poczuć małą porcję zimy.
Słońce
Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać,
by zobaczyć jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać.
Strój kąpielowy
Mały, lekki, kolorowy,
latem zawsze modny,
dobry do hasania w wodzie,
na plażę wygodny.
Komary
Latem jest ich dużo,
a gdy zaczną latać,
siadają na rękach
i trzeba się drapać.
Lato to jedyna pora roku kiedy w piękną pogodę możemy położyć się na trawie, bez obawy ,że się przeziębimy .Spróbujcie kiedyś tak sobie poleżeć i poobserwować obłoki ,które przybierają różne kształty. Podzielcie się spostrzeżeniami , z czym kojarzą się wam te białe, pierzaste ,kłębiaste obłoki. Może ktoś zobaczy psa, smoka lub coś innego? Najlepiej patrzcie w niebo przez słoneczne okulary.
A teraz posłuchajcie piosenkę o leżeniu na trawie.
https://www.youtube.com/watch?v=WIZqw5Vtros
Posłuchajcie jeszce piosenki o letnich zabawach. Poklaszczcie przy niej rytmicznie.
www.youtube.com/watch?v=_fgm-kI1RNY
Życzymy pięknej, letniej pogody. Bawcie się dobrze. Pozdrawiamy
Hej , Dzieciaczki. Witamy w poniedziałek 15 czerwca.
Czy wiecie że nadchodzi lato?
W tym tygodniu będzie mowa o tej pięknej i lubianej przez wszystkich porze roku.
Cele:
– dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej,
– rozwijanie logicznego myślenia przez rozwiązywanie zagadek,
– wskazywanie oznak lata,
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
Na początek wierszyk:
Już nadchodzi piękne lato Kolorowe i pachnące, Kwitną kwiaty, szumią drzewa Wokół mamy piękne słońce. Lato z wiosną się zmieniło i kolorów nam przybyło.
Pomyślcie i powiedzcie– Jakie kolory ma lato ?
Zapraszamy do oglądania zdjęć : Jak wygląda lato.
Lato na łące
Lato w ogrodzie
Posłuchajcie piosenki „ Po łące biega lato” – podczas tej piosenki możecie : maszerować , podskakiwać , klaskać itp.
Co wiosną i latem piszczy w trawie ?- prezentacja przy piosence.
www.youtube.com/watch?v=-BUOhWf14Qo
Zapraszamy do zabawy ruchowej- „Pszczółki „ i „Muszki”
Pszczółki-wyznaczamy w pokoju miejsce ,które będzie ulem, gdzie dzieci – pszczółki przykucają z rękami ułożonymi w skrzydełka. Na hasło: Pszczółki z ula ! dzieci biegają po pokoju, naśladując machanie skrzydełkami. Na hasło : Pszczółki do ula ! – wracają. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Muszki- Dzieci są muchami i biegają po pokoju, szybko machają rękami i naśladują bzyczenie :bzz… Na hasło :,, Pająk” zatrzymują się i stoją nieruchomo. Jeżeli się poruszą to robimy zmianę z rodzicem./ rodzic jest muchą/.
Lato-zadanie: -podziel na sylaby słowo lato – co słyszysz na początku, na końcu ? -a może starsze dzieci spróbują nazwać wszystkie głoski po kolei? A potem z rozsypanki literowej / zrobionej przez rodziców/ ułożyć wg, wzoru lub bez wzoru wyraz lato.
Propozycja pracy plastycznej lato na łące:
www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc
www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y
Prace możecie wzbogacić o mieszkańców łąki. To jest tylko propozycja. Własne pomysły bardzo mile widziane.
Podczas spacerów ,czy wyjazdów za miasto ,rozglądajcie się i bacznie obserwujcie lato w przyrodzie.
Pozdrawiamy
Dzień dobry witamy w środę 10.06.2020
Na początek przywitamy się powitaniem , które dzieci znają :” Wszyscy są , witam was do zabawy już czas , jestem ja jesteś ty raz, dwa i trzy”
Teraz pora na masażyk relaksujący :
Słońce świeci [delikatne głaskanie po plecach]
Kroczą słonie [delikatne uderzanie otwartymi dłońmi]
Pędzą konie po betonie [uderzanie pięściami]
Płynie sobie kręta rzeczka [naśladowanie biegu rzeki]
Przeszły panie na szpileczkach [dotykanie czubkami palców]
Z gryzącymi pieseczkami [delikatne szczypanie]
Pada bardzo drobny deszczyk [dotykanie opuszkami palców]
Czy poczułeś dreszczyk ? [gwałtowne zsunięcie rąk po plecach w dół]
Proponuje dziś zestaw zabaw ruchowych z butelkami :
Przekładanie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem. stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach.
- Podrzuty butelki w górę i chwyt oburącz, jednorącz lub dowolnie .Po opanowaniu chwytów można wykonywać dodatkowe zadania przed chwytem: klaśnięcie w dłonie z przodu, z tyłu, wykonanie przysiadu, obrót wokół siebie w prawo, w lewo itp.
- W staniu lub siadzie skrzyżnym – podbijanie butelki dłońmi, a następnie toczenie jej po wyciągniętych ramionach /ćwiczyć na zmianę podbijanie i toczenie/.
- W staniu, butelka wzniesiona w górę trzymana oburącz – puścić butelkę i złapać zanim dotknie podłoża.
- Stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód z dotknięciem butelką podłoża i wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głowę.
- Stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód i zataczanie kół dookoła jednej i drugiej stopy – rysujemy ósemki /ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne/.
- Siad skrzyżny, butelka na głowie, podtrzymywana palcami rąk – skręty tułowia w lewo i w prawo; po kilku powtórzeniach ćwiczenia wykonywać kilka rzutów i chwytów butelki.
- Siad rozkroczny, butelka w górze trzymana oburącz – skrętoskłon do prawe4j stopy i próba przełożenia przez nią butelki. Wyprost i wykonanie skrętoskłonu do lewej stopy. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, zwracając uwagę na trzymanie butelki oburącz i nie zginanie kolan.
- Siad klęczny, butelka przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwanie butelki szybkim ruchem w przód i przysuwanie do kolan.
- Leżenie przodem, ręce zgięte w łokciach, dłonie na podłożu przy barkach, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Ćwiczący powtarzają ćwiczenie, kilkakrotnie starając się silnym wydechem przewracać butelkę.
- Leżenie przodem, butelka w jednej ręce – przekazywanie butelki ruchem okrężnym z ręki do ręki przed twarzą i za plecami w jednym i w drugim kierunku /cały czas ręce proste w łokciach.
- Leżenie tyłem, butelka za głową w położeniu poziomym trzymana oburącz – jednoczesny wznos nóg i rąk i dążenie do spotkania stóp z butelką, a następnie powrót do pozycji wyjściowej.
- Leżenie tyłem, butelka między stopami pionowo, ręce wzdłuż tułowia – przeniesienie nóg za głowę /leżenie przewrotne/ i dotknięcie butelką podłoża. Powtórzyć ćwiczenie kilka razy.
- Leżenie tyłem, nogi wzniesione i zgięte, butelka między kolanami, ręce wzdłuż tułowia – skłon głowy w przód i podciągnięcie kolan w jej kierunku – czoło spotyka się z butelką – i powrót do pozycji wyjściowej.
Krótki odpoczynek , posłuchajcie muzyki relaksacyjnej:
https://www.youtube.com/watch?v=gKChunKv3zw
Zapraszam teraz do wykonania pracy plastycznej o tematyce : „ Mój ulubiony sport”- technika wykonania pracy dowolna , mogą być kredki , farby co akurat macie pod ręka.
Do zobaczenia i udanego długiego weekendu:)
Dzień dobry dziś wtorek 09.06.2020
Powitanie wierszykiem:
Na paluszki się wspinamy,
w górę rączki wyciągamy,
do podłogi dotykamy
i ze sobą się witamy.
Dzień dobry!
Zapraszam teraz do rozwiązania zagadek:
To jest długi sznurek
z dwoma uchwytami,
który lubi skakać
razem z dziewczynkami. /skakanka/
Można wtedy
jechać na nim,
kiedy kręci się
nogami. /rower/
Mała deseczka
na długim sznurze,
raz jesteś na dole,
raz jesteś w górze. /huśtawka/
Na czym jeździsz wesoło
i kręcisz się w koło? /karuzela/
Porozmawiajcie z rodzicami co najbardziej lubicie robić na dworze, jak spędzacie czas na świeżym powietrzu.
A teraz pora na rozwiązanie krótkiego quizu, na pewno sobie z nim poradzicie , bo przecież wiecie , że ruch na świeżym powietrzu to samo zdrowie:).
„Prawda czy fałsz?” – na temat zasad zdrowego stylu życiu
Dorosła osoba czyta zdanie , a dziecko gdy jest ono prawdziwie podnosi rękę do góry , a gdy jest fałszywe uderza dłonią o podłogę.
- Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować. PRAWDA
- Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji. FAŁSZ
- Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze. PRAWDA
- Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem. FAŁSZ
- Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu. PRAWDA
A teraz przerwa na mały masażyk, najpierw masuje rodzic dziecko , a potem zamiana, żeby było uczciwie:)
Idą słonie, przeszły konie,
Wiła się kręta rzeczka,
przeszła pani na szpileczkach,
Padał drobny deszczyk
Czujesz dreszczyk?
https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0
Poćwiczcie razem z Fruzią, podaje link powyżej , udanej zabawy i udanego dnia!!!!!
Witamy dzieci w poniedziałek 8 czerwca
W tym tygodniu : Zabawy , ruch i sport na powietrzu – to zdrowie.
Cele:
– kształtowanie nawyków prozdrowotnych poprzez aktywność na świeżym powietrzu,
– rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw,
Pogoda coraz ładniejsza , zbliża się lato , czyli czas długiego pobytu na powietrzu , na słoneczku. Dla naszego zdrowia powinniśmy jak najwięcej czasu spędzać na zabawach ruchowych ,sportowych i innych zorganizowanych przez Was i Waszych rodziców. Ale póki co ,posłuchajcie opowiadania:
O komputerze i różanym ogrodzie
Wydarzyło się to dwa lata temu. Rodzina Wafelków
kupiła komputer.
– Jaki fajny! – wykrzyknął Filip, kiedy tata wyjmował
monitor z wielkiego tekturowego pudła. Nikt
wtedy nie przypuszczał, że urządzenie to stanie się
przyczyną wielu kłopotów i że ma ono niewidzialne
łapy, które będą mocno trzymały Filipa i nie pozwolił
mu robić nic innego, jak tylko pisać i grać
na nim.
Przez pierwsze dni nie było w tym nic niepokojącego.
Przecież każdy człowiek, kiedy dostanie coś nowego,
nie może się z tym rozstać. Ale kiedy minął drugi
tydzień, rodzina zaczęła się niepokoić. Filip dla
nikogo nie miał czasu. Było jednak coś, co jeszcze
bardziej martwiło rodziców chłopca. Przecież siedzenie
przez kilka godzin dziennie przed komputerem
jest niezdrowe.
– Porozmawiam z nim – powiedziała mama i poszła
do pokoju, w którym stał komputer:
– Filipie, czy możesz ze mną porozmawiać? – zapytała.
– Teraz? Mamo! Właśnie zbliżam się do komnaty
czarownicy, która porwała mojego najlepszego przyjaciela,
Kacpra. Muszę go uratować. Porozmawiamy
później?
– Wolałabym teraz – odpowiedziała mama spokojnym
głosem.
– No, dobrze – odparł niezadowolony.
– Martwię się, bo ciągle siedzisz przed komputerem.
O tym, że jest to bardzo nie zdrowe, nie będę już
z tobą rozmawiała, bo wiem, że tata ci o tym mówił.
Smuci mnie jednak coś innego. Od dwóch tygodni
nie masz dla nikogo czasu. Śniadania, obiady, podwieczorki
i kolacje zjadasz tak szybko, jakby cię ktoś
gonił. Nie czytasz książek, nie bawisz się z Lusią
w ogrodzie. Nie obserwujesz gwiazd, nie jeździsz
z tatą na rowerze. Nie pomagasz babci w różanym
ogrodzie. Nie nurkujesz z dziadkiem w rzece. Nie
chcesz nawet bawić się z Bartkiem, twoim najlepszym
przyjacielem. Przepraszam, zapomniałam.
Masz już nowego najlepszego przyjaciela, który ma
na imię Kacper, prawda?
– Mamo, zrozum mnie, proszę. W komputerze też
mam rzekę, w której nurkuję, rower, na którym
jeżdżę, ogród z niesamowitymi kwiatami, rozgwieżdżone
niebo…
– Wiesz co, Filipie, zjedz sobie teraz komputerowe
babeczki, a ja pójdę skosztować tych, które babcia
w tej chwili wyjmuje z piekarnika – powiedziała
mama i wyszła z pokoju. Po chwili włożyła do koszyka
ciepłe babeczki, kubeczki, butelkę truskawkowego
soku, napisała kartkę i położyła ją na stole
w kuchni. W tym czasie przez szparkę w drzwiach
do pokoju chłopca wcisnął się zapach babeczek.
– Co tak pięknie pachnie? – zapytał Filip i pobiegł
do kuchni. Ale co to? Nie było tam mamy, babci,
Lusi, no i pachnących babeczek. Była za to kartka:
Jesteśmy w różanym ogrodzie nad rzeką. Wrócimy
wieczorem.
Babcia, mama i Lusia
Chłopiec nie chciał być sam w domu. Wyłączył
komputer i pobiegł nad rzekę.
– Masz ochotę na truskawkowy sok i pyszne babeczki?
– zapytała mama, kiedy zobaczyła zmęczonego
synka.
Wieczorem, kiedy wszyscy wrócili do domu, Filip
powiedział mamie, że już nie będzie spędzał wolnego
czasu przed komputerem i że ich różany ogród jest
piękniejszy niż ten w komputerze. A potem szepnął
mamie do ucha:
– Do komputera nie można się przytulić – i mocno
przytulił się do mamy.
Joanna Krzyżanek
Po przeczytaniu opowiadania rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę o zachowaniu i doświadczeniu Filipa, a następnie, odwołując się do doświadczeń dzieci, na temat przyjemnego i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Zaznacza również, jak ważny jest ruch dla zdrowia i rozwoju dzieci.
A oto propozycja ćwiczeń na powietrzu. Poćwiczcie w domu i starajcie się zapamiętać ćwiczenia a potem zróbcie powtórkę na powietrzu. www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4
www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc
Na koniec piosenka „Sport to zdrowie”- posłuchajcie, poklaszczcie, potańczcie,
www.youtube.com/watch?v=tTeM5BV_TjI
Pozdrawiamy. Bawcie się dobrze.
Zadania w ramach terapii pedagogicznej
Kanapki – ustaw po kolei
Obrazek do pary
Kochane Przedszkolaki!
Witam się z Wami w tygodniu, w którym macie swoje święto:)
Pamiętajcie o tym, że jesteście cudem, jedynym ,wyjątkowym i niezastąpionym!!
https://www.e-kolorowanki.eu/chrzescijanskie/kolorowanka-chrzescijanska-13/
Pan Jezus kiedy chodził po ziemi zawsze otoczony był dziećmi, Święty Jan Paweł II o którym rozmawialiśmy w zeszłym tygodniu również bardzo często rozmawiał z dziećmi i cenił sobie ich zdanie.
Bądźcie dziećmi jak najdłużej ponieważ dzięki Wam my- dorośli wiemy, co to znaczy cieszyć się bez powodu, że można być czymś ciągle zajętym i mieć z tego radość….
Ściskam Was mocno:)
Wielkimi krokami zbliżamy się do Dnia Dziecka. Zapraszamy Was na spędzenie tego czasu w formie on-line.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wraz z ministerstwami oraz TVP ABC przygotowała mnóstwo internetowych atrakcji – gier on-line, spektakli teatralnych, warsztatów, bajek i prezentacji, a gospodarzem E-Dnia Dziecka będzie Wiadomirek.
Zapraszamy na www.gov.pl/edziendziecka już w sobotę 30 maja o godz. 8:00, a dzień później na kanał na YT, gdzie będą czekać specjalne atrakcje.
W ten weekend rozpoczyna się XIX Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom. Przez cały dzień wiersze i bajki będą czytać członkowie rządu.
Jakich jeszcze atrakcji możecie się spodziewać?
• Gra on-line „Godność, wolność i niepodległość”
• Film o pracy psów służbowych w Krajowej Administracji Skarbowej
• Zbuduj własny domek dla owadów
• Przepis na komiks
• Wirtualna przechadzka po Wawelu
• Klasyczne bajki – Przygody Bolka i Lolka, Reksio, Porwanie Baltazara Gąbki
• Przedstawienia teatralne – Baśń o trzech konikach, Pchła Szachrajka, Bajki robotów
• Malowanie ceramiki – film prezentujący – krok po kroku – jak samodzielnie ozdobić kubek lub filiżankę.
• Wirtualne warsztaty kulinarne – Reprezentacja Kucharzy Wojska Polskiego przedstawi przepisy i przygotuje dwie potrawy o stopniu trudności dostosowanym do możliwości dzieci.
• Wirtualne spacery po czołgu Leopard, Kołowym Transporterze Opancerzonym Rosomak oraz 1 Bazie Lotnictwa Transportowego.
• „Dziecięcy survival” poświęcony zagadnieniom takim jak: budowanie szałasu w lesie, rozpoznawanie pożytecznych i niebezpiecznych roślin, czy grzybów, wyznaczanie kierunków świata w lesie, rozpoznawanie tropów zwierząt, etc.
• Treningi video z mistrzyniami Natalią Maliszewską i Natalią Madaj-Smolińską
• Zagadki, quizy, kolorowanki do pobrania i wydrukowania.
Zapraszamy!
Dzień dobry kochane Przedszkolaki:)
Moi drodzy
Dziś bardzo ważny temat- Duch Święty.
Kiedy Pan Jezus zmartwychwstał, przez jakiś czas był na ziemi z Apostołami, przygotowywał ich do zadań jakie im zostawił. Mieli opowiadać ludziom o nauce Jezusa……
Resztę opowie Wam Gienek 🙂 Nasz you tubowy przyjaciel, któremu świetnie idzie opowiadanie dzieciom o sprawach ważnych:)
https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I
Pozdrawiam Was serdecznie 🙂
Witam Was kochane Przedszkolaki!
Dziś zaczynamy od opowiadania:)
Mam nadzieję, że rodzice będą mieli chwilkę żeby Wam przeczytać
Dzień Mamy
Tego dnia tato obudził Piotrka i mnie wcześniej niż zwykle. Zrobił to po cichu, żeby nie przeszkadzać mamie.
- Dzieci, wstańcie szybko- ponaglał nas- trzeba przecież przygotować dla mamy niespodziankę. Dziś jest jej święto.Już pokroiłem chleb, a teraz wychodzę po kwiaty. Wy po cichu dokończcie śniadanie.Tato wyszedł, a my szybko ubraliśmy się i poszliśmy do kuchni. Tam nakryliśmy stół pięknym obrusem i przygotowaliśmy „ uśmiechnięte kanapki”. Przez ten czas tata zdążył już wrócić z kwiatami. Teraz można było już pójść do sypialni rodziców i zaśpiewać „sto lat”.
Słysząc ten nieoczekiwany śpiew, mama otworzyła oczy i uśmiechnęła się mile. Jeszcze bardziej zdziwiła się, gdy Piotrek wręczył jej bukiet czerwonych róż, a ja laurkę. To zamieszanie obudziło małą Olę, która stojąc w łóżeczku wypowiedziała swoje pierwsze „mama”
Mamie łzy szczęścia pojawiły się w oczach i powiedziała;
-Dziękuję Wam, zrobiliście mi wspaniałą niespodziankę. Bardzo Was kocham.
Ostatnio rozmawialiśmy o Maryi- mamie nas wszystkich. Dziś o naszych mamach, które niedługo 26 maja mają swoje święto. To dzień w którym w specjalny sposób powinniśmy okazać wdzięczność naszym mamom.
Pamiętajcie kochane Przedszkolaki ! Przygotujcie Waszym Mamusiom niespodzianki:)
I koniecznie mówcie im często, że je kochacie:)
Wysyłam Wam moc serdeczności:)
Ćwiczenia w ramach terapii pedagogicznej
Prawda – fa+ész
Grafomotoryka – kot, ryba
Kochane Przedszkolaki !
Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu maja 🙂
Dziś mam dla Was film o kimś bardzo ważnym kto, gdyby żył obchodził by swoje setne urodziny!
Tak kochani! Miałby 100 lat!
Czy wiecie o kim mowa?
To nasz święty Papież Jan Paweł II.
Obejrzyjcie filmik w którym dowiecie się troszkę o naszym Papieżu.
https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/papiez-jan-pawel-ii?version=print
A tu kolorowanka z Papieżem
Pozdrawiam Was i ściskam mocno:)
TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ RADZI
Przetrwałe odruchy i ich wpływ na rozwój dziecka
Przetrwałe odruchy pierwotne, które powinny zaniknąć w wieku niemowlęcym, wpływają niekorzystnie na postawę i rozwój psychomotoryczny dziecka.
Dla zobrazowania można podać dwa przykłady ważniejszych odruchów pierwotnych:
Odruch Moro, czyli nagła reakcja na niespodziewany bodziec. Długotrwałymi skutkami przetrwania tego odruchu mogą być problemy lokomocyjne, strachliwość, przesadne reakcje na bodźce sensoryczne, problemy koordynacyjne (np. podczas gry w piłkę, biegania). Dziecko może odczuwać ciągły, nieuzasadniony niepokój, mieć duże wahania nastroju, problemy z podejmowaniem decyzji, a w konsekwencji – niskie poczucie wartości.
Odruch Palmara, który u noworodka powoduje zaciśnięcie jego dłoni przy lekkim dotknięciu. Przetrwały u dziecka w wieku szkolnym może powodować problemy z małą motoryką (nieumiejętność niezależnej pracy kciuka i palców, brak chwytu pęsetkowego), problemy z prawidłowym trzymaniem ołówka, wrażliwe dotykowo dłonie, trudności z mówieniem. Charakterystyczny jest widok dziecka, które rusza ustami podczas pisania lub rysowania.
Wiele problemów szkolnych występujących u dzieci wynika z przetrwałych odruchów, które nie pozwoliły na prawidłowe wykształcenie się wyższych funkcji, takich jak równowaga, koordynacja ruchowa, wzrokowo-ruchowa, uwaga, myślenie. Są powodem m.in. występowania trudności w uczeniu się czytania i pisania, problemów z przystosowaniem się do zmiennych warunków, jednoczesnym przetwarzaniem wielu informacji, problemów z przetwarzaniem sensorycznym, a w dłuższej perspektywie – z emocjami i niską samooceną.
Wszelkie zaburzenia rozwoju dziecka, które utrudniają mu naukę, powinny być konsultowane u specjalisty. Gdy podejrzewamy u naszych dzieci problemy z przetrwałymi odruchami, skierujmy ich do terapeuty integracji sensorycznej lub fizjoterapeuty.
Drodzy Rodzice!
Czy zdarzyło się Wam zaobserwować u Waszego dziecka nadmierne reakcje na hałas, światło lub ruch? Może to oznaczać, że ma ono przetrwały odruch Moro.
Co to są przetrwałe odruchy? Noworodek i niemowlę, aby przetrwać i właściwie się rozwijać, wykazuje prymitywne odruchy, czyli mimowolne reakcje organizmu na pewne bodźce. Nazywamy je odruchami pierwotnymi. Powinny one wygasnąć w ciągu kilku miesięcy życia, jeśli jednak nie znikną, nazywamy je odruchami przetrwałymi. Zaburzają one dalszy rozwój dziecka.
Odruch Moro może powodować wygórowane reakcje na dźwięk czy ruch, dziecko staje się bojaźliwe, nie lubi zmian aktywności, ma problemy z koordynacją i równowagą. Nie narażajcie go na nadmierny hałas ani nie zmuszajcie go do aktywności, których się boi.
Inny przetrwały odruch, ATOS, może powodować problemy z równowagą, brak ustalenia dominującej połowy ciała (w tym wieku lateralizacja powinna już zostać ustalona), brzydkie i niestaranne pismo (spowodowane m.in. trudnościami w obrębie małej motoryki). Wasze dziecko może wydawać się niezgrabne, może mieć nadal problemy z nauką jazdy na rowerze lub wykonywaniem skomplikowanych ćwiczeń. Dawajcie dziecku jak najwięcej okazji do ćwiczeń koordynacyjnych i równoważnych, np. czworakowanie, czołganie, skakanie, chodzenie po krawężniku, przeskakiwanie przez przeszkody i inne.
Gdy Wasze dziecko ma problemy z czynnościami manipulacyjnymi i z mówieniem, a w czasie pisania widać jak rusza buzią, najpewniej ma przetrwały odruch Palmara. Gdy zaś ma nieprawidłową postawę, garbi się, lub ma tendencję do chodzenia na palcach, ma zbyt niskie lub wysokie napięcie mięśniowe i słabe wyczucie równowagi, może mieć przetrwały odruch TOB.
Aby pomóc Waszemu dziecku w rozwoju, przede wszystkim należy zapisać go na terapię SI, ponieważ tylko odpowiednio przeszkolony terapeuta może prawidłowo pracować nad wygaszaniem przetrwałych odruchów.
Witam Was kochane Przedszkolaki
Dziś zaczynamy od piosenki , filmiku, który opowie Wam historię o Dobrym Pasterzu:)
Tą historię opowiadał Jezus wszystkim tym, którzy przychodzili by Go słuchać
https://www.youtube.com/watch?v=_mmrG907pyo
Dobry Pasterz dba o każdą swoją owieczkę. Troszczy się o jedzenie i picie dla niej. Chroni ją przed drapieżnymi zwierzętami, które mogłyby wyrządzić jej krzywdę.
Pan Jezus opowiadał swoim uczniom, że to On jest Dobrym Pasterzem. Troszczy się o każdego człowieka, jak pasterz o swoje owce.
Przygotowałam dla Was dziś zabawę. Kiedy rodzice znajdą chwilkę czasu poproście ich o pomoc i powtarzajcie za nimi:
Pewnego dnia Jezus nauczał (dłonie zwinięte wokół ust)
Tłumy, które szły za nim, (idziemy w miejscu)
Jeśli pasterz ma sto owiec,(liczymy na palcach)
I jedna się zgubi, (pokazujemy jeden palec)
Pasterz zostawi te 99(idziemy w miejscu)
I szuka tej jednej(osłaniamy oczy dłonią).
Gdy ją odnajdzie(ręce rozłożone szeroko)
Bardzo się cieszy(klaszczemy w dłonie)
Tak samo czyni ( potakujący ruch głowy)
Ojciec nasz niebieski(wskazujemy ręką w górę)
Bóg nie chce, (przeczący ruch głowy)
Aby choć jeden z nas się zgubił (pokazujemy jeden palec)
Bóg kocha nas wszystkich (krzyżujemy ręce na piersi)
https://www.e-kolorowanki.eu/chrzescijanskie/kolorowanka-chrzescijanska-21/
Pozdrawiam Was i ściskam mocno:)
Kochane przedszkolaki
Witam Was serdecznie w nowym tygodniu:)
Mam nadzieję, że tęsknicie choć w połowie tak za mną jak ja tęsknię za Wami…
Dziś w związku z tym, że kończymy powolutku miesiąc kwiecień a rozpoczynamy przepiękny pełen słońca i kwiatów maj mam dla Was ( i tu prośba do rodziców o przeczytanie) opowiadanie pod tytułem: „Majowe kwiaty”.
Na łące zakwitły pierwsze majowe kwiaty. Piotrek i ja z zachwytem przyglądaliśmy się, jak pięknie wyglądają na zielonej trawie.
- Nazbierajmy kwiatów na wiosenny bukiet- zaproponowałam.- Potem podarujemy go mamie.
Zaczęliśmy więc je zrywać, wybierając najpiękniejsze, aż powstał z nich wspaniały, kolorowy bukiet.
-Mamie bardzo się spodoba-stwierdził Piotrek.
Kiedy mama dostała kwiaty, rzeczywiście bardzo ją to ucieszyło:
-Kwiaty są bardzo ładne. Dziękuję wam, kochani. Wiem nawet, co możemy z nich zrobić.
Potem mama wzięła kwiaty i zaczęła z nich splatać wianek. Kiedy był gotowy, zabrała nas na spacer pod figurkę Matki Bożej.
- Takie piękne wiosenne kwiaty podobają się również Maryi, która bardzo się cieszy, gdy o Niej pamiętamy. I włożyła figurce na głowę ten wianek.
- Lecz Maryja cieszy się jeszcze bardziej gdy o niej pamiętamy na modlitwie. Dlatego w maju przychodzimy do Matki Bożej z modlitwą.I mama zaczęła się modlić, dołączyliśmy do niej , ponieważ doskonale znaliśmy tą modlitwę: była to modlitwa Zdrowaś Maryjo.
Moje prośba do Was jest taka : chciałabym żebyście, kiedy będziecie na spacerze w jakiś piękny słoneczny dzień, zrobili bukiet z kwiatów takich jakie znajdziecie po drodze, i zanieście te kwiaty pod Figurę Maryi- podpowiem Wam , że taka malutka kapliczka jest naprzeciw Pepco :):)przywieszona na drzewie.
Pozdrawiam Was i Waszych rodziców 🙂
Witam Was kochane Przedszkolaki!
Mam nadzieję, że Święta były dla Was czasem radości 🙂
Ja dziś dla Was mam opowiadanie:) Poproście proszę Waszych rodziców żeby w wolnej chwili Wam je przeczytali;
Najszczęśliwszy dzień
Na trzeci dzień , po śmierci Jezusa przygnębione kobiety udały się do Jego grobu.
Ale gdzie się podział wielki, ciężki kamień, który zamykał wejście do niego?
Ktoś go usunął!
Kobiety nie chciały wprost wierzyć własnym oczom: ciało Jezusa po prostu zniknęło! Na dodatek kobietom tym ukazał się jaśniejący blaskiem anioł.
„ Nie bójcie się- uspokajał kobiety- wiem, Kogo szukacie, ale szukacie na próżno. Bóg przywrócił Go do życia, tak jak to było wcześniej powiedziane. A teraz pora iść i podzielić się tą nowiną z Jego Przyjaciółmi”
Kobiety z pośpiechem oddaliły się od grobu, żeby spełnić polecenie anioła.To był najszczęśliwszy dzień w całym ich życiu.
Wbiegły do domu wołając: „On żyje, On żyje!Powiedział nam o tym anioł. Przyszłyśmy do grobu, a Jego już tam nie było”.
Gdy usłyszeli to przyjaciele Jezusa, natychmiast też się udali w to miejsce, żeby zobaczyć, czy to prawda. I też od razu odkryli, że grób Jezusa jest pusty.
Teraz jednak już wiedzieli, co się z nim stało: trzy dni leżał w grobie , a potem zmartwychwstał. Jezus żyje! Pokonał śmierć!
Później on sam odwiedził swoich przyjaciół i powiedział :
„Nie Bójcie się, spójrzcie tylko: to ja jestem! Możecie mnie nawet dotknąć”
To był najszczęśliwszy dzień w ich życiu.
To była pierwsza Wielkanoc.
Musimy pamiętać każdego dnia, że Pan Jezus zmartwychwstał dla każdego z nas, dlatego każdy z nas może się cieszyć z Jego Zmartwychwstania!
Wysyłam Wam obrazek do pokolorowania związany właśnie ze Zmartwychwstaniem
Ściskam Was mocno 🙂 Pani Kasia
Wzmacnianie odporności psychicznej dziecka
Większość rodziców małych dzieci jest świadomych, że należy wzmacniać ich odporność fizyczną. Tymczasem rozwijanie odporności psychicznej powinno stanowić jedno z najważniejszych zadań związanych z wychowaniem dzieci, bowiem w przyszłości procentuje to lepszym radzeniem sobie w różnych obszarach życia, zwłaszcza w obliczu trudności. Ponadto odporność psychiczna ma znaczny wpływ na zdrowie – osoby bardziej odporne psychicznie lepiej znoszą różnego rodzaju choroby i rzadziej na nie zapadają. Rozwijanie odporności jest możliwe już od wczesnego dzieciństwa. Tak, jak inne umiejętności, można ją trenować.
Odporność psychiczna pozwala radzić sobie z wyzwaniami, ze stresem, presją, a nawet porażką. Daje wiarę we własne umiejętności, wytrwałość w dążeniu do celu i otwartość na nowe wyzwania.
By osiągnąć postawione przed sobą cele, nie wystarczą inteligencja i talent. Badania dr Aldo Civico pokazują, że w 80% za odniesione sukcesy odpowiadają określone cechy składające się na odporność psychiczną.
W tworzeniu psychicznej odporności istotną rolę, obok osobowości, odgrywa najbliższe otoczenie dziecka, w tym rodzina i przedszkole, a potem szkoła. Im bardziej stabilne emocjonalnie jest otoczenie, im więcej opiekunowie wykazują optymizmu, poczucia humoru, elastyczności w myśleniu i działaniu, otwartości na nowe doświadczenia i znajomości oraz im bardziej są asertywni i mają pasje, które z przyjemnością realizują, tym lepszy fundament pod odporność psychiczną otrzymują dzieci. W takim środowisku łatwiej rozwijać tzw. rezyliencję, cechę kluczową dla odporności psychicznej. Polega ona na umiejętności dostosowywania się do zmieniających się warunków, plastyczności umysłu, zdolności do odzyskiwania utraconych lub osłabionych sił oraz odporności na działanie szkodliwych czynników. Osoba rezylientna szybciej wraca do normalnego funkcjonowania po ciężkim przeżyciu.
Co mogą zrobić opiekunowie, aby rozwijać odporność psychiczną u dzieci?
Najważniejszym czynnikiem ochronnym jest silna więź przynajmniej z jedną osobą, która się o dziecko troszczy, odpowiada na jego potrzeby, stawia granice i stanowi wzorzec zachowania.
Rodzice i nauczyciele powinni okazywać dziecku zaufanie, dostrzegać i wspierać jego mocne strony. Skupiając się na pozytywach, nie wolno ignorować lub bagatelizować jego problemów.
Pomagać dzieciom w nawiązywaniu dobrych i bliskich relacji z innymi, w zawieraniu znajomości i przyjaźni. Rodzice i nauczyciele powinni zachęcać dziecko i chwalić je za konkretne zachowania wymagające kontaktu z innymi. Przedłużająca się izolacja powoduje niepewność i lęk, a w skrajnych przypadkach prowadzi do zaburzeń psychicznych, takich jak depresja czy fobia społeczna. Dzieci mające sieć bliskich osób, mogą się do nich zwrócić po wsparcie w kryzysowych sytuacjach i uzyskać pomoc w konstruktywnym rozwiązaniu problemu.
Pomóc dzieciom w kształtowaniu własnej, niepowtarzalnej tożsamości poprzez rozwijanie zainteresowań, szanowanie ich własnego zdania i dawanie prawa do przeżywania zróżnicowanych emocji, akceptację dla ich odmienności. Świadome i bardziej pewne siebie dziecko będzie mniej podatne na wpływ ze strony innych i nie będzie „na siłę” zabiegać o akceptację otoczenia.
Nauczenie dziecka, jak pomagać innym, wzmocni je. Solidarność i współpraca mają zasadnicze znaczenie dla rozwoju emocjonalnego. Dziecko, które potrafi pomagać innym, poczuje się bardziej pożyteczne i wartościowe. Zwiększy się również jego zdolność do empatii. Najlepszym sposobem na zachęcanie do pomocy innym jest danie dziecku przykładu. Zabawa jest świetnym sposobem, aby udowodnić dziecku korzyści płynące z pracy w zespole.
Odporność psychiczna to również tolerancja na frustrację. Zatem rodzice i nauczyciele powinni stawiać dziecku realistyczne granice już od wczesnych lat życia, co czyni jego otoczenie bardziej przewidywalnym i bezpiecznym. Rolą dorosłych jest nauczyć dzieci panowania nad własnymi emocjami, radzenia sobie ze stresem oraz umiejętności odraczania zaspokajania potrzeb, jeśli zajdzie taka konieczność. Wcale nie jest dobrze, jeśli wszystkie potrzeby czy zachcianki dziecka są zaspokajane automatycznie, a opiekunowie usuwają mu z drogi wszelkie przeszkody. Dziecko nie uczy się wówczas, że czasami trzeba o coś powalczyć (w sensie: zapracować), zatroszczyć się czy na coś poczekać.
Jeśli chcemy w dziecku rozwinąć odporność, musi ono nauczyć się brać odpowiedzialność za bliższe i dalsze cele na horyzoncie, a zatem opiekunowie powinni uczyć je, jak stawiać sobie rozsądne, realistyczne cele na miarę aktualnych możliwości i jak je osiągać. Rozwija to takie cechy, jak: wytrwałość, cierpliwość, wiara we własne siły, poczucie sensu, które pozwala być szczęśliwym.
Przestrzeganie ustalonego porządku ma zasadnicze znaczenie dla dzieci, zwłaszcza młodszych. Daje im poczucie bezpieczeństwa i stabilności oraz zmniejsza obawy i niepokoje, ponieważ wiedzą, co je czeka. Należy pilnować stałych pór chodzenia spać i wstawania, ustalić czas posiłków. To samo powinno dotyczyć przedszkola, pracy domowej, a nawet czasu na odpoczynek. Raz ustalone pory powinny być zmieniane tylko wtedy, gdy istnieją uzasadnione powody.
Nauczyć dziecko, jak dbać o siebie, w tym o dobre samopoczucie. Pokazać, że powinno myśleć o swoim fizycznym i emocjonalnym samopoczuciu, gdy jest samo i nie podlega ochronie rodziców i dorosłych członków rodziny. Pomoże mu w tym objaśnianie decyzji podejmowanych przez rodziców, np. odnośnie wyboru jedzenia, ubierania się, ilości czasu przeznaczanego na sen, zabawę i naukę. Rodzice powinni podkreślać prozdrowotną rolę sportu, humoru, higieny i dbałości o wygląd. Dzięki praktyce i dobremu przykładowi dziecko nauczy się zajmowania samym sobą.
Pokazać dziecku, jak zachowywać równowagę pomiędzy odpoczynkiem a obowiązkami i innymi zajęciami. Odpoczynek jest niezbędnym warunkiem prawidłowego funkcjonowania psychofizycznego i pozwala zachować szeroko pojęte zdrowie. Jeśli dziecko nie nauczy się w ten sposób dbać o siebie, wcześniej czy później przyczyni się to do pogorszenia jego funkcjonowania. Zarówno rodzice, jak i nauczyciele powinni stanowić dobry przykład, poświęcając każdego dnia trochę czasu na relaks – bierny bądź aktywny. Szczególnie wartościowe są aktywności zmniejszające napięcie w ciele i wyciszające umysł lub czynności niewymagające intensywnego skupienia.
Wzmacniać postawę proaktywną u dziecka poprzez dawanie mu przykładu i pomoc w radzeniu sobie z problemami. Ważne jest nauczenie dziecka postrzegania trudności jako wyzwania, traktowanie problemów dziecka (które dorosłym mogą wydawać się błahe) z należytą powagą oraz pokazywanie dziecku, że większość problemów daje się rozwiązać, że można zamienić problem w zagadkę, ciekawe i wartościowe doświadczenie.
Wprowadzać programy pomagające rozwijać odporność psychiczną do przedszkoli i szkół jak najwcześniej. Chodzi o to, by nie dopuścić do wykształcenia negatywnego obrazu siebie, zaburzeń zachowania oraz stosowania błędnych strategii rozwiązywania problemów. Jedną z propozycji jest program „Dzielne dzieci”.
Zapraszamy do pobrania materiałów w ramach akcji „Dzieci uczą rodziców w domu”
Lekcja-4-Niepodległa-Polska-1-1
Lekcja-5-Pomocne-serce-1-1
Lekcja-7-Świat-zwierząt
Kolejne darmowe szkolenie dla rodziców!
- Jak radzić sobie z atakami agresji dziecka?
- Co robić, gdy dziecko bije, gryzie, pluje czy kopie i nic nie robi sobie z faktu, że każemy mu natychmiast przestać?
- Jak rodzice sami nieświadomie uczą swojego smyka agresywnych zachowań?
Mają Państwo okazję dowiedzieć się tego od psychologa – praktyka.
Bezpłatne szkolenie przez Internet poprowadzi Michał Kędzierski już dziś (08.04.2020 r.) , punktualnie o godzinie 21:00.
Można zarezerwować swoje miejsce klikając w ten link:
https://metodywychowawcze.pl
Szkolenie jest dedykowane dla rodziców dzieci w wieku od 2 do 10 lat.
Zapraszamy!
Kochane Przedszkolaki!Za parę dni Wielkanoc , chciałabym z tej okazji, złożyć Wam i Waszym bliskim życzenia:Życzę wam Radosnych Świąt Wielkanocnych wypełnionych nadzieją budzącej się do życia wiosny i wiarą w sens życia.Pogody w sercu i radości płynącej z faktu Zmartwychwstania Pańskiego!
Tradycyjnie:) na nudę:)kolorowanka 🙂
https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/kosz-wielkanocny-do-kolorowania/
Pozdrawiam Was Pani Kasia
Darmowe webinarium dla rodziców!
„Wspieranie rozwoju społecznego dzieci w czasie izolacji”
Wydarzenie odbędzie się 08.04.2020 r. o godzinie 17.00.
Do wydarzenia można dołączyć , wchodząc przez poniższy link i rejestrując się na platformie.
https://joannaweglarz2020.clickmeeting.pl/webinar-jak-radzic-sobie-z-trudnymi-emocjami-dziecka/register?_ga=2.42694310.203318824.1586084782-1157121254.1583954287
Webinar poprowadzi Pani Joanna Węglarz – Psycholog, specjalista psychologii klinicznej, socjoterapeuta, trener. Ukończyła studia podyplomowe „Diagnoza i rehabilitacja neuropsychologiczna” prowadzonych na UMCS w Lublinie, na co dzień pracuje w Centrum Rehabilitacji Ośrodku Wczesnej Interwencji w Gdyni oraz Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży.
Zapraszamy ! 🙂
Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc
Zapraszamy do obejrzenia programu telewizyjnego o wielkanocnych tradycjach:
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855
Jak budować relację z dzieckiem poprzez zabawę?
Darmowe webinarium już dziś! 🙂
Na spotkaniu „Jak w prosty sposób stymulować rozwój dzieci, nie wychodząc z domu? – 9 zabaw, które powinien znać każdy rodzic dzieci do 7 roku życia!” – poznają Państwo zabawy rozwijające mózg, intelekt, sensorykę oraz relację rodzic-dziecko.
Spotkanie on-line odbędzie się 03.04.2020 r. o godzinie 21.00.
Swoje bezpłatne miejsce na spotkanie on-line można zarezerwować klikając w ten link: https://event.webinarjam.com/register/32/ow2w0iw6
DLA KOGO JEST TO SPOTKANIE?
Dla rodziców dzieci do 7 roku życia, którzy chcieliby dowiedzieć się, jak spędzać czas wolny z dziećmi? Jak go optymalnie wykorzystać? Czym zająć dzieci?
Webinarium prowadzi Mariola Kurczyńska – doradca rodzicielski. Zapraszamy!
Witam Was serdecznie moje Przedszkolaki:)
Zbliżamy się wielkimi krokami do Wielkanocy ale zanim to , to przed nami Palmowa Niedziela, w związku z tym przygotowałam dla Was filmik w którym przyjaciel dzieci Gienek opowie Wam troszkę o Niedzieli Palmowej.
https://www.youtube.com/watch?v=mo7S1QW4nfs
Pozdrawiam Was i ściskam mocno!
Pani Kasia:)
P.s Jeśli ktoś chciałby pokazać swoje dzieła czekam na maile :):)
Zadania i ćwiczenia z matematyki dla dzieci na poziomie przedszkola – SZALONELICZBY.PL
Zachęcamy do matematycznych zabaw interaktywnych, w których dzieci mają szansę trenować swoje matematyczne umiejętności. Zadania znajdujące się na tej stronie występują w formie Quizów i puzzli. Udzielana przez dziecko odpowiedź jest weryfikowana na bieżąco, dając informację zwrotną o poprawności wykonania danego zadania, co dodatkowo staje się mobilizacją do dalszej pracy i zaangażowania. Jest to atrakcyjna metoda nauki matematyki dla dzieci. Bloki tematyczne jakie znajdziemy na stronie to:
- Poznajemy liczby
- Dodawanie i odejmowanie
- Kalendarz i czas
- Kierunki i położenie
Polskie Radio Dzieciom
Zachęcamy do słuchania stacji radiowej w której znajdują się audycje edukacyjne, naukowe i rozrywkowe rozwijające wyobraźnię i budujące kreatywność dzieci.
https://www.polskieradio.pl/18,Dzieci
„Wesoła Nauka” w TVP2 – pasmo dla najmłodszych
Od 30 marca br. rusza pasmo „Wesoła Nauka”. Serdecznie zapraszamy do oglądania od godz. 11:05!
„Wesoła Nauka” to trwające po 30 minut pasjonujące zajęcia dla najmłodszych. Prowadzący Robert El Gendy wraz z nauczycielami, rodzicami, youtuberami i gwiazdami telewizji poprowadzą dzieci przez fascynujący świat nauki. Zobaczymy zaskakujące eksperymenty i intrygujące doświadczenia naukowe, a także kreatywne gry i zabawy. Nie zabraknie zajęć sportowych, prac twórczych i muzyki z największymi gwiazdami w roli domowych nauczycieli.
„Wielkie Dzieła Małych Rąk” to magazyn tworzony we współpracy z ekspertami Ministerstwa Edukacji Narodowej. Realizuje on podstawę programową i wykorzystuje materiały edukacyjne opracowane przez ministerstwo. To nowatorskie podejście do edukacji obejmujące takie dziedziny jak: matematyka, język polski, przyroda, języki obce, a także zajęcia ruchowe i naukę przez zabawę. Prowadzącą i autorką programu jest ekspert MEN ds. edukacji dzieci młodszych, Dorota Dziamska.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Bezpłatne zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci!! Akademia Edukacji i Rozwoju Majki Jeżowskiej
Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnych zajęć ruchowo – muzycznych dla dzieci w wieku do 6 r.ż. oraz w wieku 7 – 10 lat. Codziennie o godz. 10.30 odbywają się warsztaty Baby Dance. Baby Dance to zabawa muzyką, piosenką i tańcem dla dzieci do 6 r.ż. Prowadzi JOANNA BĄK – Instruktor tańca, edukator muzyką i ruchem. Serce Akademii. Współprowadzi BEATA KACZOR – trener mentalny, mózg Akademii. PODAJEMY LINKA DO ZAPISÓW:
https://sklep.majkijezowskiej.com/majkatv/ [1]
Z poważaniem Majka Jeżowska z zespołem
Możesz zrezygnować z otrzymywania wiadomości klikając tutaj [2] Links:——[1] https://sendy.ibb.media/l/fpiAoAI3lKeN3djoKX3GsQ/b2NQh2513VCMTPD0rFCUUA/Zhk6q5lT98921LUJE2spqr892A[2] https://sendy.ibb.media/unsubscribe/CBbPgNOuKGSKh0EX2RDS892rzb2iV89204HRl3qAXWVRapI/iNPPJa1wWIPLUG60ypSwVA/Zhk6q5lT98921LUJE2spqr892A
Kochane przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie w tym czasie , w którym nie możemy zobaczyć się w przedszkolu.
Posyłam dla Was coś – na nudę:)
Pozdrawiam cieplutko i mam nadzieję, że zobaczymy się szybciutko.
To puzzle, mam nadzieję ,że uda się Wam ułożyć z nich obrazek:)
https://www.e-kolorowanki.eu/chrzescijanskie/droga-krzyzowa-kolorowanka/
Kochani rodzice !
Jeśli macie drukarkę to wysyłam obrazek do druku:)
Dużo zdrowia na ten trudny czas.
Kasia Kabik
Dzień dobry 🙂
Dzisiaj zapraszamy do pobrania 3 lekcji w ramach inicjatywy „Dzieci uczą rodziców w domu”.
- Lekcja 3 – pakiet zadań
- Zadanie 1 – Sadzę drzewa
- Zadanie 2 – Segreguję odpady
- Zadanie 3 – Oszczędzam wodę
- Zadanie 4 – Wybieram rower
- Zadanie 5 – Filip kontra smog
- Zadanie 6 – Mój eko-wóz
- Zadanie 7 – Zdrowie w moich rękach
- Zadanie 8 – Dbam o mojego psa
- Zadanie 9 – Sprawdź się
KRÓTKIE OPOWIADANIE O KORONAWIRUSIE
Zachęcamy do przeczytania dziecku opowiadania o koronawirusie. Dzieci dostrzegają więcej niż nam, dorosłym, się wydaje. Dość szybko wyczuwają i przejmują nasze emocje. Dlatego tak ważna jest szczera rozmowa z malcem na temat tego, co się dzieje wokół nas. Ta krótka historia podpowiada, jak rozmawiać z dzieckiem o trudnych sprawach.
Autorka:
Psycholog Manuela Molina Cruz
Instagram: @mindheart.kids
manuela_825@hotmail.com
Tłumaczenie:
MamyProjekt
mamyprojekt.pl
Następnie zapraszam do obejrzenia programu o wiośnie
A na koniec , jeśli będziecie mieli jeszcze ochotę pobawcie się statkami. Jest to zabawa z elementem ćwiczeń oddechowych.
Statki
Rozkładamy na stoliku duży arkusz papieru. Następnie dziecko koloruje cały papier na niebiesko – to będzie morze. Dziecko i rodzic będą marynarzami. Rodzic razem z dzieckiem rysuje kilka portów na równoległych, dłuższych brzegach papieru. Gdy morze jest gotowe, dziecko koloruje papierowe statki i ustawia je na środku, między portami. Zadaniem marynarza jest jak najszybsze doprowadzenie statków do portu – dmuchacie na wybrany statek i kierujecie go w odpowiednią stronę. Kiedy statek dotrze do celu, bierzecie drugi i powtarzacie ćwiczenie. Za każdym razem wdech nosem.
Inny wariant zabawy: Można wykorzystać duże naczynie z wodą zamiast papieru. Należy dmuchać na statki tak, żeby przepłynęły na drugą stronę.
Dzień dobry dzieci:)
Dzisiaj zapraszamy Was do rozwiązania quizu matematycznego „Zgadnij , gdzie jest”
http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661
Zabawy ruchowe i gimnastyczne dla przedszkolaków
Zabawy ruchowe i gimnastyczne dla przedszkolaków to dobra opcja dla tych, którzy ze względu na panujące zagrożenie wirusowe ograniczyli wyjścia z domu do niezbędnego minimum. Ale nie tylko! Często przeszkoda jest dużo mniej groźna – deszcz za oknem, niska jakość powietrza mogą sprawić, że aktywność ruchowa znajdzie swoje miejsce wśród czterech ścian naszych domów.
Zabawy ruchowe i gimnastyczne dla przedszkolaków, poza dobrą zabawą, mają na celu pozytywne wpływanie na rozwój ruchowy i motoryczny dziecka.
Ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy kręgosłupa
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:
- Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
- Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
- Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
- Dmuchanie – podawanie do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie:
- Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
- Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na plecach, głowami do siebie:
- Z kijkiem – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), nogi podnoszą się dotykając go stopami i wracają na podłoże.
- Z kijkiem nr 2 – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), ciągniemy kijek do siebie (kto silniejszy)
Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu
Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji siedzącej:
- Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane
- Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki do siebie
- Porządku – wrzucanie do butelki palcami stóp żołędzi, kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami
- Grzechotka – butelka wypełniona wodą z brokatem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osobaRodzic i dziecko lub dzieci w pozycji leżącej:
- Grzechotka nr 2 – jak wyżej, z tą różnicą, że butelkę trzymają ręce w leżeniu na brzuchu (łokcie w górze)
- Kółka – leżymy na brzuchu, rodzic trzyma butelkę w wyprostowanych rękach, dziecko obiema rękami (łokcie uniesione) wrzuca na butelkę kółka/obręcze. związane w pętlę sznurówki
- Złap mnie – rodzic trzyma butelkę wyprostowanych rękach. Dziecko czołga się do butelki, by np. nakleić na niej naklejkę lub ją przewrócić w określonym czasie (rodzic liczy np. do 8, 10 )
- Kręgle – potrzebujemy do tej zabawy więcej butelek. Leżąc na brzuchu w pewnej odległości od butelek “kręgli” przewracamy je tocząc piłkę palcami stóp lub rękami(łokcie uniesione, w bok).
Dla rodziców
Dzieci reagują na to, co widzą wokół siebie, na to jak zachowują się dorośli. Jeśli rodzice i opiekunowie reagują na informacje związane z COVID-19 spokojnie i pewnie, mogą zapewnić lepsze wsparcie swoim dzieciom.
Istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby wesprzeć swoje dziecko:
-poświęć trochę czasu na rozmowę z dzieckiem na temat obecnej sytuacji
-odpowiedz na pytania i podziel się faktami na temat COVID-19 w sposób zrozumiały dla Twojego dziecka
-zapewnij swoje dziecko że są bezpieczne-poinformuj go, że to normalne, jeśli czuje się zdenerwowane
-podziel się z nimi tym, jak ty radzisz sobie ze swoim stresem, aby mogło nauczyć się radzić sobie z własnymi emocjami
-ogranicz ekspozycję rodziny na wiadomości z wydarzenia, w tym z mediów społecznościowych
Dzieci mogą źle interpretować to, co słyszą, i mogą się bać czegoś, czego nie rozumieją.
-przestrzegaj procedur wskazanych przez Ministerstwo Zdrowia
-przedszkole jest zamknięte, utwórz harmonogram zajęć : czas na zabawę, czas na posiłki, czas na odpoczynek
Bądź wzorem do naśladowania. Rób przerwy, śpij dużo, ćwicz i dobrze jedz.
NAJLEPIEJ OGRANICZYĆ ILOŚĆ INFORMACJI NA TEMAT PANDEMII !!!
Rób przerwy w oglądaniu, czytaniu lub słuchaniu wiadomości, w tym mediów społecznościowych. Wielokrotne słuchanie o pandemii może powodować niepokój. Unikaj czytania niesprawdzonych informacji, które potęgują nasze lęki. Sprawdzaj źródła tych informacji!
Pamiętajmy, tak jak w samolocie najpierw zakładamy maseczkę tlenową sobie tak i teraz najważniejsze jest by rodzice byli w dobrej kondycji, by zadbali o własne zdrowie psychiczne. Spokojny rodzic lepiej zadba o swoje dziecka.Znajdź czas na odpoczynek. Wysypiaj się! Nie czytaj wiadomości przed snem, nie zarywaj nocy. Zadbaj, by codziennie wykonać też czynności, które lubisz, które wprawiają Cię w dobry nastrój.
Miej stały kontakt z innymi. Rozmawiaj, pisz z ludźmi, którym ufasz, mów im o swoich obawach i o swoim samopoczuciu.
Nie wszystkie dzieci reagują na stres w ten sam sposób. Niektóre typowe zmiany, na które należy uważać to:
-nadmierny płacz lub rozdrażnienie u młodszych dzieci
-moczenie nocne
-nadmierne zmartwienie lub smutek
-niezdrowe nawyki żywieniowe (brak apetytu lub jedzenie tylko słodyczy)
-problemy ze snem
-drażliwość
-trudności z uwagą koncentracją i uwagą
-unikanie działań, które lubiło robić wcześniej
-niewyjaśnione bóle głowy lub bóle ciała
Jeśli powyższe symptomy się utrzymują zwróć się o pomoc do specjalisty.
Zachęcam do napisania do mnie na adres:
(źródła: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prepare/index.html )
Izabela Kopiec-Białas
WITAJ WIOSNO 🙂
Pierwszego dnia wiosny was witamy
i do wspólnej zabawy teraz zapraszamy.
Wśród nas maluchy i starszaki tutaj mamy
i wszystkich do gier i zagadek pęknie zapraszamy?:)
Jak się nazywa ta pora roku,
Gdy się zielenić zaczyna wokół
Skowronek nad polem śpiewa,
Kwiaty forsycji kwitną na drzewach. (wiosna)
Przyszła wiosna od lasku
Z kluczykami przy pasku.
A te klucze pachnące
Można znaleźć na łące.
(pierwiosnki)
Czarno-biały fraczek
Buciki czerwone
Umykają żaby
Gdy idzie w ich stronę. (bocian)
Mówią ? że w nim jak w garncu, nieustanna zmiana.
Słońce grzeje w południe, mrozek szczypie
z rana, a do tego jeszcze przelatują deszcze! (marzec)
Mleka nie piją, myszek nie jedzą
te kotki co na wierzbie siedzą (bazie)
Za oknem klekocą, ćwierkają, śpiewają
i wiosnę tak witają (ptaki)
Widzisz je we dnie
Nie widzisz w nocy
Zima grzeje słabo
Latem z całej mocy (słońce)
Zabawa „Wiosenne rymowanki”. Dziecko tworzy rymy do podanych zdań:
- Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)
- Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
- Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
- Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
- Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)
Witamy wszystkich tego pięknego dnia:) dzisiaj zachęcamy do pobrania drugiej lekcji pt. ,,Zdrowie” w ramach inicjatywy „Dzieci uczą rodziców w domu”.
Lekcja 2
Lekcja-2-Zdrowie-Pakiet-materiałów (1)
Zdrowy przedszkolak_Kanapki_przepis obrazkowy (1)
Uwaga ! Ogłaszamy konkurs plastyczny pt. „Pani Wiosna”
Kolejny dzień w domu ? może by tak popracować plastycznie ? 🙂
Zachęcamy gorąco do wzięcia udziału w konkursie plastycznym
pt. Pani Wiosna”. Prace należy wykonać w formacie A4 dowolną techniką plastyczną. Na odwrocie proszę napisać imię i nazwisko dziecka oraz wiek. Prace dostarczacie w momencie wznowienia zajęć dydaktyczno – wychowawczych. Życzymy udanej zabawy:)
Pasmo edukacyjne w TVP ABC – zachęcamy do oglądania
Kanał TVP ABC w godzinach 8:00-13:00 emituje codzienne, edukacyjne pasmo dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Programy te nie są przerywane reklamami. Wśród wielu propozycji jest m.in. codzienny program „Al-chemik”, który w przystępny sposób wyjaśnia zjawiska chemiczne i fizyczne oraz „Zaczarowany świat”, zajmujący się trudnymi pojęciami związanymi ze sztuką, teatrem i muzyką. TVP ABC ma w swojej ofercie również takie programy jak: magazyn ciekawostkowy „Teleranek”, audycję o zwierzętach „Zagadki zwierzogromadki”, program promujący czytanie książek „Zwierzaki czytaki” oraz serwis informacyjny dla najmłodszych „Studio ABC”.
„Dzieci uczą rodziców w domu”
W obliczu panującej epidemii udostępniamy darmowe materiały do pobrania w ramach akcji „Dzieci uczą rodziców w domu”. Zamieszczane lekcje obejmują tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia placówek.
Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów pt. „Jestem bezpiecznym uczniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem” przygotowanych w ramach inicjatywy „Dzieci uczą rodziców w domu”. By zachęcić wszystkich rodziców i dzieci do wspólnej nauki informujemy, że 17 marca na na Facebooku (facebook.com/centrum.rozwoju.lokalnego) pojawi się konkurs, w którym do wygrania ciekawe nagrody. By wziąć udział w konkursie będzie trzeba w komentarzu zamieścić zdjęcie/zdjęcia z wykonanymi zadaniami. Szczegółowe informacje o konkursie już we wtorek 17 marca.
Do pobrania
Lekcja 1
- Lekcja 1 – Jestem bezpiecznym przedszkolakiem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem – wszystkie materiały (ZIP)
- Prezentacja – Jestem Bezpiecznym Przedszkolakiem (PDF)
- Prezentacja – Jestem Bezpiecznym Przedszkolakiem (PPTX; PowerPoint)
- Rysunek 1 (PDF)
- Rysunek 2 (PDF)
- Rysunek 3 (PDF)
- Rysunek 4 (PDF)