Ramowy rozkład dnia uwzględnia czas, formy aktywności dzieci zgodnie z podstawą programową
5:30 – 8:00
Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne i grupowe w kącikach zainteresowań. Rozmowy okolicznościowe, praca w grupie lub indywidualna w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
8:00 – 8:15
Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela. Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne.
8:15 – 8:30
Śniadanie, wyrabianie u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole.
8:30 – 11:00
Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zajęcia dodatkowe: j. angielski i religia. Realizacja programów innowacyjnych opracowanych przez nauczycieli. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne, przygotowanie do I dania.
11:00 – 11:15
Zupa, kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych, zachęcanie do spożywania całego posiłku, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
11:15 – 12:15
Zabawy swobodne i organizowane w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dziećmi w oparciu o wyniki obserwacji.
12:15 – 12:30
Czynności przygotowujące do spożycia obiadu.
12:30-12:45
Obiad, kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych, zachęcanie do spożywania całego posiłku, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12:45 – 13:00
Rozchodzenie się dzieci.
13:00 – 14:00
Odpoczynek poobiedni (relaks przy muzyce, słuchaniu opowiadań z literatury dziecięcej). Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela. Pobyt na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym.
14:00 – 14:15
Czynności samoobsługowe, porządkowo – higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
14:15 – 14:30
Podwieczorek
14:30-17:00
Zabawy zorganizowane lub dowolne. Indywidualna praca z dziećmi w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Kontakty indywidualne. Rozchodzenie się dzieci.