Tygryski

Adresy mailowe nauczycieli:

asulimowska@wesolarodzinka9.pl

ikajzer@wesolarodzinka9.pl


Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci !!!

Mija kolejny rok szkolny, dla nas już ostatni w pracy pedagogicznej.

Wszystko ma swój początek i koniec – odchodzimy na EMERYTURĘ !!!

Dziękujemy więc wszystkim Rodzicom, za każde miłe słowo, wspólne rozmowy, uśmiech, życzliwość i zaangażowanie w edukację i wychowanie „NASZYCH”  Dzieci.

Życzymy bezpiecznych i zdrowych wakacji, mnóstwo słońca, radosnych i spokojnych dni podczas bliskich i dalekich podróży.

POWODZENIA  W   NOWYM   ROKU  SZKOLNYM !!!

                                               pani Irka  i   pani Ania


Konkurs recytatorski ” Polska pisana wierszem.” Nasze przedszkole reprezentowały Natalka gr. Słoneczka i Mila gr. Tygryski


Ala ma już 6 lat


Witajcie TYGRYSKI ! Witamy Rodziców

Rozpoczyna się  nowy tydzień, dzisiaj  ostatnie  zajęcia w takiej  formie ! Jutro  widzimy  się     w przedszkolu!

Temat  tygodnia :”Kocham Cię , mamo!”

CELE:

  • kształtowanie  więzi  emocjonalnej ze swoją rodziną, uświadomienie  konieczności współdziałania w rodzinie i wzajemnej  pomocy
  • wyrabianie  umiejętności wyrażania  uczuć szacunku i miłości  wobec  mamy
  • rozwijanie  wyobrazni muzycznej przez  słuchanie ,odtwarzanie i tworzenie  muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy  muzyce
  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych w tym  rytmicznych, muzycznych                 i naśladowczych
  • przygotowanie programu artystycznego dla mamy

17.05.- poniedziałek

1) Rodzina- nauka czterowersu  na  pamięć .Następnie dzieci szukają, odpowiedzi  na  pytanie : Dlaczego  czas z rodzicami jest  najpiękniejszy?

Z rodziną

Trzeba niewiele. Troszeczkę  czasu.

I  z  rodzicami spacer  do  lasu.

Wspólne  pieczenie ciastek  maślanych.

To  jest  recepta  na  dzień  udany.                                    Tomasz  Plebański

2) Mama i  dzieci –zabawa  ortofoniczna. Dzieci naśladują rodzica , który  przedstawia ruchy           i odgłosy zwierząt  podczas  opowiadania:

Ja jestem mamą, a wy moimi  dziećmi.

Jestem  mamą  żabką, wołam swoje dzieci: kum, kum,kum- dzieci  podskakują  i odpowiadają:kum, kum

Jestem  mamą pszczołą  i  wołam  swoje  dzieci  : bzzzzz- dzieci  biegają , machają rękami                  i  odpowiadają  bzzzz

Jestem  mamą  bocianicą i wołam  swoje  dzieci :kle,kle, kle –dzieci  chodzą z wysoko  podniesionymi  kolanami  i  odpowiadają kle ,kle, kle 

Jestem  mamą myszką i wołam  swoje  dzieci:pi, pi, pi- dzieci  czworakują i  odpowiadają:pi,pi,pi

Jestem  mamą  dzieci i wołam  swoje  dzieci : Gdzie  jesteście?A wy  tu  jesteście!  A  kuku!  Po tych  słowach dzieci  uciekają , rodzic goni ,kogo  dotknie, ten odpowiada :a kuku!

3)  Marzenie  mojej mamy- dziecko  przeprowadza  wywiad z mamą na podstawie proponowanych pytań! Jeżeli  to  możliwe proszę o  wspólne narysowanie odpowiedzi na  kartce       i przyniesienie ich   przez dzieci do przedszkola . Dzieci  mogą  zadać  następujące pytania:

Jakiego  domowego  zajęcia najbardziej mama nie  lubi?

-W  jaki  sposób najchętniej  wypoczywa?

-Jak  najbardziej lubi spędzać  czas ze swoim dzieckiem/dziećmi?

-Jakie  jest  największe  marzenie mamy?

-Jaki jest  jej ulubiony  przysmak?

4)  Czas z mamą- zabawa  edukacyjna z Kartą  Pracy  cz.4  str. 26-27

Dobrej  zabawy! Do zobaczenia jutro!!!!

 


WITAMY  na kolejnych zajęciach! 

Dziś  14. 05.- piątek

1) Zagadki: Jaki  to  zawód?-  uważne wysłuchanie  i odgadywanie  zagadek:

 

  • Jest  taki dziwny  sklepik, gdzie  pani w fartuchu  białym  czeka, gdy  tylko jej  receptę dasz, natychmiast da ci  lekarstw. I  jeszcze się  uśmiechnie ,choć  w nocy  dyżuruje. I  jeszcze coś doradzi,gdy  rady  potrzebujesz.   (aptekarka)
  • Półki , szafy i  regały, książek pełen  dom  jest  cały! No, a kto tym wszystkim rządzi,             w labiryncie nie zabłądzi? Kto , co czytać nam  doradzi, w bibliotece  poprowadzi? (bibliotekarka)
  • Mieszka pod  lasem, zna zwierząt masę, zna  wszystkie  drzewa,wilga mu śpiewa. Strzeże porządku  w  każdym  zakątku , dla  saren  ziarno podrzuca rano. Lubi  zaskrońce, dba         o zające, las  tak  szanuje, że w nim  pracuje!    ( leśniczy)
  • Biega  szybko  bez  zmęczenia , pompki  robi  od niechcenia. Sto  przysiadów i  podskoków, nikt mu nie  dotrzyma kroku!Gdy się  czasem  gorzej  czuje ,także ćwiczy, też  trenuje,          w  dwa miesiące,  bez  przesady , gotów  jest  do  olimpiady!    (sportowiec)
  • Idziemy do  teatru: dzisiaj na  wielkiej  scenie  „JAŚ  I MAŁGOSIA „ będzie , to  znaczy przedstawienie. Idziemy do  teatru, pójdziemy  też  do  kina , bo  tam  on  gra, on tańczy- już seans  się  zaczyna!   (aktor)
  • Wiszą  na ścianie  barwne płótna, mógłbym  oglądać  je  do  jutra! Na  pierwszym  konie,    na drugim  dłonie,na trzecim  góry, na czwartym  chmury, na piątym statki, na szóstym  barki, na  siódmym  liście i oczywiście mogę  tak liczyć, liczyć i liczyć i wcale  dobrze  nie policzyć i sam już  nie  wiem ,ile razy pytam: „Kto  namalował te  obrazy?”   (malarz)

2) Analiza słuchowa wyrazów :aptekarka;  bibliotekarka; leśniczy; sportowiec; aktor; malarz

– dzielenie  na  sylaby tych  wyrazów  –   wystukiwanie; wyklaskiwanie

– co słychać  na  początku danego  wyrazu?  (np. „ a „ w wyrazie aptekarka  itd.)

– znajdż   inne wyrazy zaczynające  się  na tę  samą głoskę  np. aparat; Ala; auto itp.

3)  Zabawa  ruchowa:

link: Dzieciaki naśladują zwierzaki

4) Weterynarz- lekarz zwierząt- oglądanie  filmu edukacyjnego, rozmowa, zadawanie  pytań         o pracy weterynarza. Dzieci  mogą  opowiedzieć o swoich  ukochanych  zwierzętach  , które mają lub chciałyby  mieć.

Link: https://youtu.be/KNQ5mtMpUNA

5) Zgadnij  jaki  to  zawód ?- zabawa  edukacyjna z kartą  pracy  cz. 4 str. 23. Dzieci  rysują zwierzęta  po śladzie, naśladują odgłosy widocznych  zwierząt,  łączą kontury zwierząt                   ze zdjęciami.

POZDRAWIAMY , dobrego weekendu i  do zobaczenia  niebawem!


Witajcie TYGRYSKI,  witam Rodziców!

Dziś 13.05.- czwartek

1) „Zawody” -wysłuchanie  wiersza Mariusza Niemyckiego

Tak jak są przeróżne  lody,

tak  i  różne  są  zawody!

Ten to umie, tamten  nie,

każdy  robi  to  co  chce.

Każdy  robi  co  potrafi,

każdy  na  swój  zawód  trafi !

Chociaż teraz jesteś  mały,

może  skromny  i  nieśmiały,

kiedyś  będziesz  podróżnikiem

lub rolnikiem,lub  leśnikiem,

albo,gdy  ci  talent każe

to zastaniesz  i  malarzem

czy  też  nawet  oficerem-

sam  wybierzesz  swą  karierę!

Jest  zawodów  całe  mrowie  ,

ja  o  kilku  ci  opowiem.

                          Mariusz  Niemyckie

2) A  kim  ja  będę….?-rozmowa kierowana  , dzieci  wypowiadają się kim  chciałyby zostać w przyszłości, jaką  pracę  wykonywać?

3) A  może  zostanę tancerzem, tancerką….– oglądanie  filmików

Linki:

4) Zawód mojej  mamy, zawód mojego  taty –proszę rodziców o opowiedzenie o wykonywanej pracy, o zawodach.

5) Praca plastyczna- dzieci rysują  kredkami mamę lub tatę  przy pracy

To wszystko na dziś, dobrego dnia .


Witam TYGRYSKI i Rodziców w ten piękny słoneczny dzień…..za oknem.

Sytuacja zmusza nas znowu do zajęć zdalnych, ale damy radę… czas szybko leci!

Temat tygodnia : „Ciekawe zawody”

CELE:

  • wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia , wyjaśnienie ,czym się zajmuje osoba wykonująca dany zawód

  • rozwijanie umiejętności obdarzania uwagą osoby dorosłe

  • kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną

  • uważne oglądanie prezentowanych filmów edukacyjnych, wypowiedzi na temat treści

  • wdrażanie do odpowiadania na pytania pełnym zdaniem

  • doskonalenie sprawności manualnej

11-12.05.- wtorek, środa

1) Kim jest mama Ewy? – oglądanie filmu edukacyjnego o pracy muzyka- „Pewnego razu w malutkim lasku. Filharmonia juniora”

Link :https://www.youtube.com/watch?v=c89cM2OQRxQ

2) Jaki to instrument?-rozpoznawanie i nazywanie instrumentów muzycznych

3) Muzyk- zabawa ruchowo- naśladowcza. Dziecko na zmianę z rodzeństwem lub rodzicem naśladuje grę na dowolnym instrumencie ,pozostali odgadują jaki to instrument i również naśladują grę na nim , następnie zmiana ról.

4) Różne zawody- zabawa edukacyjna z kartą pracy cz.4 str. 21. Dzieci opowiadają o zawodach wykonywanych przez przedstawione na obrazkach osoby, łączą je z efektem ich pracy oraz wskazują, co nie pasuje do postaci wykonującej dany zawód.


Zakładki do książki – zajęcie uatrakcyjniające popłudnie


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE MAJ

  • rozwijanie zainteresowań symbolami narodowymi

  • zapoznanie z historią powstania państwa polskiego

  • kształtowanie szacunku do własnego państwa oraz poczucia tożsamości

  • kształtowanie postaw patriotycznych

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych

  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami

  • wyrabianie umiejętności wyrażania uczuć szacunku, miłości wobec mamy

  • kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną

  • uświadomienie konieczności współdziałania w rodzinie i wzajemnej pomocy

  • klasyfikowanie przedmiotów według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia

  • wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, wyjaśnienie czym się zajmuje osoba wykonująca dany zawód

  • wdrażanie do odpowiadania na pytania pełnym zdaniem

  • rozwijanie wyobrazni muzycznej przez słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy muzyce

  • rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie i układanie sylab z poznanych liter


Witajcie ! dziś ostatni dzień tygodnia .

16 kwiecień- piątek

1) Rozmowa na temat: „Co to jest komputer”; Do czego służy? Czy dzieci mogą korzystać z komputera?Co można robić, co oglądać?Co to internet?- wymiana wiadomości dziecko- rodzice.

2) Dobre rady dla dzieci i Rodziców:

-serfuj po sieci pod opieką dorosłego, aby uniknąć treści niebezpiecznych dla dzieci

-korzystaj ze stron internetowych zawierających sprawdzone informacje

-nigdy nie podawaj swoich danych

-spędzaj przed komputerem nie więcej niż godzinę dziennie

Bezpieczne strony dla dzieci:

3) Na pewno Rodzice wiedzą co lubicie oglądać i jak się bawić z wykorzystaniem komputera ,dlatego zostawiamy to Wam żebyście mogli pobawić się jak chcecie , za zgodą rodziców oczywiście.

4) „ Mapa aktywności”- zabawa dydaktyczna . Na kartce A4 na środku prowadzący rodzic rysuje koło z którego odchodzą kreski ( słonko z promykami) w środku napis ;”Czas wolny” -dalej na końcu kreski zapisuje propozycje dzieci i swoje -jakie czynności można wykonywać z rodziną, by miło spędzić czas.( np. spacer, wycieczka na rowerze, oglądanie telewizji, jedzenie ciasta,gry na komputerze, gra w piłkę, układanie puzzli…… itp.)

Następnie razem zróbcie analizę ,które czynności korzystnie wpływają na wasze zdrowie i organizm, a które nie. Przy czynnościach ,które są korzystne dla zdrowia narysujcie uśmiechnięte emotikony , a smutne – przy czynnościach, które są niekorzystne.

5) Zadanie w Karcie Pracy- „ Dzieciaki w akcji” cz.4 str.3

6) Na koniec zajęć o robotach i komputerach, zaśpiewajcie piosenkę „Robot” i zaproponujcie „Taniec robota” według własnego pomysłu wszystkim w domu. Dobrej zabawy!

DZIĘKUJEMY WAM za wspólne zajęcia , a szczególnie Rodzicom. I DO ZOBACZENIA!!!!!


Miasto robotów Dominika


Robot Kuby


Robot Justyny


Robot Maksa


Miasto robotów- Emilka


Witajcie  Kochani!

 Pogoda  dziś  nie  bardzo  wiosenna, czy  pamiętacie o  obserwacjach  w kalendarzu  pogody?

15  kwiecień – czwartek 

1) Śpiewanie  piosenki  „Robot”– na początek  naszych  dzisiejszych  zajęć, na pewno już ją umiecie!?

2) „ W mieście  robotów” – wysłuchanie  opowiadania  i  rozmowa na  jego  temat. Proszę  Rodzica o  przeczytanie  opowiadania :

W  dalekiej  krainie,  za  siedmioma górami,za  ośmioma  morzami  znajdowało  się  miasto  robotów. Miasto  pełne  było  przeróżnych  robotów, które  żyły  w  nim  już  od  bardzo  dawna. Wszystkie  roboty,  aby  mogły  prawidłowo i  sprawnie  poruszać  się, potrzebowały  smaru. Roboty  żyły  w  zgodzie, szanowały  się  i  pomagały  sobie  w  potrzebie. Nikomu  niczego  nie  brakowało. Roboty  potrafiły  poradzić  sobie  z każdym  problemem. Pewnego  dnia  ten  ład  został  zburzony przez  stworzenia  nazywane  przez  roboty  magnesami. Przyciągały  one  wszystko  co  spotkały  na  swojej  drodze, niszcząc  przy  tym  miasto  robotów. Roboty  były  zrozpaczone, ale postanowiły, że  same  wszystko  odbudują. Mimo  smutku  i  żalu  zorganizowały  zebranie,  na  którym  obmyśliły  plan  odbudowy  krainy. Roboty  zaplanowały  wszystko  od  początku. Odbudowały  pocztę, kino,  aptekę,dworzec, sklepy  i restauracje. Na  obrzeżach  miasta roboty  zbudowały swoje  domki. Dzięki  pracowitości i wytrwałości  udało   się im  odbudować  miasto .Zbudowały również  centrum  dowodzenia  miastem,  dzięki  któremu  mogły obserwować, czy  nie  zbliża  się  do niego  zagrożenie, aby  już  nigdy  więcej   nie  dopuścić  do  ataku  Magnesów. Roboty  postanowiły  także wykonać  osłonę  antymagnesową , jednak   nie wiedziały , który  materiał  nadawałby  się  do  tego  najlepiej. Testowały  wszystko ,  dopóki  nie odnalazły idealnego  tworzywa , które uchroni  je przed magnesami. Od  tej  pory  roboty  żyły  w  spokoju.                      

 autor: Karolina Rozpędek

 Po  wysłuchaniu  opowiadania  zadajemy dzieciom  pytania : Jak poruszają  się  roboty? Czego  potrzebowały  aby  poruszać  się  sprawniej? Czy  historia  mogła  się  naprawdę  wydarzyć?Jakie  budynki znajdowały  się w  mieście  po  odbudowaniu? 

3) A  teraz trochę  ruchu – powtarzamy  zabawę  do muzyki   podanej  wczoraj: „ Być  jak  robot”

4) Zabawa  badawcza  z  magnesem- Zapytajcie  Rodziców , czy  macie w domu MAGNES?

Wez  magnez i sprawdz jak  magnes  reaguje  na  różne  materiały: np. plastik, klucze, pinezki, drewniany klocek, papier, spinacze itp.

WNIOSEK: magnes przyciąga przedmioty  wykonane z  metalu ( a  zatem  roboty i ich  miasto były  metalowe) ,a  tarcza  antymagnesowa może  być  zbudowana z plastiku,  papieru  lub drewna.

5) Miasteczko  robotów- zajęcia konstrukcyjne lub  plastyczne. Polecenie  dla  dzieci: zbuduj z różnych  klocków  jakie  masz  w domu  miasteczko  robotów! Tygryski  Wy  potraficie  pięknie budować  więc  to  zadanie sprawi  wam   na pewno  dużo przyjemności .Kto  nie  chce  budować , może  narysować  miasteczko robotów  kredkami . Poproście  RODZICÓW  i koniecznie  zróbcie zdjęcie swoich prac!

To  tyle  na  dziś, dobrej  zabawy. Pozdrawiamy. 


Robot Martyny


Robot Hani


Roboty Mili


Dzień dobry TYGRYSKI !

Dziś 14 kwiecień – środa

1) Być jak robot- zabawa ruchowo- naśladowcza. Dzieci przy akompaniamencie wybranej muzyki poruszają się kanciastymi ruchami , naśladują poruszanie się robotów. Na przerwę w muzyce zatrzymują się, pozostają w takiej pozycji w bezruchu, aż do ponownego usłyszenia muzyki. W zabawie mile widziany udział rodziców i rodzeństwa . Proponujemy link do takiej muzyki, ale możecie znalezć inną muzykę. Obejrzyjcie ten ciekawy taniec wykonawcy „Mam talent” – Czy to robot?czy to człowiek?! To taniec!

Link: https://youtu.be/dwjO0tS2P1M

2) Zabawy matematyczne i graficzne – Karty Pracy część 4 str. 6-7 . Porównywanie elementów używając określeń: większy; mniejszy; dłuższy; krótszy; wyższy; niższy. Proszę przeczytać dziecku instrukcje do zadań.

3)Nauka piosenki „Robot”- mamy nadzieję , że piosenka wam się podoba jest łatwa i na pewno szybko się jej nauczycie. Link do piosenki podany do zajęcia wczoraj tj. wtorek.

4) Mówię jak robot- zabawa dzwiękonaśladowcza. Zabawcie się w robotów i spróbujcie mówić dzisiaj jak roboty1?

Pomysłowej zabawy ,pozdrawiamy ,do jutra.


WITAMY!!!

Dziś 13 kwiecień – wtorek

1) Osłuchanie z piosenką „ Robot” –piosenki dla dzieci bajubaju.tv .Mamy nadzieję ,że piosenka wam się spodoba i chętnie się jej nauczycie. Link do piosenki:

https://www.youtube.com/results?search_query=robot+piosenka+dla+dzieci

2) Nasze roboty- zajęcia techniczno- plastyczne budowanie robota według pomysłu dzieci i rodziców. Liczymy na wasze ciekawe pomysły, życzymy dobrej zabawy. Do wykonania robota można wykorzystać :pudełka różnych rozmiarów i kształtów np. po herbacie , po butach,,po kawie, plastikowe opakowania po serkach, kubki, butelki plastikowe, zakrętki, talerzyki papierowe, rolki po papierach, foremki po jajkach, folia aluminiowa,mazaki, farby, pędzle, klej wikol, druciki itd.

Kiedy robot gotowy , każde dziecko wymyśla imię dla swojego robota ,trzeba mu też znalezć odpowiednie miejsce w waszym pokoju i koniecznie zróbcie mu zdjęcie ,aby się pochwalić!

Dobrej zabawy i radości z wykonywanej pracy!


Robot Dominiki


Robot Emilki


Witajcie  TYGRYSKI  w nowym  tygodniu  zajęć zdalnych. Witamy i pozdrawiamy  także Rodziców.

Temat tego  tygodnia   12.04.  do 16.04  :” Roboty  i  komputery”

Cele:

-zdobywanie   wiedzy na  temat możliwości  korzystania  ze sprzętu multimedialnego

-rozwijanie  umiejętności  wypowiadania  się na podany   temat

-rozwijanie   wyobrażni i  kreatywności  podczas  wykonywania prac  plastyczno-technicznych

-naśladowanie  i  odtwarzanie  ruchów  robota

-nauka  piosenki

-porównywanie  wielkości  używając  określeń:  większy; mniejszy; dłuższy; krótszy; wyższy; niższy

-utrwalanie  wiadomości  na temat  tego, które  czynności są korzystne  dla  naszego  organizmu , a  które nie

12  kwiecień- Poniedziałek 

1) Domowe urządzenia-  Dzieci  wyszukują  urządzenia domowe, nazywają  je  ,opisują i  mówią do  czego  służą. (np.  czajnik, odkurzacz, pralka, telewizor, suszarka, zmywarka, komputer itd.) Dzieci  mogą również  odtwarzać odgłosy , jakie  wydają  przedmioty.

2) Co  to  jest  robot?- rozmowa  kierowana  prowadzący  zadaje  pytania:  Co  to  jest  robot? Czy spotykamy  go  w sklepie, na  ulicy, czy  widzimy   tylko  w  telewizji i internecie? Dzieci  mogą wymyślać , do  czego może  służyć oraz w czym  może  pomóc?

3) „Jestem  robot ciach,  ciach ,ciach”- inscenizacja znanej piosenki-  dzieci  włączcie do  zabawy Rodziców i rodzeństwo.   Jeżeli  nie  pamiętacie  to piosenkę można  znależć  na youtube .

4) „Mój  przyjaciel  Necio- Jak  zrobić  robota?|”- oglądanie  filmu edukacyjnego                  link   https://youtu.be/Iai4XRxyNgs 

Ważna  informacja: Jutro  będziemy  robić  robota! Pomyśl  jakie materiały będą ci potrzebne,  co  możesz  wykorzystać  i przygotuj  sobie, liczymy  na waszą pomysłowość!


8 kwiecień – czwartek „Jaka może być pogoda”

  1. Wiosenne opady-wysłuchanie wiersza „Ulewa” Małgorzaty Strzałkowskiej i rozmowa na temat treści utworu i wiosennych opadów. Rodzic z dzieckiem siadają sobie wygodnie i czyta wiersz bez podawania jego tytułu:

Ptak się kuli pośród liści,

mokną drzewa, mokną krzewy,

a ja biegnę przez kałuże,

a ja biegnę wśród ulewy…

Drży na deszczu pączek róży,

mokną grusze i jabłonie,

a ja biegnę przez kałuże,

krople deszczu łapię w dłonie….

Kiście bzu zwiesiły głowy,

mokra ziemia pachnie deszczem,

a ja krzyczę prosto w chmury:

-Padaj, deszczu! Padaj jeszcze! „

Po wysłuchaniu wiersza prowadzący inicjuje rozmowę, zachęca do odpowiedzi na pytania i wykonania zadań: „Jaka pogoda została przedstawiona w wierszu?Opisz które fragmenty potwierdzają twoje przypuszczenia?Jaki tytuł mógłby mieć ten wiersz? Czy chcesz wiedzieć jaki tytuł nadała wierszowi autorka? Co to jest ulewa?Jakie jeszcze inne zjawiska pogodowe ,można zaobserwować wiosną za oknem?

2)Zabawa ruchowa „Słońce świeci- deszcz pada”

3) Ciekawostki na temat kwietniowej pogody: Ulewa to rodzaj mocnego deszczu. Deszcz jest najczęstszym rodzajem opadów powstającym z chmur i wracającym na ziemię w postaci kropelek. Maleńkie krople parującej wody unoszą się , łączą ze sobą,tworzą chmury. Stają się cięższe i spada deszcz. Może być drobny zwany mżawką lub wielki,gęsty, ulewny, o którym się czasem mówi „oberwanie chmury”. Gdy temperatura spadnie poniżej zera , pojawia się mróz , z chmur lecą zamarznięte kropelki czyli śnieg. Natomiast podczas ładnej pogody może padać grad – to krople deszczu które zamarzły w wielkiej lodowatej chmurze,mogą mieć różną wielkość.

Następnie proszę powiedzieć dzieciom przysłowie „Kwiecień- plecień, bo przeplata trochę zimy , trochę lata” i wspólnie wyjaśnić sens.

4) Zadanie w Karcie Pracy cz.3 str.54

TYGRYSKI pamiętajcie o wiosennym kalendarzu pogody i uzupełnieniu obserwacji. Pozdrawiamy.


9 kwiecień- piątek „Pogoda może nas zaskakiwać”

1) Szyfrowana pogoda- rozwiązywanie zagadek o zjawiskach pogodowych. Rodzic mówi zagadki a dziecko odpowiada podnosząc lub wskazując kartonik z właściwym symbolem .Kartoniki lub karteczki z właściwym symbolem można wcześnie przygotować lub dziecko samo rysuje .

Zagadki:

  • Płyną po niebie wielkie , kłębiaste, czasem gradowe, czasem pierzaste.(chmury)

  • Ono latem najmocniej grzeje i sprawia, że skóra brązowieje.(słońce)

  • O szyby dzwoni kroplami, muzykę cudną układa, kiedy uważnie posłuchasz, możesz z nim cicho pogadać.(deszcz)

  • Gdy słońce świeci i deszczyk pada, ona na niebie cudnie się rozkłada.(tęcza)

  • Lodowe kule z nieba spadają ,na szybach i dachach muzykę grają.(grad)

2) Prognoza pogody-zabawa dydaktyczna.

Rodzic siada razem z dzieckiem przed komputerem , wspólnie szukają i odtwarzają profesjonalną prognozę pogody dla Polski .Po prezentacji rozmowa : Gdzie można zobaczyć albo usłyszeć prognozę pogody? Kto ją prezentuje? Kto ją przygotowuje? Czy zawsze się sprawdza?

Następnie prowadzący w uproszczony sposób tłumaczy czym zajmuje się meteorolog, a czym -synoptyk? (proponuję wyklaskać, wytupać, wystukać sylaby w wyrazach meteorolog i synoptyk)

Meteorolog zajmuje się pracą badawczą, analizą warunków ,zjawisk atmosferycznych.

Synoptyk zajmuje się opracowaniem prognozy pogody.

3) Zabawa ruchowa „Mżawka czy ulewa?”-do zabawy będą potrzebne 2 kartoniki :jeden z 3 a drugi z 5 kroplami. Dzieci siedzą na podłodze, podpierając się prostymi rękami z tyłu,nogi ugięte w kolanach. Zadaniem dzieci jest dostosowanie ruchów do informacji graficznej- jeżeli rodzic pokaże symbol mżawki-3 kropelki- dziecko delikatnie na przemian stuka palcami stóp o podłogę. Natomiast gdy zauważy ulewę-5 kropel , uderza o podłogę obiema złączonymi stopami. Polecenie jest wydawane tylko w formie obrazka ,więc dziecko musi być skupione. Zabawę powtórzyć kilka razy.

4) Prezenter pogody- zachęcam Was dzieci do stworzenia własnych prognoz pogody i zagranie roli prezentera. Następnie ,jeżeli to możliwe , poproście Rodziców o nagranie waszego występu, no i podzielcie się z nami.

5) Zapraszam do obejrzenia filmiku i piosenki na Youtube „Zabawy z pogodą- Ubu poznaje świat”

6) Malowanie tęczy-praca plastyczna dla chętnych dzieci.

Dobrej zabawy ! I do szybkiego zobaczenia!!!

 


Witajcie  Kochane TYGRYSKI i  Rodzice po przerwie świątecznej!

Dziękujemy  za świąteczne życzenia , mamy  nadzieję,że miło spędziliście  Święta choć znowu  nieco  inaczej.

Czy  był  u Was Zajączek? Ciekawe jakie upominki Wam zostawił? Podzielcie  się swoimi przeżyciami.

Wracamy do zajęć zdalnych,a  temat tego  tygodnia : „Ach, ta pogoda!”

Cele:

 -obserwowanie pogody, dostrzeganie  zmienności  zjawisk  pogodowych charakterystycznych  dla  kwietnia 

-projektowanie  kalendarza pogody  i systematyczne rejestrowanie  zjawisk pogodowych

-zapoznanie z symbolami pogody

-rozwiązywanie i układanie zagadek  słownych o  znanych  zjawiskach, określanie ich  charakterystycznych  cech

-rozpoznawanie  liter, odczytywanie sylab

-wyrażanie ekspresji twórczej podczas malowania farbami 

7 kwiecień- środa   „ Obserwujemy pogodę”

 

  • Pogoda -gwiazda  skojarzeń, trening  kreatywności. W centralnym  miejscu kartki  ,kartonu   -Rodzic  zapisuje wyjściowe  słowo  „pogoda” – dzieci wskazują i nazywają po kolei litery wyrazu (jak brzmi pierwsza ,ostatnia ,trzecia ).Od tego  słowa  dzieci rysują  linie- promienie gwiazdy,  na  których  końcu  zostaną  zapisane  przez rodzica ich  skojarzenia dotyczące pogody.  Prowadzący    notuje  wszystkie pomysły  od prostych, typowych do  tych bardziej oryginalnych i kreatywnych. Po  skończeniu zadania  rodzic odczytuje skojarzenia i można je umieścić w  jakim miejscu pokoju np. na ścianie itp.
  •  Zabawa ruchowa : „Słońce  świeci -deszcz pada”- dzieci biegają swobodnie po  pokoju  lub podskakują z nogi  na  nogę. Na  hasło „deszcz pada”- chowają się pod stół, pod ścianę lub  inne wcześniej  umówione  miejsce. Na  hasło „słońce  świeci „ wychodzą i znów  biegają lub podskakują. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
  •  Nazywanie  symboli pogody –zadanie w Karcie  Pracy część 3. strona 52 i 53 
  • Wiosenny  kalendarz  pogody –założenie kalendarza  zjawisk  pogodowych. Prowadzący rodzic proponuje  podejść  do  okna ,balkonu i prosi   dziecko  o opisanie  dzisiejszej  pogody , a następnie proponuje wykonanie  kalendarza pogody.  Można skorzystać z gotowego „ 34. Kalendarz  pogody” w Wyprawce (cieńsza teczka) str.81.  lub  zaprojektować  własny. Proszę wyjaśnić zasady działania kalendarza pogody z wyprawki: elementy  składowe- dni  tygodnia, symbole obserwowanych  zjawisk (można dorysować  inne ,których  nie ma ),oraz  odpowiedni ubiór na każdy dzień (dorysować inne , których  nie  ma np.adidasy, długie spodnie,czapkę  na chłody, szalik itp.),wszystko zależy  od pomysłowości  dzieci. Proszę przedłużyć kalendarz  o  kolejny  tydzień. 

 

 To wszystko  na dziś. Dobrego dnia i  udanej zabawy.


ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA KWIECIEŃ 

Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach koordynujących ruchy całego ciała ( w tym ćwiczenia rytmiczne, muzyczne)

  • Wdrażanie do sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami

  • Wdrażanie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej , na ulubioną zabawkę )

  • Kształtowanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi

  • Dostrzeganie piękna przyrody w swojej okolicy

  • Dzielenie się z innymi dziećmi swoimi wrażeniami i przeżyciami

  • wdrażanie do uważnego słuchania i rozmawiania na podany temat

  • Wdrażanie do odkrywania tajemnic związanych ze zjawiskami pogodowymi, szukanie odpowiedzi na nie w różnych zródłach informacji

  • wdrażanie do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych

  • Podtrzymywanie zainteresowania literami i czytaniem – rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab i krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter(w formie drukowanej)

  • Klasyfikowanie według różnych kryteriów , doskonalenie umiejętności przeliczania

  • Układanie i rozwiązywanie zagadek oraz twórczych opowiadań


Witajcie Tygryski 🙂

Kochani Rodzice i Dzieci , sytuacja zmusiła nas do innej formy pracy. Będziemy się spotykać na stronie internetowej przedszkola w zakładce Tygryski.

Tematyka tygodnia ,,Wielkanoc”

Cele:

  • Poznanie tradycji świat wielkanocnych
  • Rozwijanie mowy i myślenia przyczynowo- skutkowego na podstawie historyjki
  • Doskonalenie sprawności manualnej i pomysłowości podczas wykonywania pracy plastycznej
  • Nauka piosenki

29.03.2021 r. poniedziałek

  1. ,,Tradycje świąteczne”- omówienie historyjki obrazkowej- doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.
  2. Nauka piosenki ,,Święta, święta biją dzwony” https://www.youtube.com/watch?v=fLGHjBXHxG0

Prosimy przygotować na jutro wydmuszki w dowolnej ilości.

30.03.2021r. wtorek  – ,,Pisanki jajka malowane”

  • Przypomnienie piosenki z ubiegłego roku ,,Pisanki, pisanki jajka malowane” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
  • Zabawa plastyczna- malowanie wydmuszek farbami, mazakami i ozdabianie naklejkami lub innymi elementami dekoracyjnymi.

Pochwalcie się gotowymi pracami wysyłając zdjęcia na adres przedszkola

  • Utrwalenie piosenki poznanej wczoraj.

31.03.2021r..środa

1)Rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych – dzieci opowiadają o świątecznych symbolach ( baranek, bazie,babka, mazurek, pisanki,palma), zwyczajach ,swiątecznych i przygotowaniach do świat.

2) Słuchanie wiersza:”Wielkanoc”’ autor M . Mazan

Wkrótce już wielkanoc,

więc beda pisanki

bazie i palemki i z cukru baranek

Na swiatecznym stole

stanie chrzan i zurek

lukrowana babka i pyszny mazurek.

A na śmigus dyngus

będzie chlustać woda.

I to już swiat koniec? Szkoda…

Rozmowa do tresci – dzieci mogą nauczyc się wiersz na pamięć.

3) Zadania :

– dzielenie na sylaby wyrazów: baranek, pisanka, jajko, palma, babka, mazurek

– układanie zdan z tymi wyrazami

– co słyszysz na początku i na końcu każdego wyrazu?

Życzymy Wam zdrowia, radości i nie zapomnianych wrażeń z nadchodzących Świat Wielkanocnych 🙂

Pani Ania i Pani Irenka


Piątek 26.03.2021 r.

cele:

  • rozwiązywanie zagadek słownych
  • śpiewanie piosenki, ćwiczenia emisyjne głosu

Temat: Zagadki z wiosennej szufladki- spróbujcie je rozwiązać:

W kropki ma spódnicę,

chętnie zjada mszyce. (biedronka)

Kiedy wiosna z wonnych kwiatów

płaszcz na drzewa kładzie,

one znoszą kwietny pyłek

do swych domków w sadzie. (pszczoły)

Złośliwa panienka,

w pasie bardzo cienka.

Leci, brzęczy z daleka,

każdy od niej ucieka. (osa)

Nosi błoto, glinę.

Mozolnie pracuje,

bo maleńkie gniazdko

pod dachem buduje. (jaskółka)

Gdy wiosną powiesisz

budkę na jabłoni,

jaki ptak przyleci

uwić gniazdko do niej? (szpak)

Wiosną radzi kuma kumie,

ledwo zbudzą się ze snu.

– Nad jezioro, rzekę, strumień

śpieszmy kumy, ile tchu! (żaby)

Tu cytrynek, tam paź królowej,

wszędzie piękne, kolorowe.

Lekko unoszą się nad łąką,

gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)

Śmiało rusza w drogę,

choć ma jedną nogę.

Czy to wiosna, czy lato,

czy jesień,

wszystko, co ma, z sobą niesie. (ślimak)

A co to za pan dobrodziej?

Wciąż po mokrych łąkach chodzi,

nos do każdej wtyka dziury

i na wszystkich patrzy z góry. (bocian)

Gdy spadnie trochę dżdżu

na ziemię,

jej bardzo jest przyjemnie;

wychodzi z ziemi, bo chce też,

zobaczyć, jak wygląda deszcz! (dżdżownica)

Teraz zaśpiewajcie piosenkę, którą uczyliśmy się już trochę w przedszkolu. Oto link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=UcihYTqKZOA 


Czwartek 25.03.2021r. 

Wiosenny kącik przyrody- zabawa badawcza założenie hodowli fasoli, cebuli, rzeżuchy.

Porozmawiajcie o oznakach przyrody, jak np. pąki na drzewach, kiełkujące rośliny, pierwsze listki. 

Proponujemy Wam teraz założenie zielonego kącika. Do przygotowanych pojemników wkładamy watę, nasączamy wodą i posypujemy nasionami rzeżuchy. Nasiona fasoli umieszczamy w kąpieli wodnej, a cebulę umieszczamy na podłożu z ziemią. Następnie za pomocą rysunków i gotowych podpisów (wykonanych przez rodziców), robimy tabliczki, które umieszczamy obok pojemniczków.

Prowadzimy codzienną obserwację kiełkowania nasion fasoli i rzeżuchy oraz wyciągamy wnioski n/t konieczności dostarczania im odpowiednich warunków (woda, światło, tlen).

Efektami hodowli możecie pochwalić się przynosząc wybraną roślinkę do przedszkola, kiedy nadziejcie taka okazja.

Podobnie z wczorajszą ilustracją. Zachowajcie ją proszę by pokazać ją wszystkim Tygryskom    w przedszkolu. 


Temat tygodnia: Witaj wiosno.

Wtorek: Pierwsze oznaki wiosny.

Cele:

  • uważnie tekstu czytanego, rozmawia n/t jego treści
  • zna niektore oznaki wiosny
  • dzieli wyrazy na sylaby, wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę

Rodzic prezentuje treść opowiadania , a dzieci zapamiętują, jak najwięcej informacji dotyczących oznak wiosny.

CHOMIK SZUKA WIOSNY Mateusz Galica
Pewnego dnia mały Chomik obudził się w swojej norce na skraju lasu. Ziewnął, przeciągnął się, przetarł oczy łapką wyszedł norki, szukać wiosny. – Zimno- mruknął zaspany Chomik. Rozejrzał się dookoła, ale wiosny nigdzie nie było. Na gałązkach wierzby siedziały małe puchate wierzbowe kotki. – Co robicie tak wysoko? – spytał Chomik. – Rośniemy, rośniemy – zawołały wierzbowe kotki. – A wiosny nie widziałyście? – spytał Chomik. Ale właśnie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała gałązkami i Chomik nie usłyszał co mówią wierzbowe kotki. Poszedł więc dalej. Świeciło słonko, a po niebie przepływały małe chmurki. – Halo- zawołał do nich Chomik.- Czy nie widziałyście wiosny? A wtedy jedna chmurka zasłoniła słońce i na Chomika spadły krople deszczu. – Brr…- skulił się Chomik przy ziemi i zobaczył małe, białe kwiatki. – Może wy widziałyście wiosnę?- zapytał, ale kwiatki były malutkie i jeszcze nie potrafiły mówić. Chomik poszedł dolej szukać wiosny. W górze między drzewami fruwały ptaki. Były bardzo zajęte, bo zbierały gałązki i wiórki na budowę gniazd. – Może wy wiecie, gdzie jest wiosna? – zawołał Chomik, ale ptaki śpiewały, ćwierkały, gwizdały i nawet nie słyszały głosu Chomika. – Muszę iść dale, tuta jeszcze nikt wiosny nie spotkał – mruknął do siebie. Aż wreszcie Chomik doszedł na łąkę, a tam na długich nogach stał pan bocian. Chomik zadarł wysoko głowę i przyjrzał się boćkowi. Jego nawet nie warto pytać o wiosnę, jest taki zmarznięty, że aż nos i nogi ma czerwone. A bocian też przyjrzał się Chomikowi i zaklekotał: – Coś podobnego! – Ta żaba cała ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem, że już wiosna – i odleciał. A Chomik powędrował dalej szukać wiosny…

Rozmowa na temat treści opowiadania.

Wiosenne masażyki- zabawa relaksująca. Dziecko i rodzic siadają jedno za drugim, rysują na plecach przedmioty, zjawiska związane z wiosną np. slońce, deszcz,burze, motyle itp.

Środa:

Przypomnienie treści opowiadania, oznak wiosny.

Zadanie dla dzieci : Narysuj ilustrację do treści opowiadania.

Nazwij postaci występujące w opowiadaniu i podziel ich nazwy na sylaby, co słyszymy na początku i na końcu wyrazu.

Na czwartek prosimy przygotować nasiona rzeżuchy, fasoli, ziemię, gazę,- będziemy zakładać hodowlę.


Drodzy Rodzice, w związku z tym, że Wasze dzieci przebywają obecnie na kwarantannie, pragniemy wesprzeć Was w tym czasie. Wychowawcy codziennie będą zamieszczać  dla Państwa propozycje zajęć zgodnie z tematyką tygodnia. 

Życzymy owocnej pracy i do zobaczenia wkrótce


Urodziny Mili


Lubimy się bawić


„Mały artysta” – kreatywny przedszkolak „Wirusoochrona”


ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MARZEC

  • Kształtowanie sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej  podczas ćwiczeń  gimnastycznych i  zabaw  ruchowych
  • Inicjowanie zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów  użytkowych, w tym  materiałów  naturalnych
  • Przedstawianie swoich emocji i  uczuć z użyciem charakterystycznych  dla  dziecka form  wyrazu
  • Kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami  w  różnych  sytuacjach,  doskonalenie  umiejętności radzenia  sobie  z agresją , złością i  gniewem
  • Dostrzeganie wartości emocjonalnej otoczenia przyrodniczego  jako  żródła satysfakcji  estetycznej
  • Respektowanie i tworzenie zasad  zabawy w  grupie , współdziałanie z  dziećmi  w zabawie , respektowanie norm  społecznych  zawartych  w  kontrakcie  grupowym
  • Rozpoznawanie liter, odczytywanie  krótkich  wyrazów  utworzonych  z poznanych  liter w  formie napisów drukowanych dotyczących treści  znajdujących zastosowanie w codziennej  aktywności
  • Odpowiadanie na pytania ,rozwiązywanie  zagadek
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na  temat pełnym  zdaniem
  • Wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych; dotyczących  życia zwierząt, roślin i  ludzi w środowisku przyrodniczym; w tym segregacji  śmieci; spostrzeganie  procesów związanych  z oczyszczaniem  wody
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania  się liczebnikami porządkowymi  w zakresie od 1 do 10;  przyporządkowanie określonej  cyfry do liczebności zbioru
  • Rozwijanie umiejętności określania  kierunków przedmiotów i wskazywanie  ich  położenia względem  własnej  osoby
  • Układanie rytmów;  rozróżnianie podstawowych  figur  geometrycznych; rozwijanie  matematycznego myślenia
  • Wdrażanie do  bezpiecznego posługiwania  się  nożyczkami –cięcie  po liniach prostych
  • Rozwijanie wyobrażni  oraz  ekspresji  plastycznej  dziecka

ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

  • Kształtowanie  sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej  podczas ćwiczeń  gimnastycznych i  zabaw  ruchowych 
  • Rozwijanie  motoryki  małej
  • Doskonalenie  umiejętności rozpoznawania i rozumienia emocji oraz  uczuć własnych i  innych  ludzi
  • Wdrażanie do wyrażania  uczuć  i  emocji w  społecznie  akceptowany  sposób 
  • Uświadomienie  niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie  zorganizowanej  zabawy  
  • Przestrzeganie  zasad  bezpiecznej  zabawy na śniegu i lodzie
  • Budowanie pozytywnych  relacji  rówieśniczych w zabawie , podczas  pracy  w parach i w grupie 
  • Respektowanie norm  społecznych, przestrzeganie zasad w czasie gier i  zabaw grupowych
  • Kształtowanie umiejętności przekształcania  emocji  negatywnych w pozytywne
  • Nazywanie  i  rozróżnianie instrumentów  oraz ich  dzwięków ;  poznanie  różnych  rodzajów  muzyki; poznanie  różnych  form  tańca 
  •  Wspomaganie rozwoju  mowy oraz umiejętności komunikacyjnych- wdrażanie  do zadawania  pytań  i odpowiadania na nie pełnym  zdaniem
  • Rozbudzanie  zainteresowania światem  liter- wdrażanie  do czytania sylab i  wyrazów 
  • Klasyfikowanie przedmiotów  według podanych kryteriów
  • Posługiwanie  się liczebnikami  głównymi w zakresie   1-10
  • Określanie  kierunków i ustalanie  położenia przedmiotów w stosunku do  własnej osoby,  a także w  stosunku  do  innych  przedmiotów 
  •  Wyrażanie  ekspresji  twórczej podczas czynności  konstrukcyjnych i  zabaw

Bal


Urodziny Blanki


Urodziny Maksia


ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

STYCZEŃ/2021

  • Aktywne uczestnictwo  w zabawach muzyczno- ruchowych i w tańcach-doskonalenie kroku  dostawnego
  • Wdrażanie do zdrowego stylu  życia (dobór stroju, aktywność, właściwe  odżywianie, hartowanie  organizmu)
  • Uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie  zorganizowanej  zabawy 
  • Ustalenie zasad i  miejsca  bezpiecznej  zabawy na śniegu i lodzie
  • Doskonalenie umiejętności stosowania  zwrotów grzecznościowych wobec kolegów , koleżanek i dorosłych w różnych  sytuacjach (zaproszenie  do tańca i zabawy)
  • Budowanie pozytywnych relacji  rówieśniczych w zabawie , podczas  pracy          w parach i w grupie
  • wzbogacenie czynnego  i  biernego słownictwa  -stosowanie nazw dyscyplin  sportowych i zabaw zimowych
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany  temat
  • Rozbudzanie zainteresowania światem  liter- zabawy z literami , rozwijanie  umiejętności rozpoznawania liter, czytania sylab oraz  prostych  wyrazów
  • Budowanie dziecięcej  wiedzy o świecie przyrodniczym( obserwacja wody  w różnych  stanach  skupienia, przeprowadzanie  doświadczeń i obserwacji)
  • Wdrażanie do poprawnego  stosowania  liczebników  głównych  i porządkowych. Poznanie  liczby 9 i 0 (zero)
  • Segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów (rekwizytów, przyborów) według podanego  kryterium
  • Rozwijanie naturalnej  kreatywności  dziecka  w różnych  formach aktywności   ( słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)

Urodziny Kamila


Strojenie choinki


Na stronie Microsoft Teams w grupie „Tygryski” został zamieszczony filmik z tańcem. Zabraszamy do oglądania. 


We wtorek tj. 22.12.2020 będziemy nagrywać filmik świątecznego przedstawienia ” Opowieści choinki”. 


Urodziny Kuby i Daniela


ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA GRUDZIEŃ 

  •  Aktywne  uczestnictwo  w zabawach  ruchowych i ćwiczeniach  porannych
  • Wdrażanie do poprawnego  wykonywania ćwiczeń   gimnastycznych
  • Doskonalenie  umiejętności rozpoznawania , nazywania oraz  rozumienia emocji           i  uczuć własnych oraz innych  ludzi, kształtowanie  umiejętności panowania nad emocjami
  • Doskonalenie  umiejętności stosowania  zwrotów grzecznościowych wobec kolegów , koleżanek i dorosłych w różnych  sytuacjach
  • Budowanie pozytywnych  relacji  rówieśniczych w zabawie i  podczas  pracy                  w grupach
  • Kształtowanie  umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu  i w przedszkolu ( jako  element  przygotowania do świąt)
  • Kształtowanie  uczuć patriotycznych, budzenie  zainteresowania  swoją  miejscowością  poprzez sztukę  ludową;  spotkania  z  ciekawymi  ludzmi; gwarę ; naukę  tańców i piosenek śląskich; słuchanie podań  i legend;  poznanie  miejscowych  zabytków
  • Zapoznanie z historią  powstania  węgla i jego znaczeniem, poznanie pracy górnika w kopalni
  • Poznanie zwyczajów i tradycji  związanych  z Świętami  Bożego  Narodzenia, wzbogacenie czynnego  i  biernego słownictwa  
  • Rozwijanie umiejętności  wypowiadania się pełnym zdaniem na dany  temat
  • Rozbudzanie  zainteresowania światem  liter- zabawy z literami , rozwijanie  umiejętności rozpoznawania liter, czytania sylab oraz  prostych  wyrazów 
  • Wdrażanie do  poprawnego  stosowania  liczebników  głównych  i porządkowych
  • Dodawanie i  odejmowanie  na  konkretach (bez  wprowadzenia  pojęć)
  • Rozwijanie  umiejętności dostrzegania  powtarzających  się rytmów i ich  kontynuowanie
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania  przedmiotów zgodnie z podanym  warunkiem 
  • Rozwijanie  naturalnej  kreatywności  dziecka  w różnych  formach aktywności               ( słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)

ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA LISTOPAD

  • Rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej poprzez  ćwiczenia gimnastyczne , zabawy ruchowe, rytmiczne, muzyczne i naśladowcze
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania , nazywania oraz  rozumienia emocji   i  uczuć własnych oraz innych  ludzi, kształtowanie  umiejętności panowania nad emocjami
  • Budowanie pozytywnych relacji  rówieśniczych w zabawie i  podczas  pracy          w grupach(umiejętność czekania, w tym  czekania na swoją kolej ,umiejętność wygrywania i przegrywania)
  • Kształtowanie przynależności i tożsamości narodowej( jestem Polakiem , mieszkam   w Polsce ;  ukazanie największych  miast Polski; sylwetek  sławnych  Polaków; piękna przyrody itp.)
  • Kształtowanie uczuć patriotycznych, budzenie  szacunku wobec  symboli  narodowych( flaga, hymn, godło) oraz ich szczególnego  rozumienia dla Polaków
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany  temat
  • Kształtowanie umiejętności zadawania pytań i  odpowiadania na nie
  • Rozbudzanie zainteresowania światem  liter- zabawy z literami , rozwijanie  umiejętności rozpoznawania liter, wyszukiwanie  wyrazów  rozpoczynających  się wskazaną literą
  • Kształtowanie umiejętności  globalnego rozpoznawania napisów
  • Zapoznanie z graficznym zapisem  liczby: 6; 7; 8
  • Wdrażanie do posługiwania się liczebnikami i porządkowymi w  zakresie 1-8
  • Klasyfikowanie przedmiotów zgodnie z podanym kryterium (jednym np. kształt, kolor, wielkość,  lub dwoma łącznie)
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej- określanie położenia przedmiotów względem  własnej  osoby (stosowanie zwrotów:” przede mną”, „za mną”,  „obok mnie”,  „z prawej  strony”, „z  lewej strony”)
  • Rozwijanie naturalnej  kreatywności  dziecka  w różnych  formach aktywności    ( słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)

„Moja pierwsza książeczka” – praca Kingi i mamy na konkurs


„Moja pierwsza książeczka” – praca Emilki i mamy na konkurs


„Moja pierwsza książeczka” – praca Martynki i mamy na konkurs


Ćwiczenia na powietrzu


Tak się bawimy


Praca na zajęciach


Korzystamy z uroków jesieni


Dzień Kolorowej Jesieni


Wiemy jak prawidłowo czyścic zęby


Nasze urodziny


Światowy Dzień Mycia Rąk
„Zdrowie i moc w naszych rękach” – utrwalamy codzienne nawyki higieniczne, myjemy ręce zgodnie z instrukcją



„Nasze wspólne urodziny”
W piątek tj. 16.10 będziemy obchodzić w naszej grupie zaległe urodziny dzieci .


Urodziny Jasia


Zabawy Tygrysków


Zabawy z panią Jesień


Dzień Chłopaka


ZAMIERZENIA   WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA PAŹDZIERNIK 

  • Wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym
  • Kształtowanie  świadomości  przynależności  do grupy  przedszkolnej, budowanie pozytywnych  relacji  rówieśniczych
  • Stosowanie zwrotów grzecznościowych wobec  koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych  sytuacjach
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych  ludzi
  • Aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych
  • Wdrażanie do poprawnego  wykonywania ćwiczeń gimnastycznych i porannych
  • Doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany  warunek
  • Rozwijanie umiejętności sprawnego  przeliczania i porównywania; poznanie liczb:2;3;4;5
  • Kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawo, lewo),położenia (obok, przed, za, między, nad, pod
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na  określony  temat
  • Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i owoców, sposobów ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych
  • Uwrażliwianie na piękno otaczającej  przyrody- zwrócenie  uwagi na  zmiany  zachodzące w  przyrodzie
  • Budzenie ciekawości oraz chęci poznawania otaczającego  świata poprzez wnikliwą  obserwację i  zabawy badawcze
  • Kontynuowanie wprowadzania  dzieci w świat pisma w oparciu o metodę dr Ireny  Majchrzak- poznawanie kolejnych liter  alfabetu
  • Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach  aktywności