Adresy mailowe nauczycieli:
mlip@wesolarodzinka9.pl
Konsultacje
pani Małgosia
wtorek 8:30-9:00
środa 15:30-16:00
Programy i projekty realizowane w grupie:
„Akademia Bolka i Lolka” – program wsparcia dla pedagogów
Klub zdrowego przedszkolaka – wojewódzki projekt ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia .
Mamo tato , wolę wodę –ogólnopolski program ma na celu wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych .
Skąd się biorą produkty ekologiczne – ogólnopolski program ma na celu zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj/czerwiec
- systematyczne uczestniczenie w zabawach oraz zajęciach ruchowych w sali na powietrzu
- sprawne ustawianie się w kole , parami, rzędzie
- Doskonalenie umiejętności płynnego wypowiadania się
- deklamuje wiersze
- szukanie rymów,tworzenie rymowanek
- Płynne, rytmiczne poruszanie się zgodnie z akompaniamentem muzycznych
- Porządkowanie elementów historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń i ciągiem przyczynowo-skutkowym
- dostrzeganie różnych kryteriów klasyfikacyjnych dla tego samego zbioru przedmiotów
- rozumienie efektu przesunięcia i obrotu drugiej osoby w przestrzeni (odwrotność strony lewej i prawej u osoby stojącej naprzeciwko)
- utrwalanie zapisu graficznego cyfr
- Rozpoznawanie symboli narodowych
- porównywanie długości, odległości „na oko”
- Utrwalanie prawidłowego chwytu sztućców,narzędzi pisarskich,plastycznych i nożyczek
- kontrolowanie ruchów dłoni przy działaniach graficznych
- podejmowanie prób podpisywania się swoim imieniem
- Stosowanie zachowań adekwatnych do sytuacji, rozumienie,że należy liczyć się z uczuciami innych
- przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie i kontaktach z dorosłymi
- odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą
- rozumienie odrębności narodowej, w wyglądzie innych ludzi, wykazywanie wobec nich życzliwości i tolerancji
- Próby zachowania spokoju i cierpliwości kiedy nie można zrealizować swoich potrzeb
- uczenie gratulowania zwycięzcy, składania życzeń poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- rozumienie, że rodziny, w których wychowują się dzieci, mogą mieć odmienne zwyczaje, tradycje i status materialny
- Utrwalanie nawyku picia wody, dbania o higienę, właściwego korzystania ze słońca
- utrwalanie właściwego sposobu mycia rąk, rozumienie konieczności mycia rąk przed posiłkami, po korzystaniu z toalety
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania zwierząt żyjących w różnych środowiskach przyrodniczych i strefach klimatycznych
- obserwowanie życia zwierząt i roślin w ich naturalnym środowisku
- poznanie krążenia wody w przyrodzie, różnych stanów skupienia wody, konieczności oszczędzania wody
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień
- Systematyczne uczestniczenie w zajęciach ruchowych w sali, na powietrzu,
- zwiększanie płynności , kordynacji i świadomości ruchów całego ciała
- uczestniczenie w swobodnych interpretacjach ruchowo- tanecznych
- Rozwijanie umiejętności budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi tak, aby tworzyły logiczną i poprawnie sformułowaną całość całość
- Rozpoznawanie znanych piosenek po melodii
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania brzmienia instrumentów w słuchanym utworze
- Doskonalenie umiejętności tworzenia kolekcji psujących do siebie przedmiotów
- doskonalenie umiejętności działań na zbiorach ( porównywanie liczebności, porządkowanie)
- poznanie nominałów monet i banknotów, nazwy obowiązującej waluty
- Rozbudzanie zainteresowań literami
- doskonalenie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności i emocji
- dostrzeganie 6-8 różnic między pozornie identycznymi obrazkami
- doskonalenie umiejętności dostrzegania i określania zmian kolejności obrazków eksponowanych w krótkim czasie
- Utrwalanie poznanych liter przez różnorodne działania plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
- rozwijanie umiejętności prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się narzędziami i przyborami plastycznymi
- wykonywanie prac plastycznych opartych na precyzyjnym składaniu i zaginaniu papieru
- Uczenie dostrzegania potrzeb osób z najbliższego otoczenia
- kształtowanie świadomości narodowej, poczucia dumy z faktu bycia Polakiem, Europejczykiem, utrwalanie podstawowej wiedzy nt Polski i Unii Europejskiej
- Doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich myślii oczekiwań, stanów emocjonalnych
- uczenie wyrażania współczucia i zrozumienia dla problemów innych osób przez okazywanie zainteresowania, podjęcie rozmowy czy pomocy
- wzbudzanie zainteresowań zwierzętami żyjącymi w najbliższym otoczeniu, ich zwyczajami i sposobem życia, niesieniem im pomocy, sposobem opiekowania się
- Rozumienie konieczności systematycznego powtarzania czynności higienicznych w określonych sytuacjach
- zwracanie uwagi na estetykę własnego wyglądu
- rozumienie konieczności spożywania warzyw, owoców i innych produktów żywnościowych z ekologicznych upraw
- Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt gospodarskich,
- Poznanie korzyści z uprawy i zbierania roślin
- zapoznanie z zagrożeniami dla przyrody wynikającymi ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty/marzec 2024
grupa: Tygryski
– rozwijanie umiejętności szybkiego i sprawnego przebierania się
wykonywanie określonych ruchów , rzucanie, łapanie, toczenie, chwyt dłońmi i palcami
– samodzielne nalewanie napoju z dzbanka
– naśladowanie ruchem sposobu poruszania się zwierząt, ludzi
płynne, rytmiczne poruszanie się zgodnie z akompaniamentem muzycznym
– rozwijanie umiejętności szybkiego i sprawnego przebierania się
wykonywanie określonych ruchów , rzucanie, łapanie, toczenie, chwyt dłońmi i palcami
– samodzielne nalewanie napoju z dzbanka
– naśladowanie ruchem sposobu poruszania się zwierząt, ludzi
– płynne, rytmiczne poruszanie się zgodnie z akompaniamentem muzycznym
– nazywanie dźwięków z otoczenia, rozpozawanie głosu wybranych zwierząt
synteza sylab, głosek,
-utrwalanie nazw, wyglądu figur geometrycznych
klasyfikowanie przedmiotów z wykorzystaniem kodów odnoszących się do określonych cech
– ćwiczenie umiejętności określania ,które z wprowadzanych zmian są odwracalne, a które nie
– doskonalenie umiejętności liczenia, dodawania, odejmowania na konkretach,
– wykonywanie prac zwiększjących koordynację wzrokowo- ruchową- plastyczne, konstrukcyjne, kulinarne
-budzenie zainteresowań rozsypankami literowymi
– kontrolowanie ruchu dłoni przy działaniach graficznych
wykonywanie prac zwiększjących sprawność manualną
– ćwiczenie regulowania siły nacisku dłoni
– doskonalenie umiejętności rozumienia , że należy liczyć się z uczuciami i potrzebami innych
– uczenie stosowania właściwych wzorców komunikacji- postawa ciała, patrzenie na rozmówcę
– kształtowanie umiejętności okazywania szacunku, życzliwości i tolerancji wobec innych w swoim otoczeniu
– reagowanie na polecenia i sygnały nauczyciela kierowane do całej grupy
– wzbudzanie zainteresowań krajobrazem
– dostrzeganie wpływu człowieka na przyrodę (zanieczyszczenia, odpady, zmiany klimatyczne)
– doskonalenie umiejętności mówienia o swoich emocjach w sytuacjach trudnych, konfliktowych, ujawnianie takich emocji jak strach, smutek-
– odróżnianie elementów świata fikcji od rzeczywistości, byty realistyczne od fikcyjnych
-rozumienie konieczności chronienia ciała przed szkodliwymi czynnikami atmosferycznymi
– utrwalanie nawyków higienicznych
– poznanie wartości smakowych i zdrowotnych wybranych ziół, warzyw,
– prowadzenie kalendarza pogody
– dostrzeganie zmian w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku
– doskonalenie umiejętności nazywania zwierząt żyjących w różnych strefach przyrodniczych i klimatycznych
– prowadzenie hodowli kiełków, rzeżuchy w kąciku przyrody
Praca plastyczno-techniczna” Jesień w lesie”
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październiki
- kształtowanie prawidłowej postawy podczas zajęć gimnastycznych
-
usprawnianie motoryki małej
-
prawidłowe i estetyczne nakrywanie do stołu
-
wykonywanie prac zwiększających sprawność manualną i koordynację wzrokowo- ruchową( plastyczne, konstrukcyjne)
-
uczenie stosowania sposobów rozwiazywania konfliktów opartych na rozmowie i kompromisie
-
uważne słuchanie i analizowanie wypowiedzi innych
- ćwiczenie spostrzegawczości
- dzielenie zdań na wyrazy, słów na sylaby , wyróżnianie głoski na początku i końcu prostych fonetycznie słów
- poznanie graficznego zapisu wybranych liter , swojego imienia
- rozpoznawanie po układzie liczbę kropek na kostce do gry bez przeliczania
-
odtwarzanie układu lub kolejności obrazków eksponowanych w krótkim czasie
-
uświadamianie,że w sytuacjach trudnych należy zwrócić się o pomoc
-
utrwalanie podstawowych informacji o sobie (imię, nazwisko,adres, dane najbliższych)
-
utrwalanie numerów alarmowych
-
odczytywanie wybranych symboli i znaków drogowych
-
Klasyfikowanie owoców na krajowe i egzotyczne
-
tworzenie zbiorów o określonej liczbności przez dokładanie lub zabieranie elementów
-
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
-
budzenie zainteresowań zjawiskami atmosferycznymi , nazywanie ich
-
obserwacje przyrodnicze, określanie cech charakterystycznych dla jesieni
-
rozpoznawanie i nazywanie warzyw, owoców, poznanie sposobów ich przetwarzania
-
poznanie sposobów przygotowania sie zwierząt do zimy
-
rozpoznawanie i nazywanie podstawowych drzew liśćiastych i iglastych po owocach, liściach
-
Prezentowanie spokojnego sposobu mówienia i zwracania się do innych, kontrolowanie natężenia głosu
-
okazywanie szcunku i tolerancji wobec osób w najbliższym otoczeniu, dbanie o dobrą atmosferę w grupie
-
szanowanie cudzej własności , wytworów i efektów pracy
-
budzenie zainteresowania książkami, czasopismami
-
Rozumienie znaczenia dbałości o higienę , dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
-
rozumienie konieczności jedzenia warzyw i owoców
-
doskonalenie umiejętności budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi
-
rozwijanie umiejętności poprawnego wymawiania wszystkich głosek
-
doskonalenie umiejętności stawiania pytań, udzielania odpowiedzi
-
rozbudzanie zainteresowań kolejnymi literami alfabetu oraz cyframi
Dzień Chłopaka
Wrześniowi Solenizanci
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na wrzesień
• uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
• kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności takich, jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów
• wykonywanie podstawowych ćwiczenia kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
• rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób
• przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
• kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą
• współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku
• stosowanie zwrotów grzecznościowych
• znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich
• nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków
• prezentowanie swojej osoby na forum grupy
• zapoznanie z obowiązkami dyżurnego
• wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, teatralnych, mimicznych
• kształtowanie umiejętności wyrażania swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
• eksperymentowanie z rytmem i dźwiękiem, doskonalenie percepcji słuchowej
• klasyfikowanie przedmiotów według wybranej cechy, tworzenie grup pasujących do siebie przedmiotów, określanie położenia przedmiotów względem siebie i innych
• odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie
• wzbudzenie zainteresowania literami: litery „o” „O”, „a”, „A”, „t” „T”
• okazywanie zainteresowania obrazem graficznym cyfry „1”
• zdobycie wiedzy o naszej planecie
• rozumienie znaczenia słowa „odkrywca”
• wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi
• wzbogacenie wiedzy na temat rodzaju wód i ich różnorodności
• wzbogacanie wiedzy na temat lądów
• poznawanie kontynentów i części świata na mapie
• wskazywanie zjawisk przyrodniczych, związanych z odejściem lata