Adres mailowy nauczyciela:
mrogala@wesolarodzinka9.pl
bbarzyk@wesolarodzinka9.pl
Konsultacje
pani Beata
wtorek 8:00-8:30
czwartek 15:30-16:00
pani Marzena
poniedziałek 15:30-16:00
wtorek 9:00-9:30
Programy i projekty realizowane w grupie:
„Dzieci uczą rodziców” , „Zabawa sztuką”, „Sekrety dobrego zachowania”
Kubusiowi przyjaciele natury – ogólnopolski program poświecony tematyce ekologicznej.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na
listopad:
- poznanie pojęć: patriotyzm, ojczyzna, troska, poszerzanie słownika czynnego,
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
- poznanie kształtu litery m, M, T,t , D, d,y zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywania analizy sylabowej i głoskowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- wprowadzenie do rozumienia żartów słownych, rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
- rozpoznawanie i pisanie cyfry 4,5 ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie układania rytmów,
- doskonalenie umiejętności wchodzenia w role
- utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności muzycznych, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego, rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie umiejętności uważnej obserwacji zachowania kolegów i koleżanek
- rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości sensorycznej, różnicowania faktur dotykiem, doskonalenie współpracy,
- rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli
- ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych
- poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących i pozostających w Polsce,
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, przeliczania i rozwiązywania zadań z treścią,
- wzmacnianie wiary we własne możliwości
- poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów do utrzymania czystości i pielęgnacji włosów, wdrażanie do utrzymywania higieny osobistej
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
- kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
- doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonego eksperymentu,
- rozwijanie mowy i wymowy,
- poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, rozwijanie sprawności fizycznej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne
- poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia, ,
- zachęcanie do odkrywania nowych smaków, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych artykułów,
- kształcenie motoryki małej
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na październik:
- zapoznanie ze zmianami w świecie jesiennej przyrody
- poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią,
-
rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które rosną pod, a które nad ziemią,
-
rozwijanie ciekawości poznawczej, umiejętności formułowania hipotez,
-
poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z częściami roślin,
-
stosowanie się do zasad bezpieczeństwa,
-
odróżnianie środowiska parku i lasu, zdobycie wiedzy o tym, dlaczego liście zmieniają kolor,
-
rozwijanie logicznego myślenia,
-
doskonalenie percepcji słuchowej,
-
rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku),
-
stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej,
-
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów i podawania jego wartości
- rozpoznawanie znaku graficznego wybranych liter i cyfr oraz podawanie ich nazw
- rozwijanie pamięci, uwagi podczas nauki wierszy, rymowanek
- rozwijanie poczucia rytmu i pamięci muzycznej
- poznanie nawyków zdrowotnych i żywieniowych wpływających na zdrowie
- dostrzeganie potrzeb innych osób
Dzień chłopca
Bezpieczni na drodze
Zuchy w poszukiwaniu skarbów jesieni
Zuchy pokazały, że kochają przyrodę i włączyły się w ogólnopolską kampanię „Przytul się do drzewa”
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na wrzesień:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
- rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie uważności, doskonalenie orientacji w schemacie ciała,
- poznanie słów oznaczających przeciwieństwa, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i uważnego słuchania, rozwijanie współpracy, integracja grupy, rozwijanie dbałości o innych
- układanie planu dnia, rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej, sprawności językowej i słuchu fonemowego,
- wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie słuchu muzycznego, motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
- rozszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze oraz umiejętności logicznego myślenia,
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności podawania nazw figur geometrycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,
- nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne,
- rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
- umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów,
- rozumienie żartów słownych,