Nasze przedszkole jest otwarte na potrzeby dzieci i oczekiwania rodziców. Program rozwoju Przedszkola ukierunkowany jest na wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, a także na wspieranie działań wychowawczych i edukacyjnych rodziców.Jednym z najważniejszych wyznaczników budowania jakości naszej placówki jest celowa, systematyczna i dobrze zorganizowana współpraca z rodzicami – integrowanie środowiska rodzinnego z przedszkolem.
Dokładamy starań, żeby w przedszkolu panowała życzliwa, domowa atmosfera, a stosunki między całą społecznością przedszkolną (rodzicami, dziećmi, personelem) były oparte na wzajemnym zaufaniu i tolerancji.Tworzymy wizerunek przedszkola o charakterze rodzinnym. Nasi wychowankowie, to w wielu przypadkach pokolenia rodzin, z których najmłodsze dzieci obecnie uczęszczają do naszej placówki.
W pracy z dziećmi wykorzystujemy różnorodne metody aktywne, problemowe i twórcze oraz metody tradycyjne. Wszystkie metody pracy z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego aktywności tj. zabawę.
Do metod tych należą m. in. :
- pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA (zabawy i gry integrujące grupę, wyzwalające aktywność );
- zabawy i techniki relaksacyjne: masaż relaksacyjny, muzyka relaksacyjna;
- elementy metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne ( ćwiczenia ruchowe pozwalające dzieciom na poznanie własnego ciała i orientację w przestrzeni);
- metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz ( system ćwiczeń wspierający rozwój psychomotoryczny dziecka);
- metoda opowieści ruchowej J.C. Thulin;
- gimnastyka twórczego myślenia;
- metoda wprowadzania w świat pisma prof. Ireny Majchrzak ;
- metoda prof. Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej ( dziecięca matematyka;
- technika parateatralne:drama, pantomima, teatrzyk kukiełkowy, pacynkowy, zamiany ról;
- zabawy paluszkowe;
- metoda Batti Strauss(ekspresja muzyczno – ruchowa);
- arteterapia ( ekspresja plastyczna jako najbardziej powszechna forma terapii przy użyciu różnorodnych technik plastycznych, metoda malowania 10 palcami.)
- elementy metody Karola Orffa ( ćwiczenia usprawniające funkcje ruchowe);
- gry dydaktyczne;
- kinezjologia edukacyjna;
Zajęcia dodatkowe
Dzieci:
- Język angielski – w ramach planu zajęć przedszkolnych, we wszystich oddziałach
- Zajęcia uatrakcyjniające popołudniowy pobyt dziecka w przedszkolu uwzględniające wszystkie wymagane obszary z zastosowaniem różnorodnych form i metod nauczania ( zajęcia umuzykalniające, plastyczno-techniczne, sportowe, teatralne, taneczne, matematyczne itp.). Za wyłączeniem grupy Kangurki, które w tym czasie leżakują.
- Wycieczki edukacyjne i rekreacyjne.
- Spotkania ze sztuką , wyjazdy do teatru, muzeum, udział w profesjonalnych przedstawieniach teatralnych na trenie przedszkola
- Filharmonia przedszkola (cykliczne spotkania)
- Zajęcia sportowe na Hali w Orzegowie (wg harmonogramu)
- „Artystyczne piątki” (w ramach naszej innowacji)
- Udział w akcjach charytatywnych na rzecz potrzebujących („Góra grosza”, „ Gwiazdkowa niespodzianka” itp. oraz w akcjach organizowanych na rzecz środowiska (np. „ Sprzątanie świata” )
- Udział w konkursach, przeglądach , olimpiadach oraz innych akcjach organizowanych w przedszkolu , na szczeblu dzielnicowym oraz miejskim.
Zajęcia dodatkowe
Rodzice:
- Wspólny udział w programie adaptacyjnym.
- Udział w szeregu uroczystościach o charakterze rodzinnym : konkursy, biesiady, festyny , uroczystości o charakterze regionalnym, różnego typu spotkania z cyklu : „ Popołudnia z rodzicami”
- Udział w zajęciach otwartych.
- Fachowe doradztwo pedagogiczne i wychowawcze ( spotkania, konsultacje , zajęcia warsztatowe , możliwość korzystania z „ biblioteki dla rodziców”
- Inne formy wspomagania rodziny organizowane w przedszkolu, we współpracy z wyspecjalizowanymi instytucjami miejskimi.