Słoneczka

 


Adresy mailowe nauczycieli:

jprzysambor@wesolarodzinka9.pl
agolab@wesolarodzinka9.pl


 Drodzy rodzice na platformie Microsoft teams jest dostępny film z nagraniem zajęcia naszej grupy. Zachęcam do obejrzenia.


Uprzejmie prosimy, aby Słoneczka  w dniu 13 maja (Festyn Rodzinny) były ubrane w następujący sposób:

-dziewczynki ( białe koszulki i białe rajstopy), 

-chłopcy ( białe koszule i ciemne spodnie) 


Polska nasza ojczyzna

 


Wizyta w Centrum Inicjatyw Społecznych


Praca plastyczna 


Dzień Czekolady


Wizyta pielęgniarki


Praca plastyczna „Baranki wielkanocne”


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na  kwiecień:

  • doskonalenie samopoznania oraz umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
  • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
  • budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
  • kształtowanie umiejętności planowania zajęć w kalendarzu
  • poszerzanie znajomości liter: litery „j”, „J”
  • kształtowanie empatycznej postawy wobec osób potrzebujących pomocy
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
  • wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
  • doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas rożnych form wypowiedzi i sytuacji
  • kształtowanie umiejętności deklamowania wierszy grupowo i indywidualnie
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
  • kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
  • wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
  • doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas rożnych form wypowiedzi i sytuacji
  • kształtowanie umiejętności deklamowania wierszy grupowo i indywidualnie
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
  • kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „g”, „G”
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy książkami
  • kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach
  • poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nie przeszkadzania innym podczas wypowiedzi
  • wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i logicznym
  • kształtowanie umiejętności recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenie głosu
  • wdrażanie do odtwarzania według wzoru oraz do układania własnych kompozycji z mozaiki geometrycznej

Ilustracja do bajki : O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie

 


Statki- praca z wykorzystaniem różnych materiałów


Wiosenne kwiaty


Pojazdy


Nasze prace


Wiemy, jak segregować śmieci


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na  marzec

  • wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
  • doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
  • rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów
  • doskonalenie umiejętności porządkowania przedmiotów według długości wzrastającej i malejącej
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu wwdrażanie do korzystania z rożnych źródeł, np. z książek, albumów oraz z nowoczesnej technologii jako źródła wiedzy, rozrywki, inspiracji
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką
  • budowanie dłuższych wypowiedzi, wyrażanie opinii i ocen, uzasadnianie ich
  • budzenie zainteresowań technicznych
  • doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu
  • doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab i wyrazów
  • poszerzanie znajomości liter – litery „z”, „Z”
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 9
  • kształtowanie umiejętności wyrażania ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
  • doskonalenie umiejętności czytania obrazów, nazywania symboli oraz tworzenia własnych znaków, nadawania im znaczenia
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni sieci kwadratowej
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
  • kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
  • rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków
  • wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych
  • kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
  • doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
  • doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „c” „C”
  • rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego
  • kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej
  • doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”

Zabawy karnawałowe


Zajęcie uatrakcyjniające popołudnie „Na Antarktydzie”

 


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na luty:

  • wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali i na świeżym powietrzu
  • kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji
  • doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia podczas wykonywania ćwiczeń graficznych
  • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, naśladowczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych itp.
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji (zabawy dramowe)
  • kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
  • doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości, bytów rzeczywistych od medialnych, realistycznych od fikcyjnych
  • poszerzanie znajomości liter: litery „b”, „B”
  • rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez uczestnictwo w zabawach i grach z wykorzystaniem poznanych liter
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów oraz ich przekładania na inne reprezentacje
  • kształtowanie pojęcia liczby zero, poznanie cyfry „0”
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 8
  • kształtowanie pojęcia stałości długości
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania za pomocą zbiorów zastępczych
  • rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw badawczych, ruchowych
  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń
  • budowanie świadomości o znaczeniu uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: odpowiedzialność, solidarność
  • wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższym i dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o rożnym wyglądzie, z rożnych krajów
  • doskonalenie umiejętności wyrażania rożnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem
  • wdrażanie do wykorzystywania zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
  • poszerzanie znajomości liter: litery „n”, „N”
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności precyzowania wypowiedzi oraz pytań w celu uzyskania informacji
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie porządkowym
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary

Praca plastyczna „Misie polarne”


Pingwinki z talerzyka


Poznajemy tajemnice Antarktydy i Arktyki

 


Utrwalamy litery


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na styczeń

  • poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem
  • rozbudzanie kreatywności artystycznej podczas malowania farbami, rysowania kredkami
  • klasyfikowanie przedmiotów według podanej cechy

rozpoznawanie zimowych zjawisk pogodowych

  • poznawanie ciekawostek o zwierzętach leśnych
  • rozumienie i utrwalanie stosunków przestrzennych
  • słuchanie utworów literackich
  • wykonywanie prac plastycznych
  • klasyfikowanie elementów ze względu na podaną cechę
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • wyrażanie szacunku wobec innych osób
  • respektowanie swoich praw i obowiązków
  • wypowiadanie się na temat członków rodziny
  • słuchanie utworów literackich
  • klasyfikowanie elementów ze względu na podaną cechę
  • recytowanie wiersza z pamięci
  • śpiewanie piosenki, uczestniczenie w zabawach muzycznych
  • wyrażanie się w aktywnościach plastycznych
  • poznawanie wybranych zawodów i związanych z nimi czynnośc
  • słuchanie utworów literackich
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu
  • poznanie numeru alarmowego
  • zapoznanie z pieniędzmi (monetami i banknotami)
  • uczestniczenie w eksperymencie
  • granie na instrumentach perkusyjnych

Nasza choineczka


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na grudzień

  • wzbogacanie wiedzy na temat teatru
  • wcielanie się w role, uczestniczenie w zabawach teatralnych
  • wymyślanie krótkich historyjek, objaśnianie kolejności zdarzeń
  • rozwijanie kompetencji matematycznych
  • doskonalenie percepcji wzrokowej
  • eksperymentowanie ze światłem i cieniem
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • doskonalenie zmysłu dotyku
  • rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
  • wdrażanie do współdziałania w zabawie
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • respektowanie reguł i zasad podczas gier i zabaw
  • obdarzanie uwagą innych osób
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji świątecznych
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
  • dokonywanie pomiarów długości
  • rozwiązywanie zagadek
  • śpiewanie kolęd
  • tworzenie prac plastycznych
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się
  • poznanie różnych rodzajów kalendarzy
  • oglądanie różnych zegarów i zegarków, zapoznanie z pracą zegarmistrza
  • posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
  • wymienianie pór roku, przyporządkowywanie im określonych symboli
  • rozwijanie kompetencji matematycznych
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
  • rozwiązywanie zagadek tekstowych

Czapki górnicze


Dzień Pluszowego Misia


Zajęcia o Polsce

 


Zajęcie uatrakcyjniające popołudnie


Karta pracy „Emocje”


Gra planszowa „Oszczędzaj wodę”


Zajęcia o Polsce


Karta pracy „Poznajemy numery alarmowe”


Jesienny spacer


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze miesiąc: listopad

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i uczuć osób w otoczeniu
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
  • rozbudzanie świadomości, że uczucia przyjemne i nieprzyjemne odczuwają wszyscy ludzie
  • kształtowanie nawyku szukania wsparcia w sytuacji trudnej
  • wdrażanie do podejmowania wysiłku w sytuacji napięć
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  • doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „d” „D”
  • uświadomienie związku między sytuacjami a ich konsekwencjami
  • utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112
  • kształtowanie pojęcia liczby cztery, poznanie cyfry 4
  • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach, legendach
  • rozpoznawanie liter, odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
  • nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich
  • wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski, w szczególności umiejętności wskazywania własnej miejscowości
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „k”, „K”
  • rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • kształtowanie pojęcia liczby „pięć”, poznanie cyfry 5
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 5
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami
  • kreślenie wybranych liter i cyfr
  • wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia (wykorzystanie symboli, gotowych lub tworzonych samodzielnie, cyfr, wyrazów do globalnego czytania)
  • wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych
  • poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
  • kształtowanie postaw proekologicznych,
  • radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami
  • stosowanie w codziennych sytuacjach wiedzy o tym, do kogo zwrócić się o pomoc w sytuacjach trudnych
  • nazywanie emocji i rozumienie, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
  • wdrażanie do mówienia o swoich emocjach w sytuacjach trudnych, konfliktowych
  • radzenie sobie w sytuacjach porażki i sukcesu
  • ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
  • stosowanie w pracach plastycznych pełnej gamy barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „u”, „U”
  • rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • utrwalanie kształtów liter i cyfr przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
  • doskonalenie umiejętności czytania sylab, tworzenia wyrazów z rozsypanek sylabowych
  • podejmowanie prób podpisania się własnym imieniem w praktycznych sytuacjach
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • porównywanie liczebności zbiorów z określaniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
  • poznanie znaków „”, „=”
  • układanie i odczytywanie zapisów matematycznych ze znakami „”, „=”
  • konstruowanie gry planszowej z wykorzystaniem umownych znaków, symboli, wyrazów

Dzień Marchewki


Szkolne przygody Gangu Swojaków


Jesienne drzewa


Projekt sukni pani jesieni


Dzieci z grupy „Słoneczka” w najbliższym czasie będą brały udział w programie „Szkolnych Przygodach Gangu Swojaków”. Będziemy poznawać piękno polskiej przyrody i występujących w niej zwierząt, zapewniając przy tym zabawę i niezapomniane chwile.

Prosimy  o zaangażowanie się w celu zdobycia przez dzieci odznak (niektóre zadania będą wykonywane w domu ).

Będzie na nas czekać również zadanie – nagranie teledysku do piosenki przewodniej z programu.


Pani Jesień


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze miesiąc: październik

  • rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
  • rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych oraz ćwiczeń graficznych
  • doskonalenie umiejętności dbania o higienę zmysłów
  • kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
  • uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości przyrody jako źródła satysfakcji estetycznej
  • wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych
  • wykonywanie własnych eksperymentów językowych
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „m” „M”
  • kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2
  • rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych
  • kształtowanie rozumienia funkcji pieniądza w gospodarstwie domowym
  • rozwijanie umiejętności przekładania jednych prawidłowości rytmicznych na inne
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i stosowania różnych kryteriów klasyfikacyjnych
  • rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru
  • wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych ,
  • rozwijanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „l” „L”
  • rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
  • doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach
  • doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów
  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z wykorzystaniem różnych materiałów
  • kształtowanie umiejętności układania rytmów
  • zapoznanie z kolejnością pór roku, miesięcy i dni
  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie czynności precyzyjnych, takich jak wiązanie sznurka (wstążki), rozłupywanie orzechów
  • rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych
  • kształtowanie umiejętności odzwierciedlania opowieści ruchem
  • poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym
  • doskonalenie analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „i” „I”
  • budowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek i rebusów
  • rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
  • doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter)
  • rozwijanie ekspresji twórczej poprzez czynności konstrukcyjne oraz zabawy i prace techniczno-plastyczne
  • rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów z uwagi na określą cechę
  • rozwijanie umiejętności porównywania długości „na oko” przez przykładanie, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy

Super chłopaki 😊


Zajęcia uatrakcyjniające oraz zabawa w Dino teatr


Z okazji Dnia Przedszkolaka życzymy Wam kochane dzieci wspaniałej zabawy co dzień oraz samych radosnych dni. 

Pani Ania i pani Irka. Serdecznie pozdrawiamy Rodziców .

 


Zabawy mozaika geometryczna, utrwalenie poznanej litery O,o


Nasze prace


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze miesiąc: wrzesień

  • uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
  • rozwijanie koordynacji ruchowej w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie nauki czytania i pisania rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, próby radzenia sobie z ich przeżywaniem
  • przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
  • rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy
  • przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
  • stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
  • kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
  • dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi
  • rozwijanie umiejętności autoprezentacji ze wskazywaniem swoich mocnych stron, predyspozycji i faktycznych osiągnięć dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów
  • poprawne formułowanie wypowiedzi
  • kształtowanie słuchu fonematycznego
  • kształtowanie gotowości do nauki czytania, pisania oraz liczenia
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „o” „O”
  • nabywanie wiedzy o własnym kraju poprzez zabawy z mapą
  • dostrzeganie cech charakterystycznych krajobrazów Polski
  • utrwalanie znajomości symboli narodowych i wzbudzanie do nich szacunku
  • utrwalanie nazw i wyglądu letnich kwiatów i owoców
  • rozwijanie słownictwa związanego z tematem
  • rozwijanie pamięci oraz myślenia skojarzeniowego poprzez stosowanie mnemotechnik
  • kształtowanie umiejętności czytania obrazów, symboli oraz całościowego rozpoznawania wyrazów (czytanie globalne)
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „a” „A”
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania oraz porównywania elementów w zbiorach wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata
  • tworzenie sytuacji sprzyjających wyrażaniu rozumienia świata oraz zjawisk
  • rozbudzanie zainteresowań dotyczących wiedzy o naszej planecie i jej położeniu w kosmosie
  • rozwijanie wiedzy o kontynentach oraz ich faunie, florze i mieszkańcach
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez odtwarzanie sekwencji rytmicznych
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „t” „T”
  • kształtowanie pojęcia liczby jeden, poznanie cyfry 1
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi