Adres mailowy nauczyciela:
bbarzyk@wesolarodzinka9.pl
Zamierzenia czerwiec:
poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”,
doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii,
rozwijanie słownika czynnego,
rozwijanie mowy komunikatywnej,
zachęcanie do uważnego słuchania siebie nawzajem,
rozwijanie orientacji w przestrzeni,
rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
rozwijanie sprawności fizycznej,
rozwijanie motoryki małej
poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie opowiadania,
doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczyć i emocji,
rozwijanie kreatywności,
rozwijanie empatii i wrażliwości,
poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki,
poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół,
rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania,
nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
rozwijanie twórczego myślenia, wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
wdrażanie do zgodnej współpracy i porozumiewania się cichym głosem podczas wykonywania zadań,
poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
poznanie znaczenia zaufania na podstawie przykładu z literatury,
zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych,
poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego,
rozwijanie słuchu fonematycznego,
zachęcanie do aktywnego spędzania czasu podczas wakacji w gronie rodzinnym,
poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora,
poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkoweg
Kolorowe emocje
Zabawy z samogłoską „i”
Uczymy się cierpliwości przez założenie hodowli- zajęcia z panią Izą
Urodziny Aurelki
Urodziny Antosia
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
- poznanie wartości „mądrość”,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
- budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
- poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
- rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
- rozwijanie ciekawości poznawczej,
- budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy,
- poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu,
- wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N.,
- poznanie roli księgarni,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
- rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny fizycznej,
- rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
- budzenie zainteresowania muzyką,
- zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem,
- poznanie roli i wartości rodziny,
- rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
- poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
- rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,
- wzmacnianie więzi rodzinnych,
- poznanie nazw wybranych kwiatów,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
- uwrażliwienie na potrzeby innych,
- poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami,
- rozwijanie motoryki małej,
- rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji,
- pokazanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku,
- poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków,
- ukazanie piękna bycia częścią rodziny,
- rozwijanie umiejętności budowania spójnej wypowiedzi,
- ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie,
- poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- rozwijanie umiejętności językowych dzieci,
- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
- rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego
Dzień Tańca
Urodziny Karolinki
Zamierzenia na kwiecień:
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
- zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
- doskonalenie percepcji wzrokowej,
- budowanie słownika czynnego,
- kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,
- poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,
- doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,
- rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
- poznanie historii powstania czekolady,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
- poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
- wdrażanie do szanowania emocji innych,
- rozwijanie empatii,
- poznanie pojęcia „film animowany”,
- kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
- poznanie pojęcia „teatr”,
- rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
- poznanie cech baletu i opery,
- rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
- rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
- poznanie roli aktora w teatrze,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
- budowanie wiary we własne siły,
- gromadzenie informacji na temat znaczenia wiary we własne siły,
- zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
- poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
- ćwiczenie pamięci,
- poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
- nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
- nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
Kangurki spotykają ufoludki
Kosmos naszymi oczami
Dociekliwe Kangurki w Kosmosie
Jesteśmy dociekliwi- skąd się bierze cień?
Czwarte urodziny Henia
Zamierzenia marzec:
poznanie nowej wartości „dociekliwość”,
rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
wdrażanie do zgodnej współpracy podczas działania,
poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów,
rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej,
doskonalenie umiejętności formułowania i wyciągania wniosków z prowadzonych
obserwacji i badań,
poznawanie części ciała i nazw wybranych organów,
poszerzenie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu,
poznanie wybranych dziecięcych piosenek,
rozwijanie umiejętności wokalnych,
kształtowanie poczucia rytmu,
zachęcanie do dokładnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
zachęcanie do życzliwego zwracania się do siebie nawzajem,
poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny,
poznanie właściwości magnesu,
rozwijanie słownika czynnego u dzieci, budowanie wypowiedzi,
rozwijanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty,
poznanie wartości „szczerość”,
kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich,
zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy,
poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku,
wdrażanie do rozpoznawania i nazywania własnych emocji,
poznanie cech marcowej pogody,
rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej,
doskonalenie umiejętności przeliczania,
wzbogacanie wiadomości na temat wiosny,
rozwijanie uwagi, percepcji słuchowej i wzrokowej,
rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
wdrażanie do zgodnej współpracy,
poznanie znaczenia pojęcia „szczerość”,
kształtowanie postaw moralnych,
rozwijanie umiejętności formułowania swoich myśli,
wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa,
poznanie zwierząt żyjących na wsi,
doskonalenie umiejętności klasyfikacji elementów ze względu na jedną cechę,
budowanie wiary we własne siły,
Zabawy matematyczne z wyboru dzieci
Urodziny Bartka
Powiedział Bartek że dziś tłusty czwartek, a Bartkowa uwierzyła tłustych pączków nasmażyła.
Drodzy Rodzice Kangurków
Odpowiedzialność to obowiązek odpowiadania za swoje czyny oraz ponoszenia konsekwencji – może być związany z dbaniem o siebie, o kogoś lub coś. Osoba odpowiedzialna stara się przestrzegać zasad zachowania i wypełniać swoje zobowiązania oraz troszczy się o osoby i rzeczy, które zostały jej powierzone. Zajęcia z dziećmi poruszające kwestię odpowiedzialności powinny opierać się na konkretach. Mogą one obejmować między innymi: – omawianie historyjek obrazkowych, w których występują osoby zachowujące się odpowiedzialnie i nieodpowiedzialnie; – czytanie baśni i opowiadań, podkreślanie różnic w postępowaniu pomiędzy postaciami odpowiedzialnymi i nieodpowiedzialnymi; – odgrywanie przez dzieci przygotowanych wcześniej scenek, a następnie ich objaśnianie; – prezentowanie odpowiedzialności za pomocą dwóch kukiełek lub pluszowych zabawek, które same opowiadają o swoich zachowaniach; – przypominanie dzieciom ich własnych odpowiedzialnych i nieodpowiedzialnych zachowań.
Wychodząc naprzeciwko potrzebom wychowawczym i społeczno – emocjonalnym grupy w kolejnych tygodniach będzie wdrażany system motywujący dzieci do przestrzegania ustalonych w grupie zasad. Kangurki będą starały się zachowywać odpowiedzialnie wobec swoich kolegów i koleżanek, będą szanowały zabawki, budowle z klocków swoich rówieśników itp., po to , aby nikomu nie stała się krzywda, przykrość.
Dzieci będą zdobywać koronę KRÓLA lub KRÓLOWEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI. Szansę na zdobycie korony, dzieci mają każdego dnia.
Drodzy Rodzice zachęcam Was do włączenia się w nasze przedsięwzięcie, motywujcie swoje dzieci do odpowiedzialności za swoje zachowanie, wspierajcie nauczyciela. Wspólne działanie przynosi sukces.
Mali detektywi na tropie śniegu
Uczymy się kodowania
Tor przeszkód
Urodziny Maćka
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na luty
umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
poznanie obiegu wody w przyrodzie,
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
nabywanie umiejętności wnioskowania,
uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
poznanie właściwości wody,
rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
rozwijanie umiejętności liczenia,
zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości,
poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości,
uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu,
rozwijanie empatii,
kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
budzenie odpowiedzialności za środowisko
rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
kształtowanie umiejętności spostrzegania i uogólniania,
rozwijanie wyobraźni plastycznej,
rozwijanie motoryki małej,
poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,
rozwijanie koncentracji uwagi,
doskonalenie umiejętności matematycznych,
rozwijanie kreatywności i motoryki małej,
motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
budowanie poczucia przynależności do grupy,
poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N. i pokazu.
Zabawy z literą „O”
Bal
Zamierzenia styczeń:
poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,
rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,
nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,
rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego,
dostrzeganie rytmu dzień – noc,
wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku,
rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,
rozwijanie sprawności fizycznej,
rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku,
poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie,
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,
budowanie wiary we własne siły,
rozwijanie motoryki małej,
zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci,
rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
doskonalenie umiejętności przeliczania,
poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia,
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą,
rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych,
zachęcanie do aktywności ruchowej,
nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia.
Wigilia
Ubieramy choinkę
Urodziny Julki
Na tropie literki A
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne grudzień:
poznanie pracy górnika, udział w uroczystości barbórkowej w przedszkolu
poznanie legendy o Skarbniku- strażniku kopalni
wyrażanie swoich marzeń o mikołajkowych prezentach w formie plastycznej itp.
doskonalenie koordynacji wzrokowo –słuchowo -ruchowej,
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
kształtowanie umiejętności spostrzegania,
nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
rozwijanie słuchu fonetycznego,
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
wzbogacanie słownika czynnego,
zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
wzmacnianie wiary we własne możliwości,
poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
rozwijanie tężyzny fizycznej,
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
rozwijanie percepcji słuchowej,
rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
kształtowanie postawy życzliwości,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
ukazanie mocy jaką ma dobro płynące prosto z serca,
poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.
Zamierzenia listopad:
poznanie pojęcia „wolność”;
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
budowanie poczucia tożsamości narodowej,
zachęcanie do szanowania odmienności innych,
poznanie różnych rodzajów domów,
poszerzanie doświadczeń językowych,
wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
ćwiczenie pamięci,
uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się
określeniami „wysoki – niski”,
poznanie dźwięków o różnej wysokości,
doskonalenie sprawności fizycznej,
wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,
zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,
rozwijanie zdolności manualnych,
rozwijanie pamięci wzrokowej,
rozwijanie logicznego myślenia,
wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i
przedszkolu,
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
uwrażliwienie na potrzeby innych,
poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,
wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce,
rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody,
nauka nazw wybranych kolorów w języku angielskim,
poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu,
rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej,
zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,
poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,
rozwijanie pamięci słuchowej,
budzenie empatii,
poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem,
rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4,
utrwalanie liczebników w języku angielskim,
budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,
poznanie wybranych wiadomości na temat kotów,
kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych,
wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw,
poznanie cech wiatru,
Dzień Kolorowej Jesieni
Zabawa matematyczna ” Gdzie się ukrył kasztan”
Zabawa matematyczna ,,Ile kropek ma muchomorek?”
Urodziny Michała
Zamierzenia październik:
– Kształtowanie pojęcia ,,jesień”
– Poznawanie charakterystycznych cech pory roku – jesieni
– Poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych: sad, ogród, las
– Poznawanie roślin i zwierząt charakterystycznych dla tych środowisk
– Rozwijanie zmysłu węchu, dotyku, smaku podczas zabaw dydaktycznych
– Rozwijanie umiejętności maszerowania z wysoko uniesionymi kolanami
– Kształtowanie wrażliwości słuchowej na wybrane dźwięki, zmianę tempa, rytmu
– Zapoznanie z wybranymi instrumentami perkusyjnymi
– Rozwijanie poczucia rytmu w trakcie zabaw muzyczno – ruchowych
– Kształtowanie umiejętności właściwego sposobu trzymania kredki, sztućców
– Nabywanie i usprawnianie czynności dotyczących samoobsługi i higieny
– Poznawanie i wdrażanie do bezpiecznych zachowań- właściwe i staranne mycie rąk,
właściwe korzystanie z urządzeń ogrodowych
– Rozwijanie umiejętności prospołecznych tj. dzielenie się zabawkami, czekanie na swoją kolej, sprzątanie po skończonej zabawie
– Przeliczanie w zakresie 3 i 4
– Stosowanie podczas zabaw matematycznych określeń ,,tyle samo”
– Zapoznanie z figurą geometryczną – kołem.
Pierwsze dni Kangurków w przedszkolu
4 urodziny Kingi
Prace dzieci
Dzień Przedszkolaka i Pasowanie na Przedszkolaka
Praca Kangurków
Dzień Muzyki