Adresy mailowe nauczycieli:
mlip@wesolarodzinka9.pl
Konsultacje
pani Małgosia
wtorek 8:30-9:00
środa 15:30-16:00
Programy i projekty realizowane w grupie:
„Akademia Bolka i Lolka” – program wsparcia dla pedagogów
Klub zdrowego przedszkolaka – wojewódzki projekt ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia .
Mamo tato , wolę wodę –ogólnopolski program ma na celu wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych .
Skąd się biora produkty ekologiczne – ogólnopolski program ma na celu zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego.
Praca plastyczno-techniczna” Jesień w lesie”
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październiki
- kształtowanie prawidłowej postawy podczas zajęć gimnastycznych
-
usprawnianie motoryki małej
-
prawidłowe i estetyczne nakrywanie do stołu
-
wykonywanie prac zwiększających sprawność manualną i koordynację wzrokowo- ruchową( plastyczne, konstrukcyjne)
-
uczenie stosowania sposobów rozwiazywania konfliktów opartych na rozmowie i kompromisie
-
uważne słuchanie i analizowanie wypowiedzi innych
- ćwiczenie spostrzegawczości
- dzielenie zdań na wyrazy, słów na sylaby , wyróżnianie głoski na początku i końcu prostych fonetycznie słów
- poznanie graficznego zapisu wybranych liter , swojego imienia
- rozpoznawanie po układzie liczbę kropek na kostce do gry bez przeliczania
-
odtwarzanie układu lub kolejności obrazków eksponowanych w krótkim czasie
-
uświadamianie,że w sytuacjach trudnych należy zwrócić się o pomoc
-
utrwalanie podstawowych informacji o sobie (imię, nazwisko,adres, dane najbliższych)
-
utrwalanie numerów alarmowych
-
odczytywanie wybranych symboli i znaków drogowych
-
Klasyfikowanie owoców na krajowe i egzotyczne
-
tworzenie zbiorów o określonej liczbności przez dokładanie lub zabieranie elementów
-
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
-
budzenie zainteresowań zjawiskami atmosferycznymi , nazywanie ich
-
obserwacje przyrodnicze, określanie cech charakterystycznych dla jesieni
-
rozpoznawanie i nazywanie warzyw, owoców, poznanie sposobów ich przetwarzania
-
poznanie sposobów przygotowania sie zwierząt do zimy
-
rozpoznawanie i nazywanie podstawowych drzew liśćiastych i iglastych po owocach, liściach
-
Prezentowanie spokojnego sposobu mówienia i zwracania się do innych, kontrolowanie natężenia głosu
-
okazywanie szcunku i tolerancji wobec osób w najbliższym otoczeniu, dbanie o dobrą atmosferę w grupie
-
szanowanie cudzej własności , wytworów i efektów pracy
-
budzenie zainteresowania książkami, czasopismami
-
Rozumienie znaczenia dbałości o higienę , dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
-
rozumienie konieczności jedzenia warzyw i owoców
-
doskonalenie umiejętności budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi
-
rozwijanie umiejętności poprawnego wymawiania wszystkich głosek
-
doskonalenie umiejętności stawiania pytań, udzielania odpowiedzi
-
rozbudzanie zainteresowań kolejnymi literami alfabetu oraz cyframi
Dzień Chłopaka
Wrześniowi Solenizanci
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na wrzesień
• uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
• kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności takich, jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów
• wykonywanie podstawowych ćwiczenia kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
• rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób
• przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
• kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą
• współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku
• stosowanie zwrotów grzecznościowych
• znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich
• nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków
• prezentowanie swojej osoby na forum grupy
• zapoznanie z obowiązkami dyżurnego
• wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, teatralnych, mimicznych
• kształtowanie umiejętności wyrażania swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
• eksperymentowanie z rytmem i dźwiękiem, doskonalenie percepcji słuchowej
• klasyfikowanie przedmiotów według wybranej cechy, tworzenie grup pasujących do siebie przedmiotów, określanie położenia przedmiotów względem siebie i innych
• odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie
• wzbudzenie zainteresowania literami: litery „o” „O”, „a”, „A”, „t” „T”
• okazywanie zainteresowania obrazem graficznym cyfry „1”
• zdobycie wiedzy o naszej planecie
• rozumienie znaczenia słowa „odkrywca”
• wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi
• wzbogacenie wiedzy na temat rodzaju wód i ich różnorodności
• wzbogacanie wiedzy na temat lądów
• poznawanie kontynentów i części świata na mapie
• wskazywanie zjawisk przyrodniczych, związanych z odejściem lata