Adresy mailowe nauczycieli:
jprzysambor@wesolarodzinka9.pl
agolab@wesolarodzinka9.pl
Drodzy rodzice na platformie Microsoft teams jest dostępny film z nagraniem zajęcia naszej grupy. Zachęcam do obejrzenia.
Uprzejmie prosimy, aby Słoneczka w dniu 13 maja (Festyn Rodzinny) były ubrane w następujący sposób:
-dziewczynki ( białe koszulki i białe rajstopy),
-chłopcy ( białe koszule i ciemne spodnie)
Polska nasza ojczyzna
Wizyta w Centrum Inicjatyw Społecznych
Praca plastyczna
Dzień Czekolady
Wizyta pielęgniarki
Praca plastyczna „Baranki wielkanocne”
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na kwiecień:
- doskonalenie samopoznania oraz umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
- • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
- budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
- kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
- kształtowanie umiejętności planowania zajęć w kalendarzu
- poszerzanie znajomości liter: litery „j”, „J”
- kształtowanie empatycznej postawy wobec osób potrzebujących pomocy
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
- wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
- doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas rożnych form wypowiedzi i sytuacji
- kształtowanie umiejętności deklamowania wierszy grupowo i indywidualnie
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
- kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
- wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
- doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas rożnych form wypowiedzi i sytuacji
- kształtowanie umiejętności deklamowania wierszy grupowo i indywidualnie
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
- kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń
- wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „g”, „G”
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych
- kształtowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy książkami
- kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach
- poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nie przeszkadzania innym podczas wypowiedzi
- wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i logicznym
- kształtowanie umiejętności recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenie głosu
- wdrażanie do odtwarzania według wzoru oraz do układania własnych kompozycji z mozaiki geometrycznej
Ilustracja do bajki : O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie
Statki- praca z wykorzystaniem różnych materiałów
Wiosenne kwiaty
Pojazdy
Nasze prace
Wiemy, jak segregować śmieci
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec
- wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
- doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
- rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów
- doskonalenie umiejętności porządkowania przedmiotów według długości wzrastającej i malejącej
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu w• wdrażanie do korzystania z rożnych źródeł, np. z książek, albumów oraz z nowoczesnej technologii jako źródła wiedzy, rozrywki, inspiracji
- wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką
- budowanie dłuższych wypowiedzi, wyrażanie opinii i ocen, uzasadnianie ich
- budzenie zainteresowań technicznych
- doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu
- doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab i wyrazów
- poszerzanie znajomości liter – litery „z”, „Z”
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 9
- kształtowanie umiejętności wyrażania ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
- doskonalenie umiejętności czytania obrazów, nazywania symboli oraz tworzenia własnych znaków, nadawania im znaczenia
- doskonalenie orientacji w przestrzeni sieci kwadratowej
- doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
- kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
- rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków
- wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych
- kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
- doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
- doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „c” „C”
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego
- kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej
- doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
Zabawy karnawałowe
Zajęcie uatrakcyjniające popołudnie „Na Antarktydzie”
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na luty:
- wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali i na świeżym powietrzu
- kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji
- doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia podczas wykonywania ćwiczeń graficznych
- doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, naśladowczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych itp.
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji (zabawy dramowe)
- kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości, bytów rzeczywistych od medialnych, realistycznych od fikcyjnych
- poszerzanie znajomości liter: litery „b”, „B”
- rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez uczestnictwo w zabawach i grach z wykorzystaniem poznanych liter
- doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów oraz ich przekładania na inne reprezentacje
- kształtowanie pojęcia liczby zero, poznanie cyfry „0”
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 8
- kształtowanie pojęcia stałości długości
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania za pomocą zbiorów zastępczych
- rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw badawczych, ruchowych
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń
- budowanie świadomości o znaczeniu uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: odpowiedzialność, solidarność
- wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższym i dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o rożnym wyglądzie, z rożnych krajów
- doskonalenie umiejętności wyrażania rożnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem
- wdrażanie do wykorzystywania zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
- poszerzanie znajomości liter: litery „n”, „N”
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności precyzowania wypowiedzi oraz pytań w celu uzyskania informacji
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich
- kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie porządkowym
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary
Praca plastyczna „Misie polarne”
Pingwinki z talerzyka
Poznajemy tajemnice Antarktydy i Arktyki
Utrwalamy litery
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na styczeń
- poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem
- rozbudzanie kreatywności artystycznej podczas malowania farbami, rysowania kredkami
- klasyfikowanie przedmiotów według podanej cechy
rozpoznawanie zimowych zjawisk pogodowych
- poznawanie ciekawostek o zwierzętach leśnych
- rozumienie i utrwalanie stosunków przestrzennych
- słuchanie utworów literackich
- wykonywanie prac plastycznych
- klasyfikowanie elementów ze względu na podaną cechę
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- wyrażanie szacunku wobec innych osób
- respektowanie swoich praw i obowiązków
- wypowiadanie się na temat członków rodziny
- słuchanie utworów literackich
- klasyfikowanie elementów ze względu na podaną cechę
- recytowanie wiersza z pamięci
- śpiewanie piosenki, uczestniczenie w zabawach muzycznych
- wyrażanie się w aktywnościach plastycznych
- poznawanie wybranych zawodów i związanych z nimi czynnośc
- słuchanie utworów literackich
- wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu
- poznanie numeru alarmowego
- zapoznanie z pieniędzmi (monetami i banknotami)
- uczestniczenie w eksperymencie
- granie na instrumentach perkusyjnych
Nasza choineczka
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na grudzień
- wzbogacanie wiedzy na temat teatru
- wcielanie się w role, uczestniczenie w zabawach teatralnych
- wymyślanie krótkich historyjek, objaśnianie kolejności zdarzeń
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- eksperymentowanie ze światłem i cieniem
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie zmysłu dotyku
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
- wdrażanie do współdziałania w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł i zasad podczas gier i zabaw
- obdarzanie uwagą innych osób
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji świątecznych
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
- dokonywanie pomiarów długości
- rozwiązywanie zagadek
- śpiewanie kolęd
- tworzenie prac plastycznych
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- poznanie różnych rodzajów kalendarzy
- oglądanie różnych zegarów i zegarków, zapoznanie z pracą zegarmistrza
- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
- wymienianie pór roku, przyporządkowywanie im określonych symboli
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
- rozwiązywanie zagadek tekstowych
Czapki górnicze
Dzień Pluszowego Misia
Zajęcia o Polsce
Zajęcie uatrakcyjniające popołudnie
Karta pracy „Emocje”
Gra planszowa „Oszczędzaj wodę”
Zajęcia o Polsce
Karta pracy „Poznajemy numery alarmowe”
Jesienny spacer
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze miesiąc: listopad
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i uczuć osób w otoczeniu
- kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
- rozbudzanie świadomości, że uczucia przyjemne i nieprzyjemne odczuwają wszyscy ludzie
- kształtowanie nawyku szukania wsparcia w sytuacji trudnej
- wdrażanie do podejmowania wysiłku w sytuacji napięć
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
- doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „d” „D”
- uświadomienie związku między sytuacjami a ich konsekwencjami
- utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112
- kształtowanie pojęcia liczby cztery, poznanie cyfry 4
- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach, legendach
- rozpoznawanie liter, odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
- nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich
- wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych
- doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
- kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski, w szczególności umiejętności wskazywania własnej miejscowości
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „k”, „K”
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- kształtowanie pojęcia liczby „pięć”, poznanie cyfry 5
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 5
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami
- kreślenie wybranych liter i cyfr
- wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia (wykorzystanie symboli, gotowych lub tworzonych samodzielnie, cyfr, wyrazów do globalnego czytania)
- wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych
- poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
- kształtowanie postaw proekologicznych,
- radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami
- stosowanie w codziennych sytuacjach wiedzy o tym, do kogo zwrócić się o pomoc w sytuacjach trudnych
- nazywanie emocji i rozumienie, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
- wdrażanie do mówienia o swoich emocjach w sytuacjach trudnych, konfliktowych
- radzenie sobie w sytuacjach porażki i sukcesu
- ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
- stosowanie w pracach plastycznych pełnej gamy barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „u”, „U”
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- utrwalanie kształtów liter i cyfr przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
- doskonalenie umiejętności czytania sylab, tworzenia wyrazów z rozsypanek sylabowych
- podejmowanie prób podpisania się własnym imieniem w praktycznych sytuacjach
- doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
- porównywanie liczebności zbiorów z określaniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
- poznanie znaków „”, „=”
- układanie i odczytywanie zapisów matematycznych ze znakami „”, „=”
- konstruowanie gry planszowej z wykorzystaniem umownych znaków, symboli, wyrazów
Dzień Marchewki
Szkolne przygody Gangu Swojaków
Jesienne drzewa
Projekt sukni pani jesieni
Dzieci z grupy „Słoneczka” w najbliższym czasie będą brały udział w programie „Szkolnych Przygodach Gangu Swojaków”. Będziemy poznawać piękno polskiej przyrody i występujących w niej zwierząt, zapewniając przy tym zabawę i niezapomniane chwile.
Prosimy o zaangażowanie się w celu zdobycia przez dzieci odznak (niektóre zadania będą wykonywane w domu ).
Będzie na nas czekać również zadanie – nagranie teledysku do piosenki przewodniej z programu.
Pani Jesień
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze miesiąc: październik
- rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
- rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych oraz ćwiczeń graficznych
- doskonalenie umiejętności dbania o higienę zmysłów
- kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
- uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
- dostrzeganie emocjonalnej wartości przyrody jako źródła satysfakcji estetycznej
- wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych
- wykonywanie własnych eksperymentów językowych
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „m” „M”
- kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2
- rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych
- kształtowanie rozumienia funkcji pieniądza w gospodarstwie domowym
- rozwijanie umiejętności przekładania jednych prawidłowości rytmicznych na inne
- doskonalenie umiejętności dostrzegania i stosowania różnych kryteriów klasyfikacyjnych
- rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru
- wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych ,
- rozwijanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „l” „L”
- rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
- doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach
- doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów
- rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z wykorzystaniem różnych materiałów
- kształtowanie umiejętności układania rytmów
- zapoznanie z kolejnością pór roku, miesięcy i dni
- rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie czynności precyzyjnych, takich jak wiązanie sznurka (wstążki), rozłupywanie orzechów
- rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych
- kształtowanie umiejętności odzwierciedlania opowieści ruchem
- poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym
- doskonalenie analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „i” „I”
- budowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek i rebusów
- rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
- doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter)
- rozwijanie ekspresji twórczej poprzez czynności konstrukcyjne oraz zabawy i prace techniczno-plastyczne
- rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów z uwagi na określą cechę
- rozwijanie umiejętności porównywania długości „na oko” przez przykładanie, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy
Super chłopaki 😊
Zajęcia uatrakcyjniające oraz zabawa w Dino teatr
Z okazji Dnia Przedszkolaka życzymy Wam kochane dzieci wspaniałej zabawy co dzień oraz samych radosnych dni.
Pani Ania i pani Irka. Serdecznie pozdrawiamy Rodziców .
Zabawy mozaika geometryczna, utrwalenie poznanej litery O,o
Nasze prace
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze miesiąc: wrzesień
- uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
- rozwijanie koordynacji ruchowej w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie nauki czytania i pisania rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, próby radzenia sobie z ich przeżywaniem
- przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy
- przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
- stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
- kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
- dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi
- rozwijanie umiejętności autoprezentacji ze wskazywaniem swoich mocnych stron, predyspozycji i faktycznych osiągnięć dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów
- poprawne formułowanie wypowiedzi
- kształtowanie słuchu fonematycznego
- kształtowanie gotowości do nauki czytania, pisania oraz liczenia
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „o” „O”
- nabywanie wiedzy o własnym kraju poprzez zabawy z mapą
- dostrzeganie cech charakterystycznych krajobrazów Polski
- utrwalanie znajomości symboli narodowych i wzbudzanie do nich szacunku
- utrwalanie nazw i wyglądu letnich kwiatów i owoców
- rozwijanie słownictwa związanego z tematem
- rozwijanie pamięci oraz myślenia skojarzeniowego poprzez stosowanie mnemotechnik
- kształtowanie umiejętności czytania obrazów, symboli oraz całościowego rozpoznawania wyrazów (czytanie globalne)
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „a” „A”
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania oraz porównywania elementów w zbiorach wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata
- tworzenie sytuacji sprzyjających wyrażaniu rozumienia świata oraz zjawisk
- rozbudzanie zainteresowań dotyczących wiedzy o naszej planecie i jej położeniu w kosmosie
- rozwijanie wiedzy o kontynentach oraz ich faunie, florze i mieszkańcach
- rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez odtwarzanie sekwencji rytmicznych
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „t” „T”
- kształtowanie pojęcia liczby jeden, poznanie cyfry 1
- rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi