Adresy mailowe nauczycieli:
asulimowska@wesolarodzinka9.pl
ikajzer@wesolarodzinka9.pl
Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci !!!
Mija kolejny rok szkolny, dla nas już ostatni w pracy pedagogicznej.
Wszystko ma swój początek i koniec – odchodzimy na EMERYTURĘ !!!
Dziękujemy więc wszystkim Rodzicom, za każde miłe słowo, wspólne rozmowy, uśmiech, życzliwość i zaangażowanie w edukację i wychowanie „NASZYCH” Dzieci.
Życzymy bezpiecznych i zdrowych wakacji, mnóstwo słońca, radosnych i spokojnych dni podczas bliskich i dalekich podróży.
POWODZENIA W NOWYM ROKU SZKOLNYM !!!
pani Irka i pani Ania
Konkurs recytatorski ” Polska pisana wierszem.” Nasze przedszkole reprezentowały Natalka gr. Słoneczka i Mila gr. Tygryski
Ala ma już 6 lat
Witajcie TYGRYSKI ! Witamy Rodziców
Rozpoczyna się nowy tydzień, dzisiaj ostatnie zajęcia w takiej formie ! Jutro widzimy się w przedszkolu!
Temat tygodnia :”Kocham Cię , mamo!”
CELE:
- kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną, uświadomienie konieczności współdziałania w rodzinie i wzajemnej pomocy
- wyrabianie umiejętności wyrażania uczuć szacunku i miłości wobec mamy
- rozwijanie wyobrazni muzycznej przez słuchanie ,odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy muzyce
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych w tym rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
- przygotowanie programu artystycznego dla mamy
17.05.- poniedziałek
1) Rodzina- nauka czterowersu na pamięć .Następnie dzieci szukają, odpowiedzi na pytanie : Dlaczego czas z rodzicami jest najpiękniejszy?
Z rodziną
Trzeba niewiele. Troszeczkę czasu.
I z rodzicami spacer do lasu.
Wspólne pieczenie ciastek maślanych.
To jest recepta na dzień udany. Tomasz Plebański
2) Mama i dzieci –zabawa ortofoniczna. Dzieci naśladują rodzica , który przedstawia ruchy i odgłosy zwierząt podczas opowiadania:
Ja jestem mamą, a wy moimi dziećmi.
Jestem mamą żabką, wołam swoje dzieci: kum, kum,kum- dzieci podskakują i odpowiadają:kum, kum
Jestem mamą pszczołą i wołam swoje dzieci : bzzzzz- dzieci biegają , machają rękami i odpowiadają bzzzz
Jestem mamą bocianicą i wołam swoje dzieci :kle,kle, kle –dzieci chodzą z wysoko podniesionymi kolanami i odpowiadają kle ,kle, kle
Jestem mamą myszką i wołam swoje dzieci:pi, pi, pi- dzieci czworakują i odpowiadają:pi,pi,pi
Jestem mamą dzieci i wołam swoje dzieci : Gdzie jesteście?A wy tu jesteście! A kuku! Po tych słowach dzieci uciekają , rodzic goni ,kogo dotknie, ten odpowiada :a kuku!
3) Marzenie mojej mamy- dziecko przeprowadza wywiad z mamą na podstawie proponowanych pytań! Jeżeli to możliwe proszę o wspólne narysowanie odpowiedzi na kartce i przyniesienie ich przez dzieci do przedszkola . Dzieci mogą zadać następujące pytania:
–Jakiego domowego zajęcia najbardziej mama nie lubi?
-W jaki sposób najchętniej wypoczywa?
-Jak najbardziej lubi spędzać czas ze swoim dzieckiem/dziećmi?
-Jakie jest największe marzenie mamy?
-Jaki jest jej ulubiony przysmak?
4) Czas z mamą- zabawa edukacyjna z Kartą Pracy cz.4 str. 26-27
Dobrej zabawy! Do zobaczenia jutro!!!!
WITAMY na kolejnych zajęciach!
Dziś 14. 05.- piątek
1) Zagadki: Jaki to zawód?- uważne wysłuchanie i odgadywanie zagadek:
- Jest taki dziwny sklepik, gdzie pani w fartuchu białym czeka, gdy tylko jej receptę dasz, natychmiast da ci lekarstw. I jeszcze się uśmiechnie ,choć w nocy dyżuruje. I jeszcze coś doradzi,gdy rady potrzebujesz. (aptekarka)
- Półki , szafy i regały, książek pełen dom jest cały! No, a kto tym wszystkim rządzi, w labiryncie nie zabłądzi? Kto , co czytać nam doradzi, w bibliotece poprowadzi? (bibliotekarka)
- Mieszka pod lasem, zna zwierząt masę, zna wszystkie drzewa,wilga mu śpiewa. Strzeże porządku w każdym zakątku , dla saren ziarno podrzuca rano. Lubi zaskrońce, dba o zające, las tak szanuje, że w nim pracuje! ( leśniczy)
- Biega szybko bez zmęczenia , pompki robi od niechcenia. Sto przysiadów i podskoków, nikt mu nie dotrzyma kroku!Gdy się czasem gorzej czuje ,także ćwiczy, też trenuje, w dwa miesiące, bez przesady , gotów jest do olimpiady! (sportowiec)
- Idziemy do teatru: dzisiaj na wielkiej scenie „JAŚ I MAŁGOSIA „ będzie , to znaczy przedstawienie. Idziemy do teatru, pójdziemy też do kina , bo tam on gra, on tańczy- już seans się zaczyna! (aktor)
- Wiszą na ścianie barwne płótna, mógłbym oglądać je do jutra! Na pierwszym konie, na drugim dłonie,na trzecim góry, na czwartym chmury, na piątym statki, na szóstym barki, na siódmym liście i oczywiście mogę tak liczyć, liczyć i liczyć i wcale dobrze nie policzyć i sam już nie wiem ,ile razy pytam: „Kto namalował te obrazy?” (malarz)
2) Analiza słuchowa wyrazów :aptekarka; bibliotekarka; leśniczy; sportowiec; aktor; malarz
– dzielenie na sylaby tych wyrazów – wystukiwanie; wyklaskiwanie
– co słychać na początku danego wyrazu? (np. „ a „ w wyrazie aptekarka itd.)
– znajdż inne wyrazy zaczynające się na tę samą głoskę np. aparat; Ala; auto itp.
3) Zabawa ruchowa:
link: Dzieciaki naśladują zwierzaki
4) Weterynarz- lekarz zwierząt- oglądanie filmu edukacyjnego, rozmowa, zadawanie pytań o pracy weterynarza. Dzieci mogą opowiedzieć o swoich ukochanych zwierzętach , które mają lub chciałyby mieć.
Link: https://youtu.be/KNQ5mtMpUNA
5) Zgadnij jaki to zawód ?- zabawa edukacyjna z kartą pracy cz. 4 str. 23. Dzieci rysują zwierzęta po śladzie, naśladują odgłosy widocznych zwierząt, łączą kontury zwierząt ze zdjęciami.
POZDRAWIAMY , dobrego weekendu i do zobaczenia niebawem!
Witajcie TYGRYSKI, witam Rodziców!
Dziś 13.05.- czwartek
1) „Zawody” -wysłuchanie wiersza Mariusza Niemyckiego
Tak jak są przeróżne lody,
tak i różne są zawody!
Ten to umie, tamten nie,
każdy robi to co chce.
Każdy robi co potrafi,
każdy na swój zawód trafi !
Chociaż teraz jesteś mały,
może skromny i nieśmiały,
kiedyś będziesz podróżnikiem
lub rolnikiem,lub leśnikiem,
albo,gdy ci talent każe
to zastaniesz i malarzem
czy też nawet oficerem-
sam wybierzesz swą karierę!
Jest zawodów całe mrowie ,
ja o kilku ci opowiem.
Mariusz Niemyckie
2) A kim ja będę….?-rozmowa kierowana , dzieci wypowiadają się kim chciałyby zostać w przyszłości, jaką pracę wykonywać?
3) A może zostanę tancerzem, tancerką….– oglądanie filmików
Linki:
4) Zawód mojej mamy, zawód mojego taty –proszę rodziców o opowiedzenie o wykonywanej pracy, o zawodach.
5) Praca plastyczna- dzieci rysują kredkami mamę lub tatę przy pracy
To wszystko na dziś, dobrego dnia .
Witam TYGRYSKI i Rodziców w ten piękny słoneczny dzień…..za oknem.
Sytuacja zmusza nas znowu do zajęć zdalnych, ale damy radę… czas szybko leci!
Temat tygodnia : „Ciekawe zawody”
CELE:
-
wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia , wyjaśnienie ,czym się zajmuje osoba wykonująca dany zawód
-
rozwijanie umiejętności obdarzania uwagą osoby dorosłe
-
kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną
-
uważne oglądanie prezentowanych filmów edukacyjnych, wypowiedzi na temat treści
-
wdrażanie do odpowiadania na pytania pełnym zdaniem
-
doskonalenie sprawności manualnej
11-12.05.- wtorek, środa
1) Kim jest mama Ewy? – oglądanie filmu edukacyjnego o pracy muzyka- „Pewnego razu w malutkim lasku. Filharmonia juniora”
Link :https://www.youtube.com/watch?v=c89cM2OQRxQ
2) Jaki to instrument?-rozpoznawanie i nazywanie instrumentów muzycznych
3) Muzyk- zabawa ruchowo- naśladowcza. Dziecko na zmianę z rodzeństwem lub rodzicem naśladuje grę na dowolnym instrumencie ,pozostali odgadują jaki to instrument i również naśladują grę na nim , następnie zmiana ról.
4) Różne zawody- zabawa edukacyjna z kartą pracy cz.4 str. 21. Dzieci opowiadają o zawodach wykonywanych przez przedstawione na obrazkach osoby, łączą je z efektem ich pracy oraz wskazują, co nie pasuje do postaci wykonującej dany zawód.
Zakładki do książki – zajęcie uatrakcyjniające popłudnie
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE MAJ
-
rozwijanie zainteresowań symbolami narodowymi
-
zapoznanie z historią powstania państwa polskiego
-
kształtowanie szacunku do własnego państwa oraz poczucia tożsamości
-
kształtowanie postaw patriotycznych
-
aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
-
kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami
-
wyrabianie umiejętności wyrażania uczuć szacunku, miłości wobec mamy
-
kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną
-
uświadomienie konieczności współdziałania w rodzinie i wzajemnej pomocy
-
klasyfikowanie przedmiotów według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia
-
wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, wyjaśnienie czym się zajmuje osoba wykonująca dany zawód
-
wdrażanie do odpowiadania na pytania pełnym zdaniem
-
rozwijanie wyobrazni muzycznej przez słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy muzyce
-
rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie i układanie sylab z poznanych liter
Witajcie ! dziś ostatni dzień tygodnia .
16 kwiecień- piątek
1) Rozmowa na temat: „Co to jest komputer”; Do czego służy? Czy dzieci mogą korzystać z komputera?Co można robić, co oglądać?Co to internet?- wymiana wiadomości dziecko- rodzice.
2) Dobre rady dla dzieci i Rodziców:
-serfuj po sieci pod opieką dorosłego, aby uniknąć treści niebezpiecznych dla dzieci
-korzystaj ze stron internetowych zawierających sprawdzone informacje
-nigdy nie podawaj swoich danych
-spędzaj przed komputerem nie więcej niż godzinę dziennie
Bezpieczne strony dla dzieci:
- www.domowyprzedszkolak.pl
- www.dzieci.wp.pl
- www.kolorowanki-dla-dzieci.pl
- www.puchatek.pl
- www.lulek.tv
- www.wierszedladzieci.pl
- www.gry.misiakowo.pl
- www.sieciaki.pl
3) Na pewno Rodzice wiedzą co lubicie oglądać i jak się bawić z wykorzystaniem komputera ,dlatego zostawiamy to Wam żebyście mogli pobawić się jak chcecie , za zgodą rodziców oczywiście.
4) „ Mapa aktywności”- zabawa dydaktyczna . Na kartce A4 na środku prowadzący rodzic rysuje koło z którego odchodzą kreski ( słonko z promykami) w środku napis ;”Czas wolny” -dalej na końcu kreski zapisuje propozycje dzieci i swoje -jakie czynności można wykonywać z rodziną, by miło spędzić czas.( np. spacer, wycieczka na rowerze, oglądanie telewizji, jedzenie ciasta,gry na komputerze, gra w piłkę, układanie puzzli…… itp.)
Następnie razem zróbcie analizę ,które czynności korzystnie wpływają na wasze zdrowie i organizm, a które nie. Przy czynnościach ,które są korzystne dla zdrowia narysujcie uśmiechnięte emotikony , a smutne – przy czynnościach, które są niekorzystne.
5) Zadanie w Karcie Pracy- „ Dzieciaki w akcji” cz.4 str.3
6) Na koniec zajęć o robotach i komputerach, zaśpiewajcie piosenkę „Robot” i zaproponujcie „Taniec robota” według własnego pomysłu wszystkim w domu. Dobrej zabawy!
DZIĘKUJEMY WAM za wspólne zajęcia , a szczególnie Rodzicom. I DO ZOBACZENIA!!!!!
Miasto robotów Dominika
Robot Kuby
Robot Justyny
Robot Maksa
Miasto robotów- Emilka
Witajcie Kochani!
Pogoda dziś nie bardzo wiosenna, czy pamiętacie o obserwacjach w kalendarzu pogody?
15 kwiecień – czwartek
1) Śpiewanie piosenki „Robot”– na początek naszych dzisiejszych zajęć, na pewno już ją umiecie!?
2) „ W mieście robotów” – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na jego temat. Proszę Rodzica o przeczytanie opowiadania :
W dalekiej krainie, za siedmioma górami,za ośmioma morzami znajdowało się miasto robotów. Miasto pełne było przeróżnych robotów, które żyły w nim już od bardzo dawna. Wszystkie roboty, aby mogły prawidłowo i sprawnie poruszać się, potrzebowały smaru. Roboty żyły w zgodzie, szanowały się i pomagały sobie w potrzebie. Nikomu niczego nie brakowało. Roboty potrafiły poradzić sobie z każdym problemem. Pewnego dnia ten ład został zburzony przez stworzenia nazywane przez roboty magnesami. Przyciągały one wszystko co spotkały na swojej drodze, niszcząc przy tym miasto robotów. Roboty były zrozpaczone, ale postanowiły, że same wszystko odbudują. Mimo smutku i żalu zorganizowały zebranie, na którym obmyśliły plan odbudowy krainy. Roboty zaplanowały wszystko od początku. Odbudowały pocztę, kino, aptekę,dworzec, sklepy i restauracje. Na obrzeżach miasta roboty zbudowały swoje domki. Dzięki pracowitości i wytrwałości udało się im odbudować miasto .Zbudowały również centrum dowodzenia miastem, dzięki któremu mogły obserwować, czy nie zbliża się do niego zagrożenie, aby już nigdy więcej nie dopuścić do ataku Magnesów. Roboty postanowiły także wykonać osłonę antymagnesową , jednak nie wiedziały , który materiał nadawałby się do tego najlepiej. Testowały wszystko , dopóki nie odnalazły idealnego tworzywa , które uchroni je przed magnesami. Od tej pory roboty żyły w spokoju.
autor: Karolina Rozpędek
Po wysłuchaniu opowiadania zadajemy dzieciom pytania : Jak poruszają się roboty? Czego potrzebowały aby poruszać się sprawniej? Czy historia mogła się naprawdę wydarzyć?Jakie budynki znajdowały się w mieście po odbudowaniu?
3) A teraz trochę ruchu – powtarzamy zabawę do muzyki podanej wczoraj: „ Być jak robot”
4) Zabawa badawcza z magnesem- Zapytajcie Rodziców , czy macie w domu MAGNES?
Wez magnez i sprawdz jak magnes reaguje na różne materiały: np. plastik, klucze, pinezki, drewniany klocek, papier, spinacze itp.
WNIOSEK: magnes przyciąga przedmioty wykonane z metalu ( a zatem roboty i ich miasto były metalowe) ,a tarcza antymagnesowa może być zbudowana z plastiku, papieru lub drewna.
5) Miasteczko robotów- zajęcia konstrukcyjne lub plastyczne. Polecenie dla dzieci: zbuduj z różnych klocków jakie masz w domu miasteczko robotów! Tygryski Wy potraficie pięknie budować więc to zadanie sprawi wam na pewno dużo przyjemności .Kto nie chce budować , może narysować miasteczko robotów kredkami . Poproście RODZICÓW i koniecznie zróbcie zdjęcie swoich prac!
To tyle na dziś, dobrej zabawy. Pozdrawiamy.
Robot Martyny
Robot Hani
Roboty Mili
Dzień dobry TYGRYSKI !
Dziś 14 kwiecień – środa
1) Być jak robot- zabawa ruchowo- naśladowcza. Dzieci przy akompaniamencie wybranej muzyki poruszają się kanciastymi ruchami , naśladują poruszanie się robotów. Na przerwę w muzyce zatrzymują się, pozostają w takiej pozycji w bezruchu, aż do ponownego usłyszenia muzyki. W zabawie mile widziany udział rodziców i rodzeństwa . Proponujemy link do takiej muzyki, ale możecie znalezć inną muzykę. Obejrzyjcie ten ciekawy taniec wykonawcy „Mam talent” – Czy to robot?czy to człowiek?! To taniec!
Link: https://youtu.be/dwjO0tS2P1M
2) Zabawy matematyczne i graficzne – Karty Pracy część 4 str. 6-7 . Porównywanie elementów używając określeń: większy; mniejszy; dłuższy; krótszy; wyższy; niższy. Proszę przeczytać dziecku instrukcje do zadań.
3)Nauka piosenki „Robot”- mamy nadzieję , że piosenka wam się podoba jest łatwa i na pewno szybko się jej nauczycie. Link do piosenki podany do zajęcia wczoraj tj. wtorek.
4) Mówię jak robot- zabawa dzwiękonaśladowcza. Zabawcie się w robotów i spróbujcie mówić dzisiaj jak roboty1?
Pomysłowej zabawy ,pozdrawiamy ,do jutra.
WITAMY!!!
Dziś 13 kwiecień – wtorek
1) Osłuchanie z piosenką „ Robot” –piosenki dla dzieci bajubaju.tv .Mamy nadzieję ,że piosenka wam się spodoba i chętnie się jej nauczycie. Link do piosenki:
https://www.youtube.com/results?search_query=robot+piosenka+dla+dzieci
2) Nasze roboty- zajęcia techniczno- plastyczne budowanie robota według pomysłu dzieci i rodziców. Liczymy na wasze ciekawe pomysły, życzymy dobrej zabawy. Do wykonania robota można wykorzystać :pudełka różnych rozmiarów i kształtów np. po herbacie , po butach,,po kawie, plastikowe opakowania po serkach, kubki, butelki plastikowe, zakrętki, talerzyki papierowe, rolki po papierach, foremki po jajkach, folia aluminiowa,mazaki, farby, pędzle, klej wikol, druciki itd.
Kiedy robot gotowy , każde dziecko wymyśla imię dla swojego robota ,trzeba mu też znalezć odpowiednie miejsce w waszym pokoju i koniecznie zróbcie mu zdjęcie ,aby się pochwalić!
Dobrej zabawy i radości z wykonywanej pracy!
Robot Dominiki
Robot Emilki
Witajcie TYGRYSKI w nowym tygodniu zajęć zdalnych. Witamy i pozdrawiamy także Rodziców.
Temat tego tygodnia 12.04. do 16.04 :” Roboty i komputery”
Cele:
-zdobywanie wiedzy na temat możliwości korzystania ze sprzętu multimedialnego
-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat
-rozwijanie wyobrażni i kreatywności podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych
-naśladowanie i odtwarzanie ruchów robota
-nauka piosenki
-porównywanie wielkości używając określeń: większy; mniejszy; dłuższy; krótszy; wyższy; niższy
-utrwalanie wiadomości na temat tego, które czynności są korzystne dla naszego organizmu , a które nie
12 kwiecień- Poniedziałek
1) Domowe urządzenia- Dzieci wyszukują urządzenia domowe, nazywają je ,opisują i mówią do czego służą. (np. czajnik, odkurzacz, pralka, telewizor, suszarka, zmywarka, komputer itd.) Dzieci mogą również odtwarzać odgłosy , jakie wydają przedmioty.
2) Co to jest robot?- rozmowa kierowana prowadzący zadaje pytania: Co to jest robot? Czy spotykamy go w sklepie, na ulicy, czy widzimy tylko w telewizji i internecie? Dzieci mogą wymyślać , do czego może służyć oraz w czym może pomóc?
3) „Jestem robot ciach, ciach ,ciach”- inscenizacja znanej piosenki- dzieci włączcie do zabawy Rodziców i rodzeństwo. Jeżeli nie pamiętacie to piosenkę można znależć na youtube .
4) „Mój przyjaciel Necio- Jak zrobić robota?|”- oglądanie filmu edukacyjnego link https://youtu.be/Iai4XRxyNgs
Ważna informacja: Jutro będziemy robić robota! Pomyśl jakie materiały będą ci potrzebne, co możesz wykorzystać i przygotuj sobie, liczymy na waszą pomysłowość!
8 kwiecień – czwartek „Jaka może być pogoda”
-
Wiosenne opady-wysłuchanie wiersza „Ulewa” Małgorzaty Strzałkowskiej i rozmowa na temat treści utworu i wiosennych opadów. Rodzic z dzieckiem siadają sobie wygodnie i czyta wiersz bez podawania jego tytułu:
„Ptak się kuli pośród liści,
mokną drzewa, mokną krzewy,
a ja biegnę przez kałuże,
a ja biegnę wśród ulewy…
Drży na deszczu pączek róży,
mokną grusze i jabłonie,
a ja biegnę przez kałuże,
krople deszczu łapię w dłonie….
Kiście bzu zwiesiły głowy,
mokra ziemia pachnie deszczem,
a ja krzyczę prosto w chmury:
-Padaj, deszczu! Padaj jeszcze! „
Po wysłuchaniu wiersza prowadzący inicjuje rozmowę, zachęca do odpowiedzi na pytania i wykonania zadań: „Jaka pogoda została przedstawiona w wierszu?Opisz które fragmenty potwierdzają twoje przypuszczenia?Jaki tytuł mógłby mieć ten wiersz? Czy chcesz wiedzieć jaki tytuł nadała wierszowi autorka? Co to jest ulewa?Jakie jeszcze inne zjawiska pogodowe ,można zaobserwować wiosną za oknem?
2)Zabawa ruchowa „Słońce świeci- deszcz pada”
3) Ciekawostki na temat kwietniowej pogody: Ulewa to rodzaj mocnego deszczu. Deszcz jest najczęstszym rodzajem opadów powstającym z chmur i wracającym na ziemię w postaci kropelek. Maleńkie krople parującej wody unoszą się , łączą ze sobą,tworzą chmury. Stają się cięższe i spada deszcz. Może być drobny zwany mżawką lub wielki,gęsty, ulewny, o którym się czasem mówi „oberwanie chmury”. Gdy temperatura spadnie poniżej zera , pojawia się mróz , z chmur lecą zamarznięte kropelki czyli śnieg. Natomiast podczas ładnej pogody może padać grad – to krople deszczu które zamarzły w wielkiej lodowatej chmurze,mogą mieć różną wielkość.
Następnie proszę powiedzieć dzieciom przysłowie „Kwiecień- plecień, bo przeplata trochę zimy , trochę lata” i wspólnie wyjaśnić sens.
4) Zadanie w Karcie Pracy cz.3 str.54
TYGRYSKI pamiętajcie o wiosennym kalendarzu pogody i uzupełnieniu obserwacji. Pozdrawiamy.
9 kwiecień- piątek „Pogoda może nas zaskakiwać”
1) Szyfrowana pogoda- rozwiązywanie zagadek o zjawiskach pogodowych. Rodzic mówi zagadki a dziecko odpowiada podnosząc lub wskazując kartonik z właściwym symbolem .Kartoniki lub karteczki z właściwym symbolem można wcześnie przygotować lub dziecko samo rysuje .
Zagadki:
-
Płyną po niebie wielkie , kłębiaste, czasem gradowe, czasem pierzaste.(chmury)
-
Ono latem najmocniej grzeje i sprawia, że skóra brązowieje.(słońce)
-
O szyby dzwoni kroplami, muzykę cudną układa, kiedy uważnie posłuchasz, możesz z nim cicho pogadać.(deszcz)
-
Gdy słońce świeci i deszczyk pada, ona na niebie cudnie się rozkłada.(tęcza)
-
Lodowe kule z nieba spadają ,na szybach i dachach muzykę grają.(grad)
2) Prognoza pogody-zabawa dydaktyczna.
Rodzic siada razem z dzieckiem przed komputerem , wspólnie szukają i odtwarzają profesjonalną prognozę pogody dla Polski .Po prezentacji rozmowa : Gdzie można zobaczyć albo usłyszeć prognozę pogody? Kto ją prezentuje? Kto ją przygotowuje? Czy zawsze się sprawdza?
Następnie prowadzący w uproszczony sposób tłumaczy czym zajmuje się meteorolog, a czym -synoptyk? (proponuję wyklaskać, wytupać, wystukać sylaby w wyrazach meteorolog i synoptyk)
Meteorolog zajmuje się pracą badawczą, analizą warunków ,zjawisk atmosferycznych.
Synoptyk zajmuje się opracowaniem prognozy pogody.
3) Zabawa ruchowa „Mżawka czy ulewa?”-do zabawy będą potrzebne 2 kartoniki :jeden z 3 a drugi z 5 kroplami. Dzieci siedzą na podłodze, podpierając się prostymi rękami z tyłu,nogi ugięte w kolanach. Zadaniem dzieci jest dostosowanie ruchów do informacji graficznej- jeżeli rodzic pokaże symbol mżawki-3 kropelki- dziecko delikatnie na przemian stuka palcami stóp o podłogę. Natomiast gdy zauważy ulewę-5 kropel , uderza o podłogę obiema złączonymi stopami. Polecenie jest wydawane tylko w formie obrazka ,więc dziecko musi być skupione. Zabawę powtórzyć kilka razy.
4) Prezenter pogody- zachęcam Was dzieci do stworzenia własnych prognoz pogody i zagranie roli prezentera. Następnie ,jeżeli to możliwe , poproście Rodziców o nagranie waszego występu, no i podzielcie się z nami.
5) Zapraszam do obejrzenia filmiku i piosenki na Youtube „Zabawy z pogodą- Ubu poznaje świat”
6) Malowanie tęczy-praca plastyczna dla chętnych dzieci.
Dobrej zabawy ! I do szybkiego zobaczenia!!!
Witajcie Kochane TYGRYSKI i Rodzice po przerwie świątecznej!
Dziękujemy za świąteczne życzenia , mamy nadzieję,że miło spędziliście Święta choć znowu nieco inaczej.
Czy był u Was Zajączek? Ciekawe jakie upominki Wam zostawił? Podzielcie się swoimi przeżyciami.
Wracamy do zajęć zdalnych,a temat tego tygodnia : „Ach, ta pogoda!”
Cele:
-obserwowanie pogody, dostrzeganie zmienności zjawisk pogodowych charakterystycznych dla kwietnia
-projektowanie kalendarza pogody i systematyczne rejestrowanie zjawisk pogodowych
-zapoznanie z symbolami pogody
-rozwiązywanie i układanie zagadek słownych o znanych zjawiskach, określanie ich charakterystycznych cech
-rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab
-wyrażanie ekspresji twórczej podczas malowania farbami
7 kwiecień- środa „ Obserwujemy pogodę”
- Pogoda -gwiazda skojarzeń, trening kreatywności. W centralnym miejscu kartki ,kartonu -Rodzic zapisuje wyjściowe słowo „pogoda” – dzieci wskazują i nazywają po kolei litery wyrazu (jak brzmi pierwsza ,ostatnia ,trzecia ).Od tego słowa dzieci rysują linie- promienie gwiazdy, na których końcu zostaną zapisane przez rodzica ich skojarzenia dotyczące pogody. Prowadzący notuje wszystkie pomysły od prostych, typowych do tych bardziej oryginalnych i kreatywnych. Po skończeniu zadania rodzic odczytuje skojarzenia i można je umieścić w jakim miejscu pokoju np. na ścianie itp.
- Zabawa ruchowa : „Słońce świeci -deszcz pada”- dzieci biegają swobodnie po pokoju lub podskakują z nogi na nogę. Na hasło „deszcz pada”- chowają się pod stół, pod ścianę lub inne wcześniej umówione miejsce. Na hasło „słońce świeci „ wychodzą i znów biegają lub podskakują. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
- Nazywanie symboli pogody –zadanie w Karcie Pracy część 3. strona 52 i 53
- Wiosenny kalendarz pogody –założenie kalendarza zjawisk pogodowych. Prowadzący rodzic proponuje podejść do okna ,balkonu i prosi dziecko o opisanie dzisiejszej pogody , a następnie proponuje wykonanie kalendarza pogody. Można skorzystać z gotowego „ 34. Kalendarz pogody” w Wyprawce (cieńsza teczka) str.81. lub zaprojektować własny. Proszę wyjaśnić zasady działania kalendarza pogody z wyprawki: elementy składowe- dni tygodnia, symbole obserwowanych zjawisk (można dorysować inne ,których nie ma ),oraz odpowiedni ubiór na każdy dzień (dorysować inne , których nie ma np.adidasy, długie spodnie,czapkę na chłody, szalik itp.),wszystko zależy od pomysłowości dzieci. Proszę przedłużyć kalendarz o kolejny tydzień.
To wszystko na dziś. Dobrego dnia i udanej zabawy.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA KWIECIEŃ
Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach koordynujących ruchy całego ciała ( w tym ćwiczenia rytmiczne, muzyczne)
-
Wdrażanie do sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami
-
Wdrażanie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej , na ulubioną zabawkę )
-
Kształtowanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi
-
Dostrzeganie piękna przyrody w swojej okolicy
-
Dzielenie się z innymi dziećmi swoimi wrażeniami i przeżyciami
-
wdrażanie do uważnego słuchania i rozmawiania na podany temat
-
Wdrażanie do odkrywania tajemnic związanych ze zjawiskami pogodowymi, szukanie odpowiedzi na nie w różnych zródłach informacji
-
wdrażanie do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych
-
Podtrzymywanie zainteresowania literami i czytaniem – rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab i krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter(w formie drukowanej)
-
Klasyfikowanie według różnych kryteriów , doskonalenie umiejętności przeliczania
-
Układanie i rozwiązywanie zagadek oraz twórczych opowiadań
Witajcie Tygryski 🙂
Kochani Rodzice i Dzieci , sytuacja zmusiła nas do innej formy pracy. Będziemy się spotykać na stronie internetowej przedszkola w zakładce Tygryski.
Tematyka tygodnia ,,Wielkanoc”
Cele:
- Poznanie tradycji świat wielkanocnych
- Rozwijanie mowy i myślenia przyczynowo- skutkowego na podstawie historyjki
- Doskonalenie sprawności manualnej i pomysłowości podczas wykonywania pracy plastycznej
- Nauka piosenki
29.03.2021 r. poniedziałek
- ,,Tradycje świąteczne”- omówienie historyjki obrazkowej- doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.
- Nauka piosenki ,,Święta, święta biją dzwony” https://www.youtube.com/watch?v=fLGHjBXHxG0
Prosimy przygotować na jutro wydmuszki w dowolnej ilości.
30.03.2021r. wtorek – ,,Pisanki jajka malowane”
- Przypomnienie piosenki z ubiegłego roku ,,Pisanki, pisanki jajka malowane” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
- Zabawa plastyczna- malowanie wydmuszek farbami, mazakami i ozdabianie naklejkami lub innymi elementami dekoracyjnymi.
Pochwalcie się gotowymi pracami wysyłając zdjęcia na adres przedszkola
- Utrwalenie piosenki poznanej wczoraj.
31.03.2021r..środa
1)Rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych – dzieci opowiadają o świątecznych symbolach ( baranek, bazie,babka, mazurek, pisanki,palma), zwyczajach ,swiątecznych i przygotowaniach do świat.
2) Słuchanie wiersza:”Wielkanoc”’ autor M . Mazan
Wkrótce już wielkanoc,
więc beda pisanki
bazie i palemki i z cukru baranek
Na swiatecznym stole
stanie chrzan i zurek
lukrowana babka i pyszny mazurek.
A na śmigus dyngus
będzie chlustać woda.
I to już swiat koniec? Szkoda…
Rozmowa do tresci – dzieci mogą nauczyc się wiersz na pamięć.
3) Zadania :
– dzielenie na sylaby wyrazów: baranek, pisanka, jajko, palma, babka, mazurek
– układanie zdan z tymi wyrazami
– co słyszysz na początku i na końcu każdego wyrazu?
Życzymy Wam zdrowia, radości i nie zapomnianych wrażeń z nadchodzących Świat Wielkanocnych 🙂
Pani Ania i Pani Irenka
Piątek 26.03.2021 r.
cele:
- rozwiązywanie zagadek słownych
- śpiewanie piosenki, ćwiczenia emisyjne głosu
Temat: Zagadki z wiosennej szufladki- spróbujcie je rozwiązać:
W kropki ma spódnicę,
chętnie zjada mszyce. (biedronka)
Kiedy wiosna z wonnych kwiatów
płaszcz na drzewa kładzie,
one znoszą kwietny pyłek
do swych domków w sadzie. (pszczoły)
Złośliwa panienka,
w pasie bardzo cienka.
Leci, brzęczy z daleka,
każdy od niej ucieka. (osa)
Nosi błoto, glinę.
Mozolnie pracuje,
bo maleńkie gniazdko
pod dachem buduje. (jaskółka)
Gdy wiosną powiesisz
budkę na jabłoni,
jaki ptak przyleci
uwić gniazdko do niej? (szpak)
Wiosną radzi kuma kumie,
ledwo zbudzą się ze snu.
– Nad jezioro, rzekę, strumień
śpieszmy kumy, ile tchu! (żaby)
Tu cytrynek, tam paź królowej,
wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)
Śmiało rusza w drogę,
choć ma jedną nogę.
Czy to wiosna, czy lato,
czy jesień,
wszystko, co ma, z sobą niesie. (ślimak)
A co to za pan dobrodziej?
Wciąż po mokrych łąkach chodzi,
nos do każdej wtyka dziury
i na wszystkich patrzy z góry. (bocian)
Gdy spadnie trochę dżdżu
na ziemię,
jej bardzo jest przyjemnie;
wychodzi z ziemi, bo chce też,
zobaczyć, jak wygląda deszcz! (dżdżownica)
Teraz zaśpiewajcie piosenkę, którą uczyliśmy się już trochę w przedszkolu. Oto link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=UcihYTqKZOA
Czwartek 25.03.2021r.
Wiosenny kącik przyrody- zabawa badawcza założenie hodowli fasoli, cebuli, rzeżuchy.
Porozmawiajcie o oznakach przyrody, jak np. pąki na drzewach, kiełkujące rośliny, pierwsze listki.
Proponujemy Wam teraz założenie zielonego kącika. Do przygotowanych pojemników wkładamy watę, nasączamy wodą i posypujemy nasionami rzeżuchy. Nasiona fasoli umieszczamy w kąpieli wodnej, a cebulę umieszczamy na podłożu z ziemią. Następnie za pomocą rysunków i gotowych podpisów (wykonanych przez rodziców), robimy tabliczki, które umieszczamy obok pojemniczków.
Prowadzimy codzienną obserwację kiełkowania nasion fasoli i rzeżuchy oraz wyciągamy wnioski n/t konieczności dostarczania im odpowiednich warunków (woda, światło, tlen).
Efektami hodowli możecie pochwalić się przynosząc wybraną roślinkę do przedszkola, kiedy nadziejcie taka okazja.
Podobnie z wczorajszą ilustracją. Zachowajcie ją proszę by pokazać ją wszystkim Tygryskom w przedszkolu.
Temat tygodnia: Witaj wiosno.
Wtorek: Pierwsze oznaki wiosny.
Cele:
- uważnie tekstu czytanego, rozmawia n/t jego treści
- zna niektore oznaki wiosny
- dzieli wyrazy na sylaby, wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę
Rodzic prezentuje treść opowiadania , a dzieci zapamiętują, jak najwięcej informacji dotyczących oznak wiosny.
CHOMIK SZUKA WIOSNY Mateusz Galica
Pewnego dnia mały Chomik obudził się w swojej norce na skraju lasu. Ziewnął, przeciągnął się, przetarł oczy łapką wyszedł norki, szukać wiosny. – Zimno- mruknął zaspany Chomik. Rozejrzał się dookoła, ale wiosny nigdzie nie było. Na gałązkach wierzby siedziały małe puchate wierzbowe kotki. – Co robicie tak wysoko? – spytał Chomik. – Rośniemy, rośniemy – zawołały wierzbowe kotki. – A wiosny nie widziałyście? – spytał Chomik. Ale właśnie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała gałązkami i Chomik nie usłyszał co mówią wierzbowe kotki. Poszedł więc dalej. Świeciło słonko, a po niebie przepływały małe chmurki. – Halo- zawołał do nich Chomik.- Czy nie widziałyście wiosny? A wtedy jedna chmurka zasłoniła słońce i na Chomika spadły krople deszczu. – Brr…- skulił się Chomik przy ziemi i zobaczył małe, białe kwiatki. – Może wy widziałyście wiosnę?- zapytał, ale kwiatki były malutkie i jeszcze nie potrafiły mówić. Chomik poszedł dolej szukać wiosny. W górze między drzewami fruwały ptaki. Były bardzo zajęte, bo zbierały gałązki i wiórki na budowę gniazd. – Może wy wiecie, gdzie jest wiosna? – zawołał Chomik, ale ptaki śpiewały, ćwierkały, gwizdały i nawet nie słyszały głosu Chomika. – Muszę iść dale, tuta jeszcze nikt wiosny nie spotkał – mruknął do siebie. Aż wreszcie Chomik doszedł na łąkę, a tam na długich nogach stał pan bocian. Chomik zadarł wysoko głowę i przyjrzał się boćkowi. Jego nawet nie warto pytać o wiosnę, jest taki zmarznięty, że aż nos i nogi ma czerwone. A bocian też przyjrzał się Chomikowi i zaklekotał: – Coś podobnego! – Ta żaba cała ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem, że już wiosna – i odleciał. A Chomik powędrował dalej szukać wiosny…
Rozmowa na temat treści opowiadania.
Wiosenne masażyki- zabawa relaksująca. Dziecko i rodzic siadają jedno za drugim, rysują na plecach przedmioty, zjawiska związane z wiosną np. slońce, deszcz,burze, motyle itp.
Środa:
Przypomnienie treści opowiadania, oznak wiosny.
Zadanie dla dzieci : Narysuj ilustrację do treści opowiadania.
Nazwij postaci występujące w opowiadaniu i podziel ich nazwy na sylaby, co słyszymy na początku i na końcu wyrazu.
Na czwartek prosimy przygotować nasiona rzeżuchy, fasoli, ziemię, gazę,- będziemy zakładać hodowlę.
Drodzy Rodzice, w związku z tym, że Wasze dzieci przebywają obecnie na kwarantannie, pragniemy wesprzeć Was w tym czasie. Wychowawcy codziennie będą zamieszczać dla Państwa propozycje zajęć zgodnie z tematyką tygodnia.
Życzymy owocnej pracy i do zobaczenia wkrótce
Urodziny Mili
Lubimy się bawić
„Mały artysta” – kreatywny przedszkolak „Wirusoochrona”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MARZEC
- Kształtowanie sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
- Inicjowanie zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiałów naturalnych
- Przedstawianie swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- Kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w różnych sytuacjach, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z agresją , złością i gniewem
- Dostrzeganie wartości emocjonalnej otoczenia przyrodniczego jako żródła satysfakcji estetycznej
- Respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie , współdziałanie z dziećmi w zabawie , respektowanie norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym
- Rozpoznawanie liter, odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
- Odpowiadanie na pytania ,rozwiązywanie zagadek
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat pełnym zdaniem
- Wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych; dotyczących życia zwierząt, roślin i ludzi w środowisku przyrodniczym; w tym segregacji śmieci; spostrzeganie procesów związanych z oczyszczaniem wody
- Doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie od 1 do 10; przyporządkowanie określonej cyfry do liczebności zbioru
- Rozwijanie umiejętności określania kierunków przedmiotów i wskazywanie ich położenia względem własnej osoby
- Układanie rytmów; rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych; rozwijanie matematycznego myślenia
- Wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami –cięcie po liniach prostych
- Rozwijanie wyobrażni oraz ekspresji plastycznej dziecka
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
- Kształtowanie sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
- Rozwijanie motoryki małej
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i rozumienia emocji oraz uczuć własnych i innych ludzi
- Wdrażanie do wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
- Uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
- Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie , podczas pracy w parach i w grupie
- Respektowanie norm społecznych, przestrzeganie zasad w czasie gier i zabaw grupowych
- Kształtowanie umiejętności przekształcania emocji negatywnych w pozytywne
- Nazywanie i rozróżnianie instrumentów oraz ich dzwięków ; poznanie różnych rodzajów muzyki; poznanie różnych form tańca
- Wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych- wdrażanie do zadawania pytań i odpowiadania na nie pełnym zdaniem
- Rozbudzanie zainteresowania światem liter- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów
- Klasyfikowanie przedmiotów według podanych kryteriów
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 1-10
- Określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów
- Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabaw
Bal
Urodziny Blanki
Urodziny Maksia
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
STYCZEŃ/2021
- Aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno- ruchowych i w tańcach-doskonalenie kroku dostawnego
- Wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
- Uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
- Ustalenie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
- Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów , koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie , podczas pracy w parach i w grupie
- wzbogacenie czynnego i biernego słownictwa -stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat
- Rozbudzanie zainteresowania światem liter- zabawy z literami , rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter, czytania sylab oraz prostych wyrazów
- Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym( obserwacja wody w różnych stanach skupienia, przeprowadzanie doświadczeń i obserwacji)
- Wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych. Poznanie liczby 9 i 0 (zero)
- Segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów (rekwizytów, przyborów) według podanego kryterium
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności ( słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)
Urodziny Kamila
Strojenie choinki
Na stronie Microsoft Teams w grupie „Tygryski” został zamieszczony filmik z tańcem. Zabraszamy do oglądania.
We wtorek tj. 22.12.2020 będziemy nagrywać filmik świątecznego przedstawienia ” Opowieści choinki”.
Urodziny Kuby i Daniela
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA GRUDZIEŃ
- Aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- Wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania , nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych oraz innych ludzi, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
- Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów , koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- Kształtowanie umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i w przedszkolu ( jako element przygotowania do świąt)
- Kształtowanie uczuć patriotycznych, budzenie zainteresowania swoją miejscowością poprzez sztukę ludową; spotkania z ciekawymi ludzmi; gwarę ; naukę tańców i piosenek śląskich; słuchanie podań i legend; poznanie miejscowych zabytków
- Zapoznanie z historią powstania węgla i jego znaczeniem, poznanie pracy górnika w kopalni
- Poznanie zwyczajów i tradycji związanych z Świętami Bożego Narodzenia, wzbogacenie czynnego i biernego słownictwa
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat
- Rozbudzanie zainteresowania światem liter- zabawy z literami , rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter, czytania sylab oraz prostych wyrazów
- Wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
- Dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć)
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów zgodnie z podanym warunkiem
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności ( słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA LISTOPAD
- Rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej poprzez ćwiczenia gimnastyczne , zabawy ruchowe, rytmiczne, muzyczne i naśladowcze
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania , nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych oraz innych ludzi, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach(umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej ,umiejętność wygrywania i przegrywania)
- Kształtowanie przynależności i tożsamości narodowej( jestem Polakiem , mieszkam w Polsce ; ukazanie największych miast Polski; sylwetek sławnych Polaków; piękna przyrody itp.)
- Kształtowanie uczuć patriotycznych, budzenie szacunku wobec symboli narodowych( flaga, hymn, godło) oraz ich szczególnego rozumienia dla Polaków
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat
- Kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- Rozbudzanie zainteresowania światem liter- zabawy z literami , rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter, wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą
- Kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
- Zapoznanie z graficznym zapisem liczby: 6; 7; 8
- Wdrażanie do posługiwania się liczebnikami i porządkowymi w zakresie 1-8
- Klasyfikowanie przedmiotów zgodnie z podanym kryterium (jednym np. kształt, kolor, wielkość, lub dwoma łącznie)
- Kształtowanie orientacji przestrzennej- określanie położenia przedmiotów względem własnej osoby (stosowanie zwrotów:” przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”)
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności ( słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)
„Moja pierwsza książeczka” – praca Kingi i mamy na konkurs
„Moja pierwsza książeczka” – praca Emilki i mamy na konkurs
„Moja pierwsza książeczka” – praca Martynki i mamy na konkurs
Ćwiczenia na powietrzu
Tak się bawimy
Praca na zajęciach
Korzystamy z uroków jesieni
Dzień Kolorowej Jesieni
Wiemy jak prawidłowo czyścic zęby
Nasze urodziny
Światowy Dzień Mycia Rąk
„Zdrowie i moc w naszych rękach” – utrwalamy codzienne nawyki higieniczne, myjemy ręce zgodnie z instrukcją
„Nasze wspólne urodziny”
W piątek tj. 16.10 będziemy obchodzić w naszej grupie zaległe urodziny dzieci .
Urodziny Jasia
Zabawy Tygrysków
Zabawy z panią Jesień
Dzień Chłopaka
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA PAŹDZIERNIK
- Wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym
- Kształtowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej, budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- Aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych
- Wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych i porannych
- Doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek
- Rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania i porównywania; poznanie liczb:2;3;4;5
- Kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawo, lewo),położenia (obok, przed, za, między, nad, pod
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i owoców, sposobów ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych
- Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody- zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie
- Budzenie ciekawości oraz chęci poznawania otaczającego świata poprzez wnikliwą obserwację i zabawy badawcze
- Kontynuowanie wprowadzania dzieci w świat pisma w oparciu o metodę dr Ireny Majchrzak- poznawanie kolejnych liter alfabetu
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności