Rybki

Adres mailowy nauczyciela:

bbarzyk@wesolarodzinka9.pl


ssssssss

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jestpropagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.


Matematyczne powitanie lata


Kosmiczna podróż


Rybki na lodach


Urodziny Judytki



Zamierzenia czerwiec:

  • poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”, 
  • doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii, 
  • rozwijanie słownika czynnego, 
  • rozwijanie mowy komunikatywnej, 
  • zachęcanie do uważnego słuchania siebie nawzajem,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni, 
  • rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, 
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie motoryki małej
  • poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie opowiadania,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczyć i emocji, 
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie empatii i wrażliwości,
  • poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki, 
  • poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół, 
  • rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania, 
  • rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, 
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania,
  • nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
  • rozwijanie twórczego myślenia, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, 
  • wdrażanie do zgodnej współpracy i porozumiewania się cichym głosem podczas wykonywania zadań,
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania, 
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, 
  • poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się liczebnikami porządkowymi, 
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie przykładu z literatury, 
  • zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych,
  • poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
  • rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu podczas wakacji w gronie rodzinnym,
  • poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora, 
  • poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
  • ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

Urodziny Antosia


Rybki w bibliotece


Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj:

  • poznanie wartości „mądrość”,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
  • budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
  • poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
  • rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy,
  • poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • nabywanie wiadomości dotyczących książek,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
  • zachęcanie do częstego odwiedzania biblioteki,
  • poznanie różnych książek z nutami,
  • rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N.,
  • poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac,
  • integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw,
  • poznanie różnych rodzajów książek,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • kształcenie słownika czynnego dzieci,
  • budzenie w dzieciach chęci szukania mądrości w książkach,
  • poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie roli księgarni,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
  • rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do księgarni,
  • rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
  • budzenie zainteresowania muzyką,
  • poznanie sposobów zaprezentowania wiadomości zdobytych w trakcie realizacji projektu „Książka”,
  • rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni i myślenia,
  • zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem,
  • poznanie roli i wartości rodziny,
  • rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
  • poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
  •  rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych,
  • poznanie nazw wybranych kwiatów,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
  • uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • poznanie wybranych utworów muzyki poważnej,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji,
  • pokazanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku,
  • poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków,
  • ukazanie piękna bycia częścią rodziny,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej wypowiedzi,
  • ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie,
  • poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie umiejętności językowych dzieci,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie piosenki o tacie z dziecięcego repertuaru muzyki,
  • rozwijanie słuchu muzycznego dzieci i ich umiejętności wokalnych,
  • poznanie wyglądu różnych zegarów,
  • rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
  • kształcenie umiejętności wykonywania prac plastycznych wg instrukcji słownej N.,
  • rozwijanie poczucia estetyki u dzieci.

Urodziny Aurelii i Tymona


Gra w klasy


Mama Antosia czyta książkę o pieskach i… przychodzi z małym pieskiem

 


Wielkanocne tradycje -strojenie jajek


Zajęcia uatrakcyjniające  „Podróż przez świat”

 


Urodziny Karolinki


Tniemy trawę


Kreatywne jajko


Wielkanocne tradycje -strojenie jajek


Rybki zakładają hodowlę owsa


Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień:

  • poznanie znaczenia tradycji,
  • poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,
  • budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami,
  • poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
  • zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
  • poznanie zabaw matematycznych z pisankami,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
  • poznawanie piosenek o tematyce świątecznej,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
  • poznanie budowy jajka,
  • doskonalenie percepcji wzrokowej,
  • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
  • budzenie zainteresowania otaczającym światem,
  • budowanie słownika czynnego,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi,
  • zachęcanie do pielęgnowania świątecznych tradycji,
  • poznanie tradycji związanych z Poniedziałkiem Wielkanocnym,
  • kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,
  • wzmacnianie poczucia przywiązania do tradycji,
  • poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,
  • rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
  • poznanie historii powstania czekolady,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • poznawanie symboli Świąt Wielkanocnych,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
  • wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
  • poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
  • wdrażanie do szanowania emocji innych,
  • rozwijanie empatii,
  • poznanie pojęcia „film animowany”,
  • kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
  • rozwijanie mowy,
  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
  • poznanie pojęcia „teatr”,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
  • poznanie cech baletu i opery,
  • rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
  • poznanie roli aktora w teatrze,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
  • budowanie wiary we własne siły,
  • gromadzenie informacji na temat znaczenia wiary we własne siły,
  • zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
  • ćwiczenie pamięci,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
  • nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
  • uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
  • poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
  • poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,

Żywioły Ziemi ogień – zajęcia uatrakcyjniające


Kodowanie na dywanie – poznajemy symetrię


Pojazdy i żywioły Ziemi


Urodziny Henia


Zamierzenia marzec:

  • poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
  • poznanie obiegu wody w przyrodzie,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • nabywanie umiejętności  wnioskowania,
  • uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości,
  • poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • poznanie właściwości powietrza,
  • wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu
  • budzenie odpowiedzialności za środowisko,
  • poznanie właściwości ognia,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
  • wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem,
  • poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
  • poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • poznanie nowej wartości „oszczędność”,
  • zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
  • poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • budowanie pewności siebie,
  • poznanie roli tempa w piosenkach,
  • motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
  • poznanie wybranych owoców tropikalnych,
  • zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
  • poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
  • nauka gry na bębenku,
  • budzenie poczucia ciekawości świata,
  • poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,

Urodziny Bartka


Na feriach nie zapominamy o ptakach


Karnawałowa fryzura


Kolorowy clown


Zamierzenia  dydaktyczno-wychowawcze na luty:

  • Poznawanie zasad zdrowego stylu życia- odżywianie, dbanie o zdrowie,
  • Zapoznanie z pracą dentysty
  • Zapoznanie z pracą lekarza- weterynarza
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania,
  • poznanie zasad bezpiecznego korzystania z internetu
  • nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
  • rozwijanie słuchu fonetycznego – dzielenie wyrazów na sylaby,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • wzbogacanie słownika czynnego,
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
  • kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
  • rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania zbiorów w zakresie 5 i więcej
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
  • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
  • rozwijanie tężyzny fizycznej,
  • poznanie pojęcia „odpowiedzialność” na podstawie różnych przykładów,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
  • budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
  • poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
  • rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki

Urodziny Maciusia


Bałwankowa matematyka


Bałwanki, bałwanki…


Kartka dla Seniora


W wozie policyjnym


Urodziny Tobiasza


Które obrazki pasują do dnia, a które do nocy?

 


Układamy rytm dzień – noc

 


Zamierzenia styczeń:

  • poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek, 
  • rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych, 
  • nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,
  • poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, 
  • dostrzeganie rytmu dzień – noc,
  • wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
  • poznanie poszczególnych etapów życia człowieka, 
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku, 
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki, 
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku,
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności, 
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,  
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru, 
  • uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
  • budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie,
  • poznanie pojęcia „para”, 
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, 
  • rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, 
  • budowanie wiary we własne siły,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
  • zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,
  • poznanie zastosowania kalendarza,
  • rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci,
  • poszerzanie wiadomości na temat zdrowia jako wartości, 
  • nabywanie umiejętności formułowania wniosków,
  • wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni, 
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, 
  • stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
  • utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą , 
  • zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu,
  • poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych,
  • rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej, 
  • rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej,
  • poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,
  • poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
  • kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia, 
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,  

 

Stroimy choinkę łańcuchem z papieru


Stroimy choinkę


Zimowy widoczek zajęcia uatrakcyjniające

 


Górnik – układamy puzzle , uczymy się współpracy w zespole


Nasz adwentowy kalendarz


Nasze prace z nauki zdalnej


Zamierzenia  grudzień:

  • poznanie pracy górnika, udział w uroczystości barbórkowej w przedszkolu
  • poznanie legendy o Skarbniku- strażniku kopalni
  • wyrażanie swoich marzeń o mikołajkowych prezentach w formie plastycznej itp.
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania,
  • nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
  • poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
  • nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
  • rozwijanie słuchu fonetycznego,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • wzbogacanie słownika czynnego,
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
  • kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
  • rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
  • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
  • rozwijanie tężyzny fizycznej,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
  • poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
  • budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
  • poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
  • kształtowanie postawy życzliwości,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
  • ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
  • poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
  • poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
  • rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki

Urodziny Tadzia


Podziękowanie za udział w lekcji Niepodległa Polska


Rozwijamy kreatywność – nasze zwierzątka


Dzieci uczą rodziców- Niepodległa Polska


Uczymy się współpracy w zespole


Zabawy z sensorycznymi stopami


Zdrowe odżywianie – spotkanie z panią intendent


Rybki wykonały zadanie z programu Zabawy sztuką- Drzewo z darów jesieni


Urodziny Kostka


Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne listopad

  • poznanie pojęcia „wolność”; 
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat, 
  • budowanie poczucia tożsamości narodowej,
  • zachęcanie do szanowania odmienności innych,
  • poznanie różnych rodzajów domów, 
  • poszerzanie doświadczeń językowych,
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • ćwiczenie pamięci,
  • uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
  • poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych, 
  • wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,
  • poznanie dźwięków o różnej wysokości, 
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej, 
  • doskonalenie sprawności fizycznej, 
  • wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,
  • zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • rozwijanie pamięci wzrokowej, 
  • rozwijanie logicznego myślenia, 
  • wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, 
  • uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu, 
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
  • wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
  • poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn), 
  • rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu, 
  • rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
  • doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej, 
  • zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,
  • rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu,
  • poznanie wartości „kreatywności”, 
  • rozwijanie wyobraźni, 
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych, 
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • budzenie empatii,
  • poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem, 
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4
  • budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,
  • poznanie wybranych wiadomości na temat kotów, 
  • kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych,  
  • kształtowanie twórczej, aktywnej postawy, 
  • rozwijanie motoryki małej, 
  • zachęcanie do aktywnego poznawania otaczającej rzeczywistości poprzez działania własne,
  • poznanie cech wiatru,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej, 
  • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
  • poznanie nowych słów w języku angielskim: wind, silence
  • tworzenie warunków do zdobywania nowych doświadczeń językowych,
  • zapoznanie z pojęciem „rytmu” w matematyce,  
  • zachęcanie do przestrzegania kodeksu grupy, a w szczególności do zachowania ciszy podczas wykonywania zadań grupowych,
  • poznanie różnych rodzajów deszczu i sposobów jego naśladowania,
  • zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,
  • poznanie wyglądu i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych,

Jesienny spacer


Urodziny Marka i Łukasza


Urodziny Michała


Zamierzenia październik:

  • poznanie wartości „pracowitości”,
  • rozwijanie funkcji komunikatywnej języka,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas różnych zabaw,
  • zapoznanie z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni,
  • poszerzanie doświadczeń językowych,
  • ćwiczenie pamięci,
  • uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody,
  • poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  •  doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3,
  • prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń,
  • przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • doskonalenie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw,
  • poznanie nazw i wyglądu niektórych grzybów,
  • rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych,
  • motywowanie do samodzielnego wykonania pracy,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • motywowanie do czynnego udziału w zajęciach (rozmowach, zabawach),
  • poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów,
  • poszerzanie doświadczeń językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
  • rozwijanie ekspresji, wrażliwości i pamięci muzycznej,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
  • wzbogacanie doświadczeń sensorycznych,
  • motywowanie do zdobywania samodzielnych doświadczeń,
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • poznanie nowej wartości „uprzejmości”,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • zachęcanie do bycia uprzejmym we wzajemnych relacjach,
  • poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie,
  • wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu,
  • poznanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa),
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wyrabianie pamięci i słuchu muzycznego,
  • poznanie sposobu przygotowywania niektórych przetworów owocowych,
  • poszerzanie doświadczeń kulinarnych,
  • zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców i warzyw,
  • poznanie warzyw rosnących w warzywniaku jesienią,
  • rozwijanie poczucia jedności,
  • budowanie atmosfery życzliwości i otwartości,

Dino poznaje trudne słowa  – zajęcia z przedszkolnym psychologiem

 


Przyszła do nas Jesień

no images were found


Zbieramy żołędzie


Urodziny Alana


Ruch uliczny w mieście – zajęcia z planszami 3D


Kalendarz urodzinowy Rybek


Urodziny Emilki


Zamierzenia wrzesień
 dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania
przyjaciół,
 kształtowanie postawy przyjacielskiej,
 budowanie przyjaznej atmosfery,
 integracja grupy,
 tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
 rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
 motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
 tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
 kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej
cechy,
 motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
 odkrywanie własnych możliwości twórczych,
 kształtowanie słuchu muzycznego,
 wyrabianie pamięci,
 rozwijanie umiejętności wokalnych,
 doskonalenie sprawności fizycznej,
 wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych
zadań,
 rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
 wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
 poznanie wartości przyjaźni,
 doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i
przyjaciół,
 wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w
grupie,
 rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
 poznanie roli pracowników przedszkola,
 rozwijanie kompetencji matematycznych,
 wzmacnianie poczucia własnej wartości,
 poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
 kształtowanie pojęcia odwaga,
 poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
 poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
 rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i
podawania ich nazw,
 wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i
poruszania się podczas spacerów,
 nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
 poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
 utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
 poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,


Pierwsze dni Rybek