Adres mailowy nauczyciela:
mrogala@wesolarodzinka9.pl
bbarzyk@wesolarodzinka9.pl
Konsultacje
pani Beata
wtorek 8:00-8:30
czwartek 15:30-16:00
pani Marzena
poniedziałek 15:30-16:00
wtorek 9:00-9:30
Programy i projekty realizowane w grupie:
„Dzieci uczą rodziców” , „Zabawa sztuką”, „Sekrety dobrego zachowania”
Kubusiowi przyjaciele natury – ogólnopolski program poświecony tematyce ekologicznej.
Realizacja programu „zabawa ze sztuką”
1. „Freblowska konstrukcja”- zadaniem dzieci było stworzenie konstrukcji z ciecierzycy oraz wykałaczek, która swoim wyglądem przypomina kopuły geodezyjne.
2. „Pole kwiatów” – zajęcia przeprowadzone były wg założeń Harve Tulleta. W rytm muzyki, wg poleceń nauczyciela dzieci rysowały koła, kropki itp. aż powstało pole kwiatów.
3. „Robert Delaunay” – artysta, który zasłynął z mocnych kolorów i geometrycznych kształtów. Zadaniem dzieci było wykonanie zakładki do książki, inspirowanej dziełami w/w malarza.
4. „Kij deszczowy” – zadaniem dzieci było ozdobienie kija, zgodnie z założeniami sztuki aborygeńskiej.
5. „Op -art” – kierunek w sztuce, którego głównym celem jest oddziaływanie na wzrok. Zadaniem dzieci było stworzenie własnego, abstrakcyjnego dzieła.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na maj:
-
utrwalanie poznanych liter, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
-
utrwalenie wiedzy na temat symboli narodowych, majowych świąt i zabytków Warszawy – stolicy Polski,
-
wzbogacanie wiadomości na temat życia zwierząt,
-
rozwijanie umiejętności współpracy, rozpoznawanie i nazywanie swoich emocji, przeżywanie ich w grupie,
-
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
-
rozwijanie sprawności fizycznej
-
poznanie kształtu kolejnych liter alfabetu, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter,
-
wzbogacenie słownictwa o nazwy zawodów, które biorą udział w budowie domu
-
zapoznanie ze znakiem większości i mniejszości, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów,
-
budzenie szacunku do świata przyrody
-
rozwijanie wyobraźni, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej, ćwiczenie poczucia pulsu w muzyce,
-
kształtowanie umiejętności współpracy,
-
doskonalenie zdolności manualnych, motoryki małej oraz zdolności matematycznych,
-
pobudzanie i stymulowanie zmysłów,
-
zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych,
-
rozwijanie miłości, szacunku i życzliwości wobec najbliższych, wzbogacenie słownictwa o określenia członków rodziny,
-
utrwalanie nazewnictwa związanego z członkami rodziny, uświadomienie, jak ważna jest rodzina w życiu dziecka,
-
rozwijanie umiejętności matematycznych – ustalanie równoliczności zbioru
-
rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych,
-
doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności opisywania postaci i sytuacji ruchem i gestem,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat,
-
pobudzenie ekspresji twórczej,
-
rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, wzmacnianie więzi rodzinnych,
-
pobudzanie i stymulowanie zmysłów
Wiosna w ogrodzie
Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne na kwiecień
- wyrabianie nawyku dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania i oglądania książek, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności fizycznej, umiejętności współpracy i pamięci ruchowej,
- poznanie kształtu litery f, F, ł, Ł, w, W, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter, kształtowanie właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece, kształtowanie nawyku czytania książek, utrwalenie wiadomości dotyczących książek,
- zapoznanie ze znakiem odejmowania, doskonalenie umiejętności przeliczania i odejmowania, rozwijanie umiejętności prawidłowego używania liczebników porządkowych,
- wzbogacanie wiadomości na temat bogactw naturalnych, wzbogacanie wiadomości na temat podwodnych zwierząt,
- rozwijanie postawy proekologicznej, budowanie poczucia odpowiedzialności za Ziemię, wzbogacenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii, zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody,
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, poznanie sposobów na pomaganie owadom, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, poszerzanie wiadomości o zwierzętach mieszkających na łące,
- wdrażanie do posługiwania się adresem, doskonalenie pamięci słuchowej,
- utrwalenie znajomości numerów alarmowych, rozwijanie umiejętności pracy w grupie
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, klasyfikowanie figur geometrycznych i utrwalanie ich nazw, doskonalenie umiejętności pracy w grupie
- utrwalenie wiadomości na temat służb ratunkowych i numerów alarmowych, wzbogacanie wiedzy na temat pracy lekarza, kształcenie umiejętności rozmawiania z dyspozytorem w czasie wzywania pomocy, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych
Konkurs Samby
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne styczeń:
- poznanie różnych sposobów odmierzania czasu i wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku a witaniem nowego,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym
- poznanie kształtu litery l, L, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania
- kształtowanie sprawności manualnej,
- wdrażanie do porządkowania sali po zakończonej zabawie
- rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 7, określanie jej aspektu kardynalnego, porządkowego i miarowego, utrwalanie nazw dni tygodnia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej,
- budowanie wiary we własne siły
- zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy, umuzykalnianie,
- zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie
- rozwijanie tężyzny fizycznej,
- poznanie zasad sportowego zachowania, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
- poznanie kształtu litery u, U, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania doskonalenie umiejętności tworzenia zdań,
- wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
- rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 8, określanie jej aspektu kardynalnego, porządkowego i miarowego, doskonalenie umiejętności odwzorowywania,
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez wyciąganie wniosków z przeprowadzonego eksperymentu,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
- poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu
- poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie czułości zmysłu dotyku, zachęcanie do dzielenia się przyborami podczas wykonywania pracy plastycznej
- poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
- poznanie kształtu litery s, S, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania,
- rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 9, określanie jej aspektu kardynalnego, porządkowego i miarowego
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich upodobań i emocji, poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie,
- poznanie kształtu litery b, B, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter,
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na listopad
- poznanie pojęć: patriotyzm, ojczyzna, troska, poszerzanie słownika czynnego,
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
- poznanie kształtu litery m, M, T,t , D, d,y zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywania analizy sylabowej i głoskowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- wprowadzenie do rozumienia żartów słownych, rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
- rozpoznawanie i pisanie cyfry 4,5 ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie układania rytmów,
- doskonalenie umiejętności wchodzenia w role
- utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności muzycznych, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego, rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie umiejętności uważnej obserwacji zachowania kolegów i koleżanek
- rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości sensorycznej, różnicowania faktur dotykiem, doskonalenie współpracy,
- rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli
- ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych
- poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących i pozostających w Polsce,
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, przeliczania i rozwiązywania zadań z treścią,
- wzmacnianie wiary we własne możliwości
- poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów do utrzymania czystości i pielęgnacji włosów, wdrażanie do utrzymywania higieny osobistej
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
- kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
- doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonego eksperymentu,
- rozwijanie mowy i wymowy,
- poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, rozwijanie sprawności fizycznej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne
- poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia, ,
- zachęcanie do odkrywania nowych smaków, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych artykułów,
- kształcenie motoryki małej
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na październik:
- zapoznanie ze zmianami w świecie jesiennej przyrody
- poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią,
-
rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które rosną pod, a które nad ziemią,
-
rozwijanie ciekawości poznawczej, umiejętności formułowania hipotez,
-
poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z częściami roślin,
-
stosowanie się do zasad bezpieczeństwa,
-
odróżnianie środowiska parku i lasu, zdobycie wiedzy o tym, dlaczego liście zmieniają kolor,
-
rozwijanie logicznego myślenia,
-
doskonalenie percepcji słuchowej,
-
rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku),
-
stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej,
-
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów i podawania jego wartości
- rozpoznawanie znaku graficznego wybranych liter i cyfr oraz podawanie ich nazw
- rozwijanie pamięci, uwagi podczas nauki wierszy, rymowanek
- rozwijanie poczucia rytmu i pamięci muzycznej
- poznanie nawyków zdrowotnych i żywieniowych wpływających na zdrowie
- dostrzeganie potrzeb innych osób
Dzień chłopca
Bezpieczni na drodze
Zuchy w poszukiwaniu skarbów jesieni
Zuchy pokazały, że kochają przyrodę i włączyły się w ogólnopolską kampanię „Przytul się do drzewa”
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na wrzesień:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
- rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie uważności, doskonalenie orientacji w schemacie ciała,
- poznanie słów oznaczających przeciwieństwa, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i uważnego słuchania, rozwijanie współpracy, integracja grupy, rozwijanie dbałości o innych
- układanie planu dnia, rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej, sprawności językowej i słuchu fonemowego,
- wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie słuchu muzycznego, motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
- rozszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze oraz umiejętności logicznego myślenia,
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności podawania nazw figur geometrycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,
- nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne,
- rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
- umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów,
- rozumienie żartów słownych,