DECYZJA DYREKTORA
Miejskiego Przedszkola nr 9 w Rudzie Śląskiej
W sprawie dopuszczenia do użytku w roku szkolnym 2019/2020 Programu Wychowania Przedszkolnego na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 14 lutego 2018r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej , w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branży szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej ( Dz. U. z 2017r. poz. 356).
Dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 9 w Rudzie Śląskiej na podstawie wniosku
i pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej
w oparciu o rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2018r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej , w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branży szkoły I stopnia , kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej ( Dz. U. z 2017r. poz. 356) i Rozporządzenia MEN z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz. U. z 2012r. poz. 7520).
PROGRAM GŁÓWNY: Program wychowania przedszkolnego : „Samodzielne , wszechstronne , szczęśliwe” – wydawnictwo Nowa Era. Monika Chudzinska, Agata Kołakowska- Kasprzak , Anna Kucharczyk.
PROGRAMY AUTORSKIE:
- „Będziemy razem”- program adaptacyjny – program wspomagający dziecko w procesie przystosowania się do zycia w przedszkolu- Misie.
- „Bajtle z rudy”- program rozwijający wiedzę i zainteresowanie o swoim mieście i regionie , wdrażanie dziecka do twórczego obcowania z kultura miasta , regionu : Misie, Smerfy, Tygryski, Pszczółki, Zuchy
- „Bajki dobre na wszystko”- program mający na celu rozbudzenie potrzeby kontaktu z ksiązką, rozwijanie wyobraźni , fantazji, wyzwolenie u dzieci ekspresji twórczej: Misie, Smerfy.
- „Mały artysta , kreatywny przedszkolak”- rozwijanie twórczej postawy , rozwijanie kreatywności, poczucia estetyki- wszystkie grupy przedszkolne.
PROGRAMY I PROJEKTY ZEWNĘTRZNE:
Katarzyna Grygiel:
– Z Kicia kocia maluchy zmieniają się w zuchy- projekt edukacyjny mający na celu propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych
– Paluszkowe maluchy- projekt edukacyjny rozwijający aktywność dziecka w zakresie rozwoju mowy i motoryki małej poprzez wykorzystanie najprostszych form zabawy.
Mariola Janowska:
– Z kultura mi do twarzy- projekt międzynarodowy promujący kulturę wysoką, rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką
Joanna Szymańska – Przysambor :
– Bliżej pieska – projekt edukacyjny podczas którego dzieci nauczą się właściwego zachowania wobec zwierząt
Aleksandra Gołab:
– Alfabet logopedyczny- ogólnopolski projekt edukacyjny- celem jest poszerzenie słownictwa czynnego i biernego, rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu
– Migowy dla dzieci- interdyscyplinarny projekt edukacyjny mający na celu budowanie świadomości oraz kompetencji związanych z językiem migowym , rozwijanie empatii, otwartości
– Klub mleczaka- ogólnopolski program edukacyjny – wytworzenie trwałego nawyku higieny jamy ustnej.
Małgorzata Lip:
– Akademia Bolka i Lolka- program edukacyjny motywujący dzieci do działania , współpracy w grupie , zachęca do samodzielnego poszukiwania i odkrywania , kreatywnego poznawania świata
Marzena Rogala:
– Dzieci uczą rodziców- ogólnopolska akcja edukacyjna wspierająca proces edukacji poprzez wykorzystanie kreatywnych form przekazywania wiedzy , zachęcanie rodziców do zwiększania ilości czasu poświęconego na wspólna naukę z dziećmi
– Zabawa sztuką – ogólnopolski projekt edukacyjny wprowadzający dzieci w świat nauki , rozwijanie poczucia estetyki , wrażliwości na piękno, zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi
Beata Barzyk:
– Sekrety dobrego zachowania- projekt edukacyjny – którego zadaniem jest wsparcie nauczycieli w pracy nad pożadanymi zachowaniami , kulturalnymi dzieci w obszarze społecznym.