Adres mailowy nauczyciela:
bbarzyk@wesolarodzinka9.pl
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jestpropagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Matematyczne powitanie lata
Kosmiczna podróż
Rybki na lodach
Urodziny Judytki
Zamierzenia czerwiec:
- poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”,
- doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii,
- rozwijanie słownika czynnego,
- rozwijanie mowy komunikatywnej,
- zachęcanie do uważnego słuchania siebie nawzajem,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie motoryki małej
- poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie opowiadania,
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczyć i emocji,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie empatii i wrażliwości,
- poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki,
- poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół,
- rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
- rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania,
- nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
- rozwijanie twórczego myślenia, wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
- wdrażanie do zgodnej współpracy i porozumiewania się cichym głosem podczas wykonywania zadań,
- poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- poznanie znaczenia zaufania na podstawie przykładu z literatury,
- zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych,
- poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
- rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu podczas wakacji w gronie rodzinnym,
- poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora,
- poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
- ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
Urodziny Antosia
Rybki w bibliotece
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj:
- poznanie wartości „mądrość”,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
- budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
- poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
- rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
- rozwijanie ciekawości poznawczej,
- budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy,
- poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- nabywanie wiadomości dotyczących książek,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
- zachęcanie do częstego odwiedzania biblioteki,
- poznanie różnych książek z nutami,
- rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N.,
- poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”,
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac,
- integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw,
- poznanie różnych rodzajów książek,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- kształcenie słownika czynnego dzieci,
- budzenie w dzieciach chęci szukania mądrości w książkach,
- poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- wdrażanie do zgodnej współpracy,
- poznanie roli księgarni,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
- rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do księgarni,
- rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny fizycznej,
- rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
- budzenie zainteresowania muzyką,
- poznanie sposobów zaprezentowania wiadomości zdobytych w trakcie realizacji projektu „Książka”,
- rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni i myślenia,
- zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem,
- poznanie roli i wartości rodziny,
- rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
- poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
- rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,
- wzmacnianie więzi rodzinnych,
- poznanie nazw wybranych kwiatów,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
- uwrażliwienie na potrzeby innych,
- poznanie wybranych utworów muzyki poważnej,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
- uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
- poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami,
- rozwijanie motoryki małej,
- rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji,
- pokazanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku,
- poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków,
- ukazanie piękna bycia częścią rodziny,
- rozwijanie umiejętności budowania spójnej wypowiedzi,
- ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie,
- poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- rozwijanie umiejętności językowych dzieci,
- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
- poznanie piosenki o tacie z dziecięcego repertuaru muzyki,
- rozwijanie słuchu muzycznego dzieci i ich umiejętności wokalnych,
- poznanie wyglądu różnych zegarów,
- rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
- kształcenie umiejętności wykonywania prac plastycznych wg instrukcji słownej N.,
- rozwijanie poczucia estetyki u dzieci.
Urodziny Aurelii i Tymona
Gra w klasy
Mama Antosia czyta książkę o pieskach i… przychodzi z małym pieskiem
Wielkanocne tradycje -strojenie jajek
Zajęcia uatrakcyjniające „Podróż przez świat”
Urodziny Karolinki
Tniemy trawę
Kreatywne jajko
Wielkanocne tradycje -strojenie jajek
Rybki zakładają hodowlę owsa
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień:
- poznanie znaczenia tradycji,
- poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,
- budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami,
- poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
- zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
- poznanie zabaw matematycznych z pisankami,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
- poznawanie piosenek o tematyce świątecznej,
- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
- poznanie budowy jajka,
- doskonalenie percepcji wzrokowej,
- rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
- budzenie zainteresowania otaczającym światem,
- budowanie słownika czynnego,
- rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi,
- zachęcanie do pielęgnowania świątecznych tradycji,
- poznanie tradycji związanych z Poniedziałkiem Wielkanocnym,
- kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,
- wzmacnianie poczucia przywiązania do tradycji,
- poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,
- doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,
- rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
- poznanie historii powstania czekolady,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- poznawanie symboli Świąt Wielkanocnych,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
- wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
- poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
- wdrażanie do szanowania emocji innych,
- rozwijanie empatii,
- poznanie pojęcia „film animowany”,
- kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
- rozwijanie mowy,
- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
- poznanie pojęcia „teatr”,
- rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
- poznanie cech baletu i opery,
- rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
- rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
- poznanie roli aktora w teatrze,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
- budowanie wiary we własne siły,
- gromadzenie informacji na temat znaczenia wiary we własne siły,
- zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
- ćwiczenie pamięci,
- wdrażanie do zgodnej współpracy,
- poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
- nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
- uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
- poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
- poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
Żywioły Ziemi ogień – zajęcia uatrakcyjniające
Kodowanie na dywanie – poznajemy symetrię
Pojazdy i żywioły Ziemi
Urodziny Henia
Zamierzenia marzec:
- poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
- poznanie obiegu wody w przyrodzie,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- nabywanie umiejętności wnioskowania,
- uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
- rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości,
- poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
- uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
- poznanie właściwości powietrza,
- wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu
- budzenie odpowiedzialności za środowisko,
- poznanie właściwości ognia,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
- wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem,
- poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka,
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
- zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
- poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,,
- rozwijanie wyobraźni plastycznej,
- rozwijanie motoryki małej,
- poznanie nowej wartości „oszczędność”,
- zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
- poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- budowanie pewności siebie,
- poznanie roli tempa w piosenkach,
- motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
- poznanie wybranych owoców tropikalnych,
- zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
- poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
- nauka gry na bębenku,
- budzenie poczucia ciekawości świata,
- poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
Urodziny Bartka
Na feriach nie zapominamy o ptakach
Karnawałowa fryzura
Kolorowy clown
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty:
- Poznawanie zasad zdrowego stylu życia- odżywianie, dbanie o zdrowie,
- Zapoznanie z pracą dentysty
- Zapoznanie z pracą lekarza- weterynarza
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
- zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
- kształtowanie umiejętności spostrzegania,
- poznanie zasad bezpiecznego korzystania z internetu
- nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
- rozwijanie słuchu fonetycznego – dzielenie wyrazów na sylaby,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- wzbogacanie słownika czynnego,
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
- kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
- rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie umiejętności przeliczania zbiorów w zakresie 5 i więcej
- wzmacnianie wiary we własne możliwości,
- poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
- kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
- rozwijanie tężyzny fizycznej,
- poznanie pojęcia „odpowiedzialność” na podstawie różnych przykładów,
- rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
- budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
- poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
- rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki
Urodziny Maciusia
Bałwankowa matematyka
Bałwanki, bałwanki…
Kartka dla Seniora
W wozie policyjnym
Urodziny Tobiasza
Które obrazki pasują do dnia, a które do nocy?
Układamy rytm dzień – noc
Zamierzenia styczeń:
- poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,
- rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,
- nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,
- poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- dostrzeganie rytmu dzień – noc,
- wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
- poznanie poszczególnych etapów życia człowieka,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku,
- poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
- uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,
- rozwijanie mowy komunikatywnej,
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
- budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie,
- poznanie pojęcia „para”,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,
- budowanie wiary we własne siły,
- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
- zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,
- poznanie zastosowania kalendarza,
- rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,
- rozwijanie motoryki małej,
- zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci,
- poszerzanie wiadomości na temat zdrowia jako wartości,
- nabywanie umiejętności formułowania wniosków,
- wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
- utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą ,
- zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu,
- poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych,
- rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej,
- rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej,
- poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,
- poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
- kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
Stroimy choinkę łańcuchem z papieru
Stroimy choinkę
Zimowy widoczek zajęcia uatrakcyjniające
Górnik – układamy puzzle , uczymy się współpracy w zespole
Nasz adwentowy kalendarz
Nasze prace z nauki zdalnej
Zamierzenia grudzień:
- poznanie pracy górnika, udział w uroczystości barbórkowej w przedszkolu
- poznanie legendy o Skarbniku- strażniku kopalni
- wyrażanie swoich marzeń o mikołajkowych prezentach w formie plastycznej itp.
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
- zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
- kształtowanie umiejętności spostrzegania,
- nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
- poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
- nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
- poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
- rozwijanie słuchu fonetycznego,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- wzbogacanie słownika czynnego,
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
- kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
- rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
- wzmacnianie wiary we własne możliwości,
- poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
- kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
- rozwijanie tężyzny fizycznej,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
- poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
- rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
- wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
- budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
- poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
- ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
- kształtowanie postawy życzliwości,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
- ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca,
- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
- poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
- poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
- rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki
Urodziny Tadzia
Podziękowanie za udział w lekcji Niepodległa Polska
Rozwijamy kreatywność – nasze zwierzątka
Dzieci uczą rodziców- Niepodległa Polska
Uczymy się współpracy w zespole
Zabawy z sensorycznymi stopami
Zdrowe odżywianie – spotkanie z panią intendent
Rybki wykonały zadanie z programu Zabawy sztuką- Drzewo z darów jesieni
Urodziny Kostka
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne listopad
- poznanie pojęcia „wolność”;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- budowanie poczucia tożsamości narodowej,
- zachęcanie do szanowania odmienności innych,
- poznanie różnych rodzajów domów,
- poszerzanie doświadczeń językowych,
- wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- ćwiczenie pamięci,
- uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
- poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,
- poznanie dźwięków o różnej wysokości,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,
- zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- rozwijanie pamięci wzrokowej,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- uwrażliwienie na potrzeby innych,
- poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,
- wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
- wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
- poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
- rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu,
- rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
- doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej,
- zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,
- rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu,
- poznanie wartości „kreatywności”,
- rozwijanie wyobraźni,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,
- rozwijanie pamięci słuchowej,
- budzenie empatii,
- poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem,
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4
- budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,
- poznanie wybranych wiadomości na temat kotów,
- kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie twórczej, aktywnej postawy,
- rozwijanie motoryki małej,
- zachęcanie do aktywnego poznawania otaczającej rzeczywistości poprzez działania własne,
- poznanie cech wiatru,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej,
- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
- poznanie nowych słów w języku angielskim: wind, silence,
- tworzenie warunków do zdobywania nowych doświadczeń językowych,
- zapoznanie z pojęciem „rytmu” w matematyce,
- zachęcanie do przestrzegania kodeksu grupy, a w szczególności do zachowania ciszy podczas wykonywania zadań grupowych,
- poznanie różnych rodzajów deszczu i sposobów jego naśladowania,
- zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,
- poznanie wyglądu i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych,
Jesienny spacer
Urodziny Marka i Łukasza
Urodziny Michała
Zamierzenia październik:
- poznanie wartości „pracowitości”,
- rozwijanie funkcji komunikatywnej języka,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas różnych zabaw,
- zapoznanie z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni,
- poszerzanie doświadczeń językowych,
- ćwiczenie pamięci,
- uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody,
- poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca,
- rozwijanie kompetencji matematycznych,
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3,
- prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń,
- przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw,
- poznanie nazw i wyglądu niektórych grzybów,
- rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych,
- motywowanie do samodzielnego wykonania pracy,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- motywowanie do czynnego udziału w zajęciach (rozmowach, zabawach),
- poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy,
- rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów,
- poszerzanie doświadczeń językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
- rozwijanie ekspresji, wrażliwości i pamięci muzycznej,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- wzbogacanie doświadczeń sensorycznych,
- motywowanie do zdobywania samodzielnych doświadczeń,
- odkrywanie własnych możliwości twórczych,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- poznanie nowej wartości „uprzejmości”,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- zachęcanie do bycia uprzejmym we wzajemnych relacjach,
- poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie,
- wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu,
- poznanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa),
- kształtowanie poczucia rytmu,
- wyrabianie pamięci i słuchu muzycznego,
- poznanie sposobu przygotowywania niektórych przetworów owocowych,
- poszerzanie doświadczeń kulinarnych,
- zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców i warzyw,
- poznanie warzyw rosnących w warzywniaku jesienią,
- rozwijanie poczucia jedności,
- budowanie atmosfery życzliwości i otwartości,
Dino poznaje trudne słowa – zajęcia z przedszkolnym psychologiem
Przyszła do nas Jesień
no images were found
Zbieramy żołędzie
Urodziny Alana
Ruch uliczny w mieście – zajęcia z planszami 3D
Kalendarz urodzinowy Rybek
Urodziny Emilki
Zamierzenia wrzesień
dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania
przyjaciół,
kształtowanie postawy przyjacielskiej,
budowanie przyjaznej atmosfery,
integracja grupy,
tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej
cechy,
motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
odkrywanie własnych możliwości twórczych,
kształtowanie słuchu muzycznego,
wyrabianie pamięci,
rozwijanie umiejętności wokalnych,
doskonalenie sprawności fizycznej,
wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych
zadań,
rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
poznanie wartości przyjaźni,
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i
przyjaciół,
wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w
grupie,
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
poznanie roli pracowników przedszkola,
rozwijanie kompetencji matematycznych,
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
kształtowanie pojęcia odwaga,
poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i
podawania ich nazw,
wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i
poruszania się podczas spacerów,
nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,
Pierwsze dni Rybek